vineri, 8 februarie 2019

DECLARAȚIILE LUI LUDOVIC ORBAN DE JOI 07 FEBRUARIE 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN - 07 FEBRUARIE 2019

V-aș întreba, domnule președinte, în primul rând, a treia, cred, respingere, a doamnei Lia Olguța Vasilescu, de președintele Klaus Iohannis, pentru portofoliul de la dezvoltare, cum vedeți dv. această decizie a președintelui? 

Nu știu de a fost nevoie să fie retrimisă propunerea, în condițiile în care președintele Iohannis a refuzat numirea doamnei Vasilescu. Să vină cu alți candidați. Am mai spus o dată.  Am auzit o declarație că Guvernul vrea să dea OUG ca să o pună pe Olguța Vasilescu ministru. Cred că guvernarea prin acte normative cu dedicare personală trebuie să înceteze. Nu putem da acte normative ca sa-i găsim un loc de muncă lui Olguța Vasilescu. Cum ar arăta OUG pentru găsirea unui loc de muncă pentru Olguța Vasilescu. Trebuie să înțeleagă că trebuie să vină cu altă propunere, de preferință cu un om care să aibă expertiză în domeniu, care să cunoască cu adevărat problematica și care să aibă capacitatea să rezolve problemele grave care există în domeniul de activitate.

În opinia dumneavoastră, ar fi singurul ministru care nu are experiență în domeniul pe care îl conduce, Lia Olguța Vasilescu, pentru că președintele invocă acest lucru.

În cazul de față președintele a folosit acest argument, deci acest argument chiar funcționează în domeniu. Asta e o încăpățânare a PSD-ului. Chiar nu găsește PSD alți candidați? Sigur, nu mai sperăm la niciun fel de candidat serios la vreun portofoliu ministerial după  cei 71 de habarniști cu care a populat conducerea ministerelor în ultimii doi ani și ceva actuala guvernare. Să caute alt candidat și de preferință, premierul, să îl și consulte pe președinte înainte de a formula o propunere privitor la acest candidat și la condițiile pe care trebuie să le îndeplinească acest candidat.

Referitor la buget. Spunea președintele PSD că vinerea aceasta va fi adoptat în Guvern. Urmează ca de  săptămâna viitoare să ajungă în Parlament. Probabil că ați văzut și dv. cifrele, ați văzut că au fost și ceva divergențe. Primarii tot acuză că vor rămâne fără bani.

 Nu acuză primarii. Așa cum este construit bugetul, după ce anul trecut bugetele locale au fost jefuite de actualul Guvern, de o sumă care depășește 7 milioane jumate de lei, așa cum arată proiectul de buget astăzi, autoritățile locale vor pierde în 2019 în raport cu 2018, peste 4,5 miliarde de lei, iar la asta încă nu este cuantificat efectul OUG 114, mai ales a OUG 114 care practic dă un regim preferențial pentru angajații din domeniul construcțiilor, care nu mai plătesc impozitele pe venit, deci asta înseamnă că autoritățile locale vor avea lipsă niște resurse.

De asemenea, nu este luat în calcul efectul OUG 114 tot în domeniul construcțiilor asupra creșterii costurilor pe toate lucrările publice pentru care există contracte astăzi în România.

Mai există o serie de alte calcule care trebuie făcute. Deci estimarea noastră este că pierderea autorităților locale, a bugetelor locale va fi de peste 5 miliarde de lei, adică mai mult de 1 miliard de euro.

Gândiți-vă că, după ce ai luat o dată aproape 2 miliarde de euro, ai lăsat autoritățile locale într-o situație disperată, pentru că în paralel prin intermediul legislației au crescut costurile, în principal costurile cu personalul, să vii cu încă o amputare de o asemenea dimensiune a bugetelor locale înseamnă să arunci în aer capacitatea administrațiilor locale de a putea să deruleze programele de investiții pe care le-au pornit, de a putea să găsească resursele financiare pentru co-finanțarea proiectelor europene pe care le-au câștigat și de asemenea, de a pune autoritățile locale  în situația de a fi aproape în imposibilitatea de a  putea asigura niște servicii publice absolut necesare, cum e serviciul de furnizare a energiei termice, serviciul de salubrizare și alte servicii fundamentale pentru calitatea vieții într-o localitate.

În afară de autoritățile locale, DIICOT a anunțat printr-un comunicat de presă în această dimineață că banii pe care îi mai are îi mai ajunge instituției pentru încă 6 luni și că în acest fel riscă să îi fie blocată activitatea. Ba mai mult, în acest comunicat susține DIICOT că unii angajați și-au plătit utilitățile din bani proprii.

Este clar că în elaborarea bugetului Guvernul încearcă să creeze grave disfuncționalități instituțiilor pe care nu le controlează. Să ne aducem aminte cu amputarea bugetului președinției înainte de reuniunea celor 3 Mări, în care au pus sub semnul întrebării realizarea acestui eveniment internațional de importanță majoră pentru România, care s-a realizat sub patronajul președintelui. Chiar si bugetele instituțiilor care nu sunt controlate de PSD, aproape toate sunt în mare suferință și în multe situații, cum este cazul DIICOT-ului, resursele alocate prin proiectul de buget nu asigură nici măcar cheltuielile necesare pentru funcționarea instituțiilor respective, nu mai vorbim de cheltuielile care ar trebui asigurate pentru creșterea calității profesionale a angajaților, pentru toate serviciile externe de care ar putea avea nevoie respectivele instituții.

Astăzi are loc reuniunea JAI, extrem de importantă pentru țara noastră. Mâine..

Astăzi este reuniunea pe afaceri interne și mâine reuniunea pe justiție.


Referitor la justiție, aș vrea să vă întreb cum vedeți dvs. această problemă a doamnei Laura Codruța Kovesi?

Am anunțat public că Partidul Național Liberal sprijină candidatura doamnei Kovesi, care este candidatul român care are o șansă foarte mare de a ocupa o funcție extrem de importantă la nivel european, cum este funcția de Procuror Șef . Înființarea Parchetului European este o formă de cooperare consolidată, care este stipulată în Tratatul Uniunii Europene în care un număr minim de 9 țări care își doresc să adâncească cooperarea într-unul dintre domeniile de activitate peste cadrul care este conferit de Tratat, pot să decidă să adâncească cooperarea prin intermediului unei forme de cooperare consolidată. La ora actuală există 22 de țări care au agreat această formă de cooperare consolidată sub forma Parchetului European. Avem șansa ca în urma unei evaluări obiective realiate de magistrați prestigioși, la nivel european, independenți care au fost desemnați de Comisia Europeană să facă evaluarea pe baza unor criterii obiective. Un candidat român în urma evaluării să fie pe lista scurtă și mai ales să fie în prima poziție. Oricine va milita împotriva acestui proiect și acestei șanse, extrem de mari pe care o are România, de a pune un candidat român în fruntea parchetului este împotriva intereselor României. Cu siguranță, în ceea ce ne privește pe noi, la nivelul Parlamentului European și la nivelul instituțiilor europene, am pornit o campanie de susținere a acestei candidaturi care este o candidatură extrem de importantă pentru România și care se desfășoară în niște condiții nu foarte simple, să fie foarte clar, candidatul român este în competiție cu un candidat german și cu un candidat francez. Aici, trebuie să avem extrem de multă inteligență, să depunem un efort de lobby foarte mare  pentru a susține candidatura pentru că mecanismul de decizie, care presupune atât Consiliul Uniunii Europene pe Justiție, cel care este condus în cele 6 luni de Președinția Consiliului Uniunii Europene de Tudorel Toader, participarea decizie, iar ulterior decizia se ia la nivelul Parlamentului European.

Îl somez public pe Tudorel Toader să înceteze orice opoziție în Consiliul Uniunii Europene pe Justiție și Afaceri Interne împotriva candidatului român și să susțină candidatura candidatului român, care are o șansă foarte mare de a ocupa această poziție extrem de importantă la nivel european. S-a văzut foarte clar că este o diferență ca de la cer la pământ între criteriile de “ievaluare” politice dictate de Dragnea, către Tudorel Toader a fostului procuror șef al DNA și evaluarea care a fost făcută de experți extrem de importanți,cum sunt președintele GRECO, procurori generali din țări importante, din România, președinți ai Curților Constituționale sau foști președinți ai Curților Constituționale, deci magistrați de mare prestigiu cu mare experiență, deci această evaluare este total diferită și arată foarte clar că toate criteriile de „ievaluare”, prezentate public de domnul Tudorel Toader au fost dictate la partid de Liviu Dragnea.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu