marți, 30 octombrie 2018

USR, UN PARTID CU APUCĂTURI VECHI, CARE PROMOVEAZĂ ”OAMENI NOI”

Lucian Stanciu-Viziteu, deputat președintele USR Bacău

USR nu se dezminte, în campania ”Fără penali” de la Bacău au semnat și morții. Modul de acțiune confirmă în mare parte metoda folosită de USR la Arad.
Încet, încet corupția și-a făcut loc în partid, modul de acțiune duce la apucături vechi ”moștenite” din comunism și aduse la rang de artă de PSD.
Acesta să fie progresismul promovat cu surle și trâmbițe de USR?
Mai multe informații aveți aici: desteptarea.ro 

Câteva din metodele folosite și descoperite de funcționarii de la evidența populației:

- persoane inexistente (nume, prenume, CNP care nu există)
- serii și numere ale unor cărți de identitate care aparțin unor persoane din alte județe
- același CNP pentru nume diferite, în dosare diferite
- CNP inexistent
- adrese inexistente în Bacău
- același nume în dosare diferite
- femei cu date corecte în afară numelui de familie care era schimbat

Un număr relativ mare de semnături au fost invalidate pentru că, deși datele corespundeau seria și numărul Cărții de Identitate era greșită. În tabelele USR aceste persoane aveau seria XC și în baza de date națională aveau seria ZC.
O  posibilă explicație pentru inadvertențele din tabelele USR ar fi că, probabil, au folosit tabele și liste mai vechi folosite de alții în campanii mai vechi.

Asistăm la un fenomen grav de corupție în USR, minciuna, înșelătoria, și lipsa de integritate se promovează la cel mai înalt nivel în USR.




miercuri, 24 octombrie 2018

AUGUSTIN LAZĂR, O CARIERĂ EXTRAORDINARĂ ÎN SLUJBA JUSTIȚIEI ȘI ROMÂNIEI


PENTRU CEI CERTAȚI CU LEGEA DIN COALIȚIA DE GUVERNARE PSD-ALDE ȘI NU NUMAI, AUGUSTIN LAZĂR, PROCURORUL GENERAL AL ROMÂNIEI, PREȘEDINTELE KLAUS IOHANNIS, PNL ȘI CEILALȚI REPREZENTANȚI AI OPOZIȚIEI AU RĂMAS ULTIMELE BASTIOANE DE REZISTENȚĂ ÎMPOTRIVA CIUMEI ROȘII

Datorită pregătirii sale deosebite în domeniu, puterea PSD-ALDE nu a îngenunchiat încă în totalitate justiția.

În calitate de magistrat, este considerat unul din cei mai buni din Europa.

În această calitate a coordonat investigații complexe în domeniul corupției și criminalității organizate, precum și repatrierea unor tezaure istorice sustrase, aparținând patrimoniului cultural național.

De la nivelul demnității de procuror general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casație și Justiție a promovat reforma justiției în spiritul valorilor europene. 
-a condus Ministerul Public din România în proiecte prioritare de combatere a corupției, conflictelor de interese, a infracțiunilor de spălare a banilor, a infracțiunilor de mediu; 
-a dezvoltat cooperarea judiciară internațională, participând activ la Forumul procurorilor generali din Uniunea Europeană și la proiectul de înființare a Parchetului European. 

Ca reprezentant al României, a organizat și a participat la conferințe internaționale privind lupta împotriva corupției, a criminalității în mediul afacerilor, a infracțiunilor contra patrimoniului cultural și natural.

PENTRU TOATE ACESTEA ȘI MULTE ALTELE MERITĂ ÎN CONTINUARE SUSȚINEREA NOASTRĂ.



marți, 23 octombrie 2018

PSD DANSEAZĂ CEARDAȘ CU UDMR DE-I SAR PINGELELE

PSD ȘI LIVIU DRAGNEA JOACĂ HORA DEZBINĂRII ȘI DANSEAZĂ CEARDAȘ  CU UDMR, ÎN ANUL CENTENARULUI MARII UNIRI A NAȚIUNII ROMÂNE


Pentru a-și asigura cvorumul la adoptarea legilor care distrug țara, PSD, ”vinde din casă”, casa noastră România.
Vând influență și puteri sporite minorității maghiare, și nu numai, în detrimentul națiunii române.

Mai pe șleau spus minoritatea maghiară va avea, dacă nu are încă, mai multe drepturi și ”scutiri” legislative - adică Legea offshore și Legea spălării banilor nu se aplică acestei minorități.

”Conform unui amendament stabilit luni, organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale, membre ale Consiliului Minorităţilor Naţionale, sunt exceptate de la aceste prevederi şi nu vor fi entităţi raportoare.”

Asta a decis plenul Camerei Deputaților când UDMR a spus că nu votează adoptarea acestor legi dacă nu le sunt acordate drepturi și scutiri legislative sporite minorităților lor.

Pe scurt: UDMR nu vrea să se știe care este acționariatul și finanțatorii din societățile comerciale și organizațiile lor.

Cu alte cuvinte, UDMR nu vrea să se știe cine finanțează acțiunile anti-românești de pe teritoriul țării noastre

LA TOATE ACESTE ACȚIUNI PSD ESTE PĂRTAȘ!

 




vineri, 19 octombrie 2018

O MARE VICTORIE ÎN LUPTA CU PSD, CĂLĂII JUSTIȚIEI

”SUNTEM ÎN ACEASTĂ SITUAȚIE PENTRU CĂ PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL ȘI PREȘEDINTELE ROMÂNIEI AU REUȘIT SESIZAREA COMISIEI DE LA VENEȚIA”       

LUDOVIC ORBAN


Raportul Comisiei de la Veneția - Comisia Europeană pentru Democrație prin Drept - a adoptat în urma sesizării Președintelui României, Klaus Iohannis și a scrisorii lui Ludovic Orban, președintele PNL un raport extrem de dur la adresa modificărilor aduse de coaliția de guvernare PSD-ALDE la Codul Penal și cel de Procedură Penală, care în urma modificărilor făcute pe genunchi și cu rea-voință în favoarea infractorilor din PSD schimbă din temelii actul de justiție din România, legiferând un climat infracțional la vârful statului.

Comisia de la Veneția recomandă autorităților române să modifice complet amendamentele aduse ambelor coduri, penal și de procedură penală!

Comisia de la Veneţia face următoarele recomandări către autorităţile române:
Codul de Procedură Penală:
- să revizuiască şi să amendeze în totalitate legea pentru a se asigura că nu va avea un impact negativ asupra funcționării justiției

Codul Penal:
- să revizuiască şi să amendeze articolele referitoare la infracţiunile de corupţie, în special darea şi luarea de mită, traficul de influenţă, abuzul în serviciu şi delapidare;
- să revizuiască şi să amendeze articolele privitoare la confiscarea extinsă şi definiţia funcţionarului public, pedepse auxiliare, astfel încât să fie puse în acord cu legislaţia internațională.

CONFERINȚĂ DE PRESĂ LUDOVIC ORBAN, 19 OCTOMBRIE 2018


Bună ziua,

Pot să vă informez că plenul Comisiei pentru democrație prin drept, cunoscută și Comisia de la Veneția, a adoptat cele două rapoarte privind Legile justiției și, de asemenea, raportul privind Codul Penal și Codul de Procedură Penală.

Am ajuns în situația ca această importantă instituție, acest for important care stabilește standardele în materie de justiție, de respectare a drepturilor și libertăților individuale  și de evaluare a legislației în domeniul justiției să se pronunțe asupra modificărilor legislative, deși Guvernul, majoritatea guvernamentală, majoritatea parlamentară au refuzat să ceară punctul de vedere Comisiei de la Veneția, privitor la modificările legislative pe care le-au propus.

Suntem astăzi în această situație pentru că Partidul Național Liberal și președintele României au reușit sesizarea Comisiei de la Veneția, astfel încât să putem avea un punct de vedere profesionist, independent, al celor mai importanți specialiști în drept care există la nivel european.

Ambele rapoarte sunt extrem de critice privitor la modificările făcute la Legile justiției. În privința raportului legat de Legile justiției, au fost adoptate opt recomandări și de asemenea s-a discutat și despre cele două ordonanțe de modificare a Legilor justiției într-un mod critic, iar privitor la modificarea făcută la recomandarea Comisiei de la Veneția, în propunerea de raport, mă refer la pensionarea anticipată a magistraților, Comisia de la Veneția, chiar dacă a apreciat faptul că prin ordonanță s-a amânat până la sfârșitul anului 2019 aplicarea acestei prevederi, solicită în continuare abrogarea acestei prevederi privind pensionarea anticipată.

În ceea ce privește Codul Penal și Codul de Procedură Penală, raportul este devastator. În afara recomandărilor concrete, punctuale, de revizuire a unor articole, există o recomandare cu caracter general care arată de fapt modul pompieristic, netransparent, pe repede înainte, în care au fost făcute aceste modificări.

Comisia de la Veneția recomandă o reevaluare cuprinzătoare și efectivă a tuturor amendamentelor la Codul Penal și la Codul de Procedură Penală, într-un mod transparent, printr-o dezbatere largă, pentru obținerea unui suport puternic în societate pentru aducerea acestor modificări si de asemenea pentru aducerea acestor modificări în cadrul legislației europene.

Suntem în ceasul al doisprezecelea. Majoritatea trebuie să se trezească. În toate luările de poziție ale forurilor europene s-a solicitat României să respecte în legislația în domeniul justiției, în modificările la Codul Penal și la Codul de Procedură Penală punctele de vedere exprimate de Comisia de la Veneția.

În privința Codului Penal, de exemplu, dintre recomandările punctuale, practic, se solicită reformularea modului în care au fost redefinite aproape toate infracțiunile care au fost redefinite, mă refer la infracțiunile de corupție adică, abuzul în funcție, traficul de influență și celelalte modificări care au fost făcute la definirea acestor infracțiuni. 

Le spun limpede celor de la PSD-ALDE. Nu pot să redefinească infracțiunile  după interesul lor personal de a scăpa de pușcărie. Trebuie să respecte toate standardele în materie, trebuie să  respecte acordurile și  tratatele la care este parte România, trebuie să respecte legislația de la nivel european.

În cazul în care majoritatea PSD-ALDE nu se trezește, mă simt obligat să informez cetățenii români de riscurile care există asupra României, și de consecințele nefaste pe care le-ar putea avea asupra fiecărui roman nerespectarea  acestor recomandări ale Comisiei de la Veneția. 

Urmează raportul privind Mecanismul de Cooperare și Verificare. În rapoartele anterioare se  face referire expresă la respectarea punctelor de vedere ale Comisiei de la Veneția, în ceea ce privește legislația în domeniul justiției.

În cazul în care majoritatea guvernamentală nu se va angaja să respecte punctele de vedere ale Comisiei, raportul pe MCV va fi devastator pentru România. 

Le spun românilor încă de pe acum, și lucrul acesta s-a putut vedea în atitudinile partenerilor noștri de la nivel european. Comisia Europeană și celelalte instituții europene nu vor mai tolera nicio abatere de la standardele în materie de independența justiției, și mai ales nu vor tolera ceea ce vrea PSD și ALDE, și anume să se pună punct luptei anticorupție în România.

În cazul în care majoritatea guvernamentală nu va relua procesul de legiferare și nu va ține cont de punctele de vedere ale Comisiei de la Veneția, le spun românilor încă de pe acum că riscăm să spunem adio Schengen. Putem să spunem adio fondurilor europene, adică mai precis putem să spunem adio autostrăzi finanțate din fonduri europene, adio spitale regionale finanțate din fonduri europeneadio investiții în infrastructura localităților și în creșterea calităților serviciilor. Putem să spunem adio fondurilor necesare pentru dezvoltarea companiilor românești, putem să spunem adio plăților la hectar de care beneficiază fermierii români și lista poate continua.

Declarațiile domnului Timmermans, prim-vicepreședintele Comisiei Europene, sunt foarte clare. Există riscul ca în cazul în care majoritatea va persista în menținerea unor articole care atacă independența justiției și aruncă în aer sistemul de justiție din România, Comisia să folosească toate pârghiile pe care le are la dispoziție, inclusiv  atacarea reglementărilor contrare tratatului la Curtea de Justiție a Uniunii Europene.

Partidul Național Liberal o va convoca pe Viorica Dăncilă în fața Parlamentului, să spună foarte clar dacă se angajează să respecte recomandările Comisiei de la Veneția în procesul de refacere al Legilor justiției și în procesul de re-dezbatere a modificărilor la Codul Penal și la Codul de Procedură Penală, sau dacă nu intenționează acest lucru.

Vremea dublului limbaj într-un fel la nivel european și în alt fel pe plan intern s-a terminat.  România nu mai poate  să stea la cheremul bunului plac și al interesului personal al lui Liviu Dragnea  și al lui Călin Popescu Tăriceanu. Este necesară o voință  politică reală de a  pune legislația din România în domeniul justiției pe bazele standardelor europene și cu obiectivul clar de asigurare a independenței justiției și la urma urmei cu obiectivul de a putea face dreptate fiecărui cetățean care se adresează justiției.

În ce ne privește pe noi ca partid, vom adopta o declarație angajament, și eu personal voi semna această declarație angajament, că vom susține la nivelul dezbaterilor parlamentare toate aceste modificări. 

De asemenea, voi solicita fiecărui partid parlamentar să procedeze în mod similar, pentru că este timpul să facem o diferență clară între cei care vor binele României și cei cărora nu le pasă  decât de interesul personal și, de asemenea, să facem o distincție clară între cei care își asumă destinul european al României și cei care de fapt vor să scoată  România din Uniunea Europeană și vor să ne arunce într-o periferie a Europei.

Ministrul Justiției ar trebui să mai rămână în funcție după acest eșec? 

Am cerut demisia ministrului Justiției în repetate rânduri, dar de data asta este vorba de o răspundere politică mult mai amplă, pentru că toate aceste modificări care sunt contra firii, care distrug sistemul de justiție din România, care atacă independența magistraților, care riscă să pună punct luptei anticorupție în România, și care riscă să ne pună pe coji de nucă în Europa, sunt rezultatul unei voințe politice a unei majorități parlamentare a partidelor de guvernământ. E mult prea  puțin demisia lui Tudorel Toader.

Aici este absolut necesară o resetare a atitudinii generale a partidelor care compun majoritatea parlamentară. Tocmai din acest motiv inițiem aceste demersuri.

S-a văzut în urma sesizărilor depuse la Curtea Constituțională, pe Codul de Procedură Penală, de președintele României, de Partidul Național Liberal, de colegii noștri din opoziție și de ICCJ, că 64 de prevederi au fost declarate neconstituționale.

Cred că e timpul ca parlamentarii  din majoritatea guvernamentală și premierul Dăncilă să se hotărască, ori vor să servească interesele fundamentale ale României, ori scopul lor este doar acela de-al scăpa pe Dragnea din pușcărie cu orice risc de consecințe negative pentru viața românilor.

Ne puteți spune dacă există și critici pe zona de schimbare a procedurilor de anchetă? 

Atât la Codul de Procedură Penală, cât și la Codul Penal , fără să am în detaliu , pentru că încă nu a fost publicat în integralitate punctul de vedere așa cum a fost exprimat , pe lângă această critică generală  pe care o cunosc, există critici punctuale privitor la mai multe articole, în special la Codul Penal, la redefinirea infracțiunilor, dar și legat de alte aspecte. O dată cu apariția raportului, cu siguranță vom veni cu un punct de vedere suplimentar care va fi formulat de echipa de experți a Partidului Național Liberal 

Nu ar fi necesară o amplă consultare pe Legea offshore? 

Larga consultare pe Legea offshore  în viziunea coaliției majoritare este o consultare între Dragnea și Tăriceanu pentru împărțirea beneficilor.

Eu cred că este nevoie de o ordonanță 14, care să abroge ordonanța 13. Eu cred că toate prevederile din Legile justiției, din Codul Penal și din Codul de Procedură Penală, pentru care Comisia de la Veneția solicită rediscutarea lor , toate aceste prevederi  ar trebui să nu intre în vigoare, prin intermediul unui act normativ , exact cum am cerut  și anterior, care să suspende aplicarea acestor prevederi.

În privința Avocatului Poporului  veți începe demersurile pentru revocare? 
Am auzit de inițiativele colegilor mei. Voi analiza foarte serios documentul. În ce mă privește  sunt favorabil acestei idei. Vom decide în cadrul Biroului Executiv și vom anunța public demararea acestei proceduri de demitere a lui Victor Ciorbea din funcția de Avocat al Poporului

  

FANARIOȚII MODERNI, GUVERNUL PSD-ALDE, DORM ÎN BOCANCI


Guvernanții români, acești ”demni” fanarioți moderni, dorm la ordin, în bocanci. Daddy ”Păturică” Dragnea a dat ordin pe ”unitate” să se ”demonstreze” că Uniunea Europeană este o pagubă și o pacoste pentru România pentru că are el niște ”înterese” personale mai pe la Bosfor și mai la Est, bașca și probleme cu legea.
Printre multele chestiuni nerezolvate de Guvern, la nivel instituțional, în relația cu Comisia Europeană sunt relațiile economice cu Uniunea și celelalte state membre UE.

Unul din cele mai recente evenimente care ilustrează, neputința sau rea-credința guvernanților este sechestrarea camioanelor românești de către autoritățile franceze și belgiene pe motiv că transportatorii români practică un fel de dumping social, nelăsându-și conducătorii auto să se cazeze la hotel. În cazul acesta, au dreptate și autoritățile celor două țari și transportatorii români.
Guvernanții trebuiau să încheie toate documentele reciproc avantajoase pentru fiecare dintre părți.

Din cauza sechestrului pus pe mijloacele de transport, camioane TIR, Federația Operatorilor Români de Transport (FORT) a anunțat pierderi de 35 milioane de Euro.

Vinovați pentru această situație este Guvernul Dragnea-Dăncilă și ministrul transporturilor Lucian Șova, aceștia joacă perfect parodia scrisă de Dragnea.

În cazul de față, demersurile pentru rezolvarea situației, le-a făcut Federaţia Operatorilor Români de Transport, care, a transmis un memoriu către Comisia Europeană, cu speranţa că, la nivelul acesteia, subiectul urmează să fie dezbătut şi tratat cu seriozitatea cuvenită.

Toate aceste probleme sunt create de camarila lui Dragnea și Tăriceanu, cu scopul precis de a denigra Uniunea Europeană în ochii românilor, de a scoate România din rândul statelor democratice, și să ne ducă în zona de influență a dictatorilor estici Putin și Erdogan.


joi, 18 octombrie 2018

OUG 92/2018 RIDICĂ MARI SUSPICIUNI DE NECONSTITUȚIONALITATE

LUDOVIC ORBAN, PREȘEDINTELE PNL A TRIMIS O SCRISOARE COMISIEI DE LA VENEȚIA


Președintele PNL, Ludovic Orban, a trimis joi o scrisoare Comisiei de la Veneția prin care semnalizează numeroasele probleme pe care le ridică Ordonanța de Urgență de modificare a Legilor Justiției.
Ludovic Orban atrage atenția în această scrisoare că, Tudorel Toader, ”s-a folosit în repetate rânduri - atât domnia sa, cât și reprezentanții majorității guvernamentale - de calitatea de membru a Comisiei de la Veneția pentru la legitima public soluții legislative cel puțin controversate.”
Comisia de la Veneția va discuta vineri opinia finală pe tema modificărilor aduse legilor justiției de către coaliția PSD-ALDE.

„Ordonanța de urgență consolidează autoritatea politică a  ministrului Justiției asupra procurorilor din România”
                                                    Ludovic Orban

Textul scrisorii:

"Stimate domnule președinte al Comisiei Europene pentru Democrație prin Drept, Gianni Buquicchio,
Stimate domnule director, secretar general al Comisiei de la Veneția, Thomas Market,

Partidul Național Liberal, în calitate de inițiator la nivelul Adunării Parlamentare al Consiliului Europei al demersurilor care au dus la sesizarea Comisiei de la Veneția de către Comisia de Monitorizare a APCE asupra modificărilor aduse Legilor Justiției din România, ne considerăm îndreptățit moral să vă aducem la cunoștință următoarele aspecte privitoare la evoluția modificărilor legislative din țara noastră, operate printr-o Ordonanță de Urgență a Guvernului (92/2018), inițiată de ministrul Justiției, Tudorel Toader. 

În primul rând, învederăm faptul că domnul Tudorel Toader, actual ministru al Justiției, s-a folosit în repetate rânduri – atât domnia sa, cât și reprezentanții majorității guvernamentale – de calitatea de membru al Comisiei de la Veneția pentru a legitima public soluții legislative cel puțin controversate.  

În mod similar, și în cazul OUG 92/2018 ministrul Justiției, Tudorel Toader, a justificat adoptarea ordonanței de urgență prin faptul că a avut discuții prealabile cu reprezentanți ai Comisiei de la Veneția. În acest sens, ministrul Justiției a lăsat să se înțeleagă faptul că există o formă convenită a modificărilor pe care urma să le opereze în cazul Legilor Justiției prin Ordonanță de Urgență, folosindu-se în acest mod de prestigiul Comisiei de la Veneția pentru a acredita la nivelul opiniei publice românești faptul că modificările aduse nu vor afecta sistemul judiciar, ci vor implementa recomandări ale Comisiei de la Veneția din raportul preliminar dat publicității în 13 iulie 2018. 

De altfel, chiar în preambulul Ordonanței de Urgență 92/2018, unde este justificată emiterea actului normativ, este invocată implementarea recomandărilor Comisiei de la Veneția în legislația românească. 

Este important de menționat faptul că, potrivit procedurii legislative din România, actele normative care vizează sistemul judiciar trebuie să beneficieze de avizul Consiliului Superior al Magistraturii, cu atât mai mult atunci când vizează chiar această instituție. Or, adoptarea OUG 92/2018 s-a făcut înainte de a fi primit un aviz din partea CSM, fie pozitiv, fie negativ, în condițiile în care proiectul actului normativ a fost înaintat CSM vineri, 12 octombrie, iar OUG a fost adoptată de Guvern luni, 15 octombrie. De altfel, această conduită a Guvernului, precum și a majorității guvernamentale este recurentă în raport cu Consiliul Superior al Magistraturii. 

Ordonanța de Urgență 92/2018 atinge în mod real doar două dintre recomandările din Raportul preliminar al Comisiei de la Veneția, respectiv mecanismul de pensionare anticipată a magistraților a cărui aplicare a fost amânată cu 1 an de zile și acordarea dreptului de vot în plenul CSM a membrilor care nu fac parte din corpul magistraților – reprezentanți ai societății civile. În cazul celorlalte recomandări fie nu sunt operate niciun fel de ajustări legislative, fie sunt denaturate recomandările Comisiei de la Veneția (Ex: mecanismul de numire în funcție a procurorilor de rang înalt, înființarea secției speciale privind anchetarea magistraților, revocarea membrilor CSM prin retragerea sprijinului, restricțiile privind libertatea de exprimare a magistraților, infirmarea soluțiilor procurorului de caz pe motive de netemeinicie). 

Suplimentar, și fără vreo justificare în preambulul OUG și fără un studiu de impact, este majorată vechimea necesară pentru procurorii care activează la nivelul DNA sau al DIICOT, de la 8 ani la 10 ani. De asemenea, fără vreo explicație, este majorată vechimea necesară pentru a ocupa funcții de conducere al nivelul Parchetului General, al DNA și DIICOT de la 10 ani la 15 ani. Concomitent, sunt instituite alte restricții suplimentare celor menționate, care pun sub semnul întrebării continuarea activității procurorilor care lucrează în prezent la nivelul DNA și DIICOT. În acest sens, la nivelul Legii 303/2004 privind statutul judecătorilor și procurorilor și a Legii 304/2004 privind organizarea judiciară au fost adoptate norme tranzitorii contradictorii care au generat deplină incertitudine în privința statutului actualilor procurori în structurile de parchet în care activează în prezent. Efectul acestei situații riscă să fie acela de a invalida cercetări aflate în curs, în cazul în care acestea vor fi continuate. 

Ordonanța de Urgență prevede că un număr semnificativ de procurori va trebui să se retragă de la DIICOT, DNA sau Parchetul General întrucât nu îndeplinesc noile condiții prevăzute de lege pentru a funcționa în cadrul acestor parchete. Totodată, Guvernul nu a identificat soluții pentru a asigura continuitatea funcționării acestor parchete pe perioada în care schema de personal va fi grav afectată. De asemenea, nu a fost avut în vedere nici timpul necesar predării-primirii unor dosare complexe de la procurorii care nu mai pot profesa în cadrul acestor parchete către procurorii care ar urma să le ia locul. Atragem atenția cu privire la riscul real de blocare a activității judiciare la nivelul parchetelor menționate.

Ordonanța de Urgență consolidează, și nu restrânge, autoritatea politică a Ministrului Justiției asupra procurorilor din România, întrucât Ministrul Justiției devine unicul actor extern sistemului judiciar care poate sesiza Inspecția Judiciară și poate declanșa acțiunea disciplinară împotriva procurorilor. 

În același timp, OUG 92/2018 ridică mari suspiciuni de neconstituționalitate, în condițiile în care sunt preluate reglementări care au fost recent declarate neconstituționale de Curtea Constituțională (Ex: detașarea magistraților în funcții de demnitate publică). Însă, potrivit mecanismului constituțional din România, un singur actor instituțional poate sesiza Curtea Constituțională cu privire la ordonanțele de urgență, respectiv Avocatul Poporului, care până în prezent a refuzat nejustificat să dea curs numeroaselor solicitări de sesizare a Curții Constituționale în cazul ordonanțelor de urgență. Această neîndeplinire a îndatoririlor de serviciu este cu atât mai gravă cu cât, conform reglementărilor în vigoare, ordonanțele de urgență nu pot fi suspuse controlului constituțional înainte de a produce efecte juridice. 

Nu în ultimul rând, atragem atenția că printr-o Ordonanță de Urgență anterioară (nr. 90/10.10.2018), în contradicție cu recomandările Comisiei de la Veneția, Guvernul a adoptat măsuri imediate pentru operaționalizarea secției speciale de urmărire a infracțiunilor magistraților din cadrul Parchetului General. Prin același act normativ, Guvernul a stabilit că procurorul șef al secției va fi numit de către președintele CSM, și nu de către plenul CSM. Totodată, semnalăm ca și în cazul Ordonanței de Urgență nr. 90/10.10.2018, Guvernul a folosit pretextul respectării recomandărilor Comisiei de la Veneția.

Prezenta scrisoare are un caracter de informare pentru distinșii membri ai Comisiei de la Veneția înainte de comunicarea raportului final asupra modificărilor aduse Legilor Justiției din România."

marți, 16 octombrie 2018

AMENDAMENT PNL LA LEGEA ADUNĂRILOR PUBLICE - LEGEA 61/1991


Ca urmare a deciziei Înaltei Curți de Casație și Justiție din 15 octombrie a.c, care stipulează că adunările publice trebuiesc declarate în prealabil, și având în vedere că această decizie ar putea da naștere unor abuzuri din partea autorităților și forțelor de ordine în cazul unor manifestări publice spontane, PNL va depune un amendament la Legea 61/1991 pentru ca anumite adunări și manifestări publice să se poată desfășura fără un anunț prealabil.

Raluca Turcan: "Este foarte posibil ca în perioada următoare să asistăm la proteste publice tot mai multe, proteste paşnice, care este obligatoriu să se desfăşoare liber, fără o folosire abuzivă a legislaţiei în vigoare. De aceea, noi propunem o modificare a unui articol din legea adunărilor publice - Legea 61/1991 şi ulterior vom purta dezbateri pentru înlocuirea acestei legi."


luni, 15 octombrie 2018

DECLARAȚIILOR DE PRESĂ SUSȚINUTE DE PREȘEDINTELE PNL, LUDOVIC ORBAN, A VICEPREȘEDINȚILOR VIRGIL GURAN, VIRGIL POPESCU, LA FINALUL BIROULUI EXECUTIV AL PNL – 15 OCTOMBRIE 2018


Bună ziua,
Partidul Național Liberal condamnă Guvernul, că își bate joc în continuare de independența justiției, își bate joc de drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor, că îți bate joc în continuare de conlucrarea loială cu Comisia Europeană și cu celelalte instituții de la nivel european.
Astăzi, Guvernul a emis o OUG parșivă, o OUG în care modifică Legile justiției și în care încearcă să dezinformeze atât opinia publică românească, cât și instituțiile europene, privitoare la faptul că temeiul emiterii acestei OUG, sunt recomandările Comisiei de la Veneția.
Din nouă recomandări formulate de Comisia de la Veneția, nu sunt respectate decât două recomandări. Recomandarea privitoare la pensionarea anticipată a magistraților, în care nu sunt abrogate prevederile, ci numai se prorogă termenul de aplicare până la sfârșitul anului 2019, și, de asemenea, observația legată de dreptul de vot al persoanelor care reprezintă societatea civilă în CSM.
Punte de vedere extrem de importante care sunt formulate de Comisia de la Veneția, cum ar fi - Rolul echilibrat al președintelui României, al CSM și al ministrului Justiției, numirea procurorilor șefi. Modalitatea de formare, practic opoziția față de înființarea unei direcții speciale în cadrul PIICJ, pentru sancționarea infracțiunilor comise de judecători și procurori. Independența procurorului de caz, mai precis procurorul ierarhic poate să infirme o rezoluție a procurorului de caz și pe alte motive decât motivele de legalitate, respectiv pe motive de netemeinicie, precum și alte observații ale Comisiei de la Veneția nu sunt luate în seamă deloc.
Mai mult decât atât, fără să aibă nicio legătură cu punctele de vedere prezentate de Comisia de la Veneția, Guvernul l-a propunerea lui Tudorel Toader, face niște modificări suplimentare la Legile justiției, care de fapt urmăresc să crească puterea ministrului Justiției, prin aceea că ministrului Justiției i se arogă dreptul de a iniția sesizarea pentru acțiuni disciplinare a Inspecției Judiciare.
De asemenea, afectează procedura de numire a șefului Direcției Speciale de Investigare a Infracțiunilor comise de Procurori și Judecători, prin aceea că nu se mai ia decizia în plenul CSM, ci decizia se ia de către președintele CSM.
De asemenea, Guvernul l-a propunerea lui Tudorel Toader, adoptă o modificare la Legile justiției privind delegarea în funcții de demnitate publică a magistralilor, care a fost declarata neconstituțională la sesizarea Partidului Național Liberal.
Readucem aminte că Partidul Național Liberal este cel care a sesizat APCE, iar APCE la solicitarea Partidului Național Liberal, a sesizat Comisia de la Veneția, alături de președintele României. Punctele de vedere exprimate de Comisia de la Veneția, care urmează să fie adoptate în plenul Comisiei de la Veneția, spre finalul acestei săptămâni, constituie o bază pentru evaluarea progreselor făcute de justiția românească, în special prin cadrul MCV. A nu ține cont de punctele de vedere și de recomandările Comisiei de la Veneția, înseamnă a ignora punctul de vedere al experților care compun această Comisie de la Veneția și, mai mult decât atât, înseamnă a ignora punctele de vedere exprimate sistematic de instituțiile europene care solicită Guvernului și majorității parlamentare să modifice legislația în domeniul justiției ținând cont de punctele de vedere exprimare de Comisia de la Veneția.
Atragem atenția că această Ordonanță mincinoasă nu numai că nu îi va păcăli pe partenerii noștri, ci dimpotrivă va genera efecte negative, incalculabile asupra percepției României. Gândiți-vă că la nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeană urmează să adopte raportul privind MCV.
Această minciună pe care o servește opiniei publice interne actualul Guvern, că ordonanța este făcută pentru a include în Legile justiției punctele de vedere formulate de Comisia de la Veneția, este o minciună cu picioare scurte care nu va ține nici în fața cetățenilor români și nici în fața instituțiilor europene, și care va agrava raportul care va fi adoptat de Comisia Europeană privind MCV și, de asemenea, există riscul să genereze motive suplimentare pentru orice fel de inițiativă la nivelul Uniunii Europene împotriva măsurilor pe care le ia actualul Guvern și actuala majoritate guvernamentală.
Câteva cuvinte înainte de a-i invita pe colegii mei să vă prezinte deciziile Biroului Executiv.
Privitor la decizia de azi a ministrului. Nu am comentat în niciun fel propunerea formulată de Tudorel Toader, privind numirea procurorului șef. Pe de altă parte, nu putem să nu tragem concluzia clară că, Tudorel Toader, nu este ministrul cetățenilor care respectă legea, nu este ministrul celor care aplică legea, judecători, procurori, nu este ministrul care să colaboreze loial cu CSM, care este organismul care prin Constituție veghează la respectarea independenței justiției, ci Tudorel Toader este ministrul infractorilor din partidele de guvernământ, este ministrul care nu face altceva decât să genereze o presiune permanentă asupra magistraților. Este ministrul care acționează ca un instrument politic al PSD, a lui Dragnea și al lui Tăriceanu, pentru a afecta independența justiției și pentru a putea pune punct oricărei lupte împotriva corupției în România.
Virgil Guran

Bună ziua,
S-a discutat această problemă referitor la autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni. Noi o numim autostrada Unirii, pentru că este absolut necesară pentru a unii regiunile istorice ale României. După cum știți, o nouă aberație marca PSD – au stabilit că cele 3 miliarde de euro alocate pentru această autostradă din fonduri europene nu sunt necesare, că este mai bine un parteneriat public privat. O să aflăm până la urmă dedesubturile, pentru că logic nu este să dai cu piciorul la 3 miliarde de euro și să spui lasă să vină un partener care să creeze această autostradă, ca după aceea garanții guvernamentale o să își recupereze banii din taxe, pe care îi vor plăti românii. Deci aceasta este gândirea lor.
Chiar Corina Crețu, care este membru de marcă a PSD, a atras atenția și a spus că este o mare prostie ce se întâmplă acum, că se pierd banii și că ar trebui să se ia măsuri de urgență pentru a folosi acești bani. Parteneriatele publice private sunt necesare, dar acolo unde nu avem bani europeni. Pentru acest lucru, noi, am făcut următoarele demersuri – Scrisoare deschisă, prin care somăm atât Guvernul, cât și pe ministrul Șova, să ia legătura cu Comisia Europeană, să vadă ce este de făcut , pentru că mai sunt doar câteva luni și pierdem acești bani. Interpelarea în Parlament a conducerii PSD și a Guvernului pentru a vedea ce măsuri vor lua în acest sens. Inițiem o petiție prin care vom strânge semnături din zona Moldovei, pentru că acolo este o zonă care are un grad de dezvoltare mult redus față de țară. Pentru a sprijini demersul nostru și vom finaliza chiar cu inițiativă legislativă în acest sens, pentru ca autostrada Unirii să se realizeze.
Repet, nu înțelegem acest demers de a da cu piciorul la 3 miliarde de euro, bani existenți, ținând cont că și noi cotizăm la bugetul Uniunii Europene cu 1% din PIB. Dăm bani acolo, dar nu vrem să-i luăm înapoi să dezvoltăm.
Sunt convins că va fi un nou eșec și așa cum nu au realizat până acum aproape nimic din ce au propus, mai ales în domeniul infrastructurii, nu se va realiza și pierdem acest proiect, iar țara va fi păgubită de tot ce se poate realiza printr-o autostradă care aduce bunăstare și dezvoltare în zona în care este construită.

Virgil Popescu
Bună ziua,
Partidul Național Liberal cere în urma ședinței BEX de astăzi reluarea discuțiilor în Comisiile Camerei Deputaților, cu privire la Legea offshore, pentru că astăzi se împlinesc două săptămâni de la votul din plenul Camerei Deputaților, când raportul Legii offshore a fost retrimis pentru discuții și nimic nu s-a întâmplat.
Vreau să vă zic că în timp ce în interiorul coaliției PSD și ALDE se ceartă, fereastra de timp în care investitorii trebuie să ia decizia se îngustează, și ne vom trezi probabil în două, trei săptămâni că degeaba mai discutăm în Parlament, pentru că investițiile în România, în gazele din Marea Neagră, nu se vor mai face sau vor fi înghețate în cel mai bun caz. Dacă stau să mă gândesc că ei discută despre cât va câștiga statul român, nu se gândesc la faptul că un procent, indiferent cât va fi acela din potențialul câștig, va fi practic nerelevant, în condițiile în care aceste investiții nu se fac. De aceea, mimând scandalul și mimând că ar dori consens cu toate forțele politice din Parlament, majoritatea PSD-ALDE blochează discuțiile din Parlament.
Aș vrea să vă mai spun că de două săptămâni cerem în comisii și toată lumea este de acord, ca atât ANRM, cât și Ministerul de Finanțe, trebuie să vină cu niște cifre, exact cu ce zăcăminte potențiale se găsesc în Marea Neagră, ce investiții se fac acolo și cu un impact bugetar ar diferitelor scheme de impozitare pe care Ministerul de Finanțe ar trebui să le facă.
Gândiți-vă că a trecut atâta timp și niciuna din aceste autorități ale statului român nu prezintă aceste date. Ori este o crasă incompetență, ori este o crasă infracțiune, pentru că ascund date Parlamentului. Trebuie să se hotărască odată Liviu Dragnea, dacă le permite Ministerului de Finanțe, respectiv ministrului Teodorovici sau președintelui ANRM-ului să dea aceste date Parlamentului, pentru că nu le mai poate ascunde mult timp și ne pune și pe noi, pe toți parlamentarii din opoziție în fața unor decizii care se iau practic fără a avea toate datele în față.
Poziția Partidului Național Liberal a rămas consecventă, este aceea de a vota pentru cererea de reexaminare a președintelui României, pentru că dorim stabilitate și predictibilitate, și dorim ca banii obținuți din taxarea acestor gaze să se ducă către populația României, către îmbunătățirea condițiilor de trai a populației României. De aceea am depus acel amendament prin care dorim ca din aceste taxe să se finanțeze trei axe prioritate. Prima axă prioritară se referă la extinderea distribuției de gaze naturale către populație și în așa fel încât să creștem acel procent infim de 35-36%, către 60-70% de încălzire a populației cu gaze. A două axă prioritară este de repornire și relansare a industriei petrochimice cu consumatoare de gaze naturale și a treia axă prioritară este aceea de construcție și modernizare a CET-urilor, în așa fel încât și în orașele mari acolo unde avem CET-uri și acolo unde nu avem CET-uri, confortul termin să se îmbunătățească și factura populației de încălzire să scadă.
Dorim ca gazele din Marea Neagră, gazele românilor să fie consumate de către români, să nu ne mai plângem că ne iau ungurii gazele, ca se vor exporta gazele, Trebuie să facem ceva ca aceste gaze să fie consumate în România.
De aceea, încă o data, solicit ca în Comisiile reunite, pentru că pe ordinea de zi de mâine a Comisiei de industrie nu se găsește această lege offshore, să fie cât mai repede reluate, iar Parlamentul, Biroul permanent și Comisiile reunite, să respecte regulamentul Camerei, pentru că termenul de șapte zile care a fost dat de către plenul Camerei, în data de 03 octombrie, a fost demult depășit.
Mulțumesc.
Legat de această ordonanță, ne puteți spune dacă PNL ia în calcul să sesizeze Avocatul Poporului, pe anumite elemente de neconstituționalitate
Ludovic Orban
Am abordat acest subiect. Echipa juridică a partidului va analiza în amănunt această ordonanță, pentru că cel puțin articolul despre care v-am vorbit, și anume cu delegarea în funcție de demnitate publică a magistraților, a fost reintrodus deși el a fost declarat neconstituțional ca urmare a sesizării Partidului Național Liberal.
De asemenea s-au mai introdus fără să aibă vreo legătură cu observațiile Comisiei de la Veneția condiții legate de ocupare a funcțiilor de procurori șefi, s-a mărit vechimea. De asemenea s-au introdus condiții suplimentare legate de ocuparea funcțiilor de șefi de secție. Practic sunt modificări la cele trei legi ale justiției care ne arată cât de pompieristic lucrează majoritatea guvernamentală, cât de nesinceri sunt în raport cu cetățeanul român și cât de insensibili sunt față de observațiile pe care le primesc din partea experților independenți și din partea instituțiilor europene care le atrag atenția asupra gravelor abateri de la principiile care stau la baza statului de drept.
Există riscul blocării marilor dosare? Astăzi dl. Lazăr susținerea că prin eliminarea procurorilor se poate ajunge într-o astfel de situație

Acolo e vorba de delegări care probabil domnia sa știe foarte bine cum sunt anchetate evenimentele din 10 august și înțelege că există riscul ca cercetarea să fie întreruptă în cazul în care sunt aplicate prevederile la care face referire. Vom solicita și punctul de vedere din partea organismelor din cadrul sistemului de justiție și în cazul în care e necesar vom sesiza Avocatul Poporului.
În legătură cu moțiunea de cenzură ați mai luat în calcul această varianta?
Suntem în continuare în negocieri. Astăzi BEX a adoptat un proiect de hotărâre de demitere a lui Liviu Dragnea din funcția de președinte al Camerei Deputaților, care are la bază patru imputări majore pe care i le formulăm domnului Liviu Dragnea, toate bazate pe nerespectarea Constituției.
După cum știți a fost validată prin decizia CCR această procedură de demitere a președintelui unei Camere a Parlamentului de către majoritatea parlamentară, prin intermediul unui proiect de hotărâre, în cazul încălcării flagrante a prevederilor constituționale.
Astăzi am adoptat acest proiect de hotărâre. Există patru temeiuri extrem de solide privitoare la încălcări ale Constituției de către Liviu Dragnea, în calitate de președinte al Camerei Deputaților, cum ar fi refuzul de convocare a sesiunii parlamentare, cum ar fi folosirea funcției de președinte fără să aibă acordul plenului Camerei Deputaților în transmiterea de poziții publice către parteneri strategici. Dacă vă aduceți aminte scrisoare semnată de domnul Dragnea împreună cu domnul Tăriceanu către Departamentul de Stat. De asemenea, folosirea funcției de președinte în interes personal. Aduceți-vă aminte că, domnul Dragnea, l-a delegat să exercite funcția de președinte al Camerei Deputaților pe Florin Iordache numai cu scopul ca Florin Iordache să inițieze un demers în interesul personal al lui Liviu Dragnea.
Deci lista imputărilor este extrem de serioasă. Am mandatat grupul de la Camera Deputaților să hotărască momentul de inițiere al acestui proiect de hotărâre, astfel încât să scoatem acest furuncul de pe fața României, și să schimbăm dintr-o poziție atât de importantă în statul român cum este poziția de președinte al Camerei Deputaților, să dăm posibilitatea Parlamentului României, de a înlocui un om care ne face de râs atât în plan intern, cât și în toată lumea, posibilitatea de a alege un președinte care să nu ne pună într-o umbră negativă și care să poată să gireze această funcție fără să afecteze imaginea Parlamentului României, atât imaginea internă în fața cetățenilor, cât și imaginea externă.

Ați discutat și cu lideri ai altor partide ca să susțină acest demers?
Cu siguranță echipa care negociază se ocupă și de negocierea pe această temă.
Și care este evoluția pe această discuție, că e mai veche?
Sunt două proceduri, v-am spus. Prima procedură e modificarea regulamentului prin care se permitem inițierea de către o treime dintre deputați. Văzând că bate pasul pe loc această procedură, am luat decizia de a iniția cealaltă procedură, și anume depunerea unui proiect de hotărâre care să intre în dezbaterea Camerei Deputaților pentru demiterea lui Liviu Dragnea.
Tocmai pentru ca precedentul Anastase să poată să fie repetat totuși este nevoie de o majoritate.. 
Vom testa existența acestei majorități.
Când?
Zi de zi. Săptămână de săptămână până când se adună majoritate. Dacă deputații din majoritate se simt bine cu Dragnea pe post de președinte al Camerei Deputaților înseamnă că sunt duși cu capul. Înseamnă că nu mai au nicio urmă de respect și de bun simț față de cetățenii acestei țări. Dacă ei se simt bine cu Dragnea, să îl ia acasă, nu să ni-l țină în fruntea Camerei Deputaților. Dar eu cred că totuși nu se poate ca la nesfârșit deputații din majoritatea guvernamentală să țină în brațe un asemenea ipochimen.
Referitor la datorii. Știu că în acest moment Partidul Național Liberal nu mai are niciun fel de datorie
Suntem pe cale de a ne atinge obiectul pe care ni l-am stabilit ca până la sfârșitul anului să încheiem plata oricărei datorii, pentru că noi considerăm că Partidul Național Liberal trebuie să respecte toate contractele, să își achite toate obligațiile contractuale și sperăm până la sfârșitul anului să rezolvăm această problemă.



AU PUS DE O USEREALĂ - TREI CONSILIERI USR AU VOTAT O MEGA-ȚEAPĂ PSD

Foto: Capturi Recorder

La sectorul 5, cel mai sărac al Bucureștiului, este mare păstor Daniel Florea - Noul Ceaușescu, de la PSD care spune că vrea să de-a viață celui mai mare proiect imobiliar ”de la Ceaușescu încoace”. Megalomania constă întru-un  proiect imobiliar de construcție a 14.670 de locuințe în sectorul 5, ”pentru medici, profesori, oricine are nevoie”.
Ce nu spune ”stimabilul” primar este, cât va costa acest proiect, pe ce criterii va repartiza locuințele promise și cum va administra milioanele de euro care vor intra în casieria primărie sectorului.
 Pentru aprobarea proiectului cu surle și trâmbițe, Daniel Florea a chemat pe cetățenii sectorului la prima mascaradă (ședință) publică în aer liber a Consiliului General al Bucureștiului, pe post de... decor.

La sfârșitul ședinței s-a votat proiectul, unde surpriză, mai trebuiau 3 voturi, acestea au fost obținute de la CONSILIERII USR.

Ce spun locuitorii sectorului 5 și românii de votul USR la acest proiect megalomanic?


Filmul evenimentului aici: recorder.ro



duminică, 14 octombrie 2018

PNL LUPTĂ PENTRU ROMÂNIA


În istoria modernă a României, PNL și celelalte forțe democratice și-au pus amprenta pe pe dezvoltarea țării noastre. Cu generația intelectualilor de la 1848 și PNL s-a construit România din temelii. Toată această muncă asiduă a culminat cu Unirea Principatelor la 1859, Declarația de Independență de la 9 mai 1877, cu revenirea Dobrogei la patria mamă în 1878, înființarea Regatului României în 1881, intrarea în războiul reîntregirii neamului românesc în 1916, înfăptuirea Marii Uniri la 1 decembrie 1918, Constituția de al 1923, și tot procesul de dezvoltare socială și economică din perioada interbelică.
Odată cu urgia instaurată de cizma sovietică în 1944, toate valorile democratice și exponenții ei au fost distruse de aparatul represiv comunist.
După revoluția din decembrie 1989, Partidul Național Liberal s-a reînființat, a urmat o perioadă de frământări și regăsiri ideologice normală după perioada neagră a comunismului.
Astăzi, Partidul Național Liberal este principalul exponent al Opoziției democratice românești în lupta cu Ciuma Roșie neocomunistă, PSD.
PNL luptă cu toate forțele, de la simplii membri, consilieri locali, județeni, parlamentari, președintele Ludovic Orban și staff-ul său pentru libertate și salvarea democrației în România.

Pe plan instituțional, PNL prin reprezentanții săi în Parlamentul European, luptă pentru România.
În această perioadă, PNL încearcă să reintroducă în bugetul Uniunii Europene pe 2019, 110 milioane de euro din fondurile FEGA, Fondurile de Garantare pentru Agricultură și 10 milioane de euro din Fondul de Intervenții pentru despăgubirea fermierilor români afectați de pesta porcină africană, PPA.
Pe 11 octombrie, la reuniunea ECOFIN, Consiliul Uniunii Europene pe finanțe, Guvernul României a OMIS ÎN MOD CRIMINAL să solicite Consiliului, introducerea acestor fonduri vitale pentru fermierii români în bugetul UE pe 2019.
FĂRĂ ACESTE FONDURI, FERMIERII ROMÂNI VOR FALIMENTA! 

sâmbătă, 13 octombrie 2018

USR, INFANTILISM ȘI AROGANȚĂ


În goana după notorietate USR, trece cu bocancul peste toate normele de conviețuire socială, având un comportament de borfași de obor (ei îi zic curaj).
În lupta politică, așa cum o percep ei, folosesc metodele PSD-ului dușmanul tuturor românilor, populismul, încercările de manipulare și știrile false, sunt uneltele cu care încearcă să discrediteze pe ceilalți colegi din Opoziție, unde PNL este ținta predilectă făcând astfel jocurile ciumei roșii PSD-iste. Strigă cât îi țin plămânii că sunt la dreapta eșichierului politic românesc dar se feresc să-și definească doctrina politică, pentru că nu au cum. În rândurile lor s-au aciuat populiști, radicali, extremiști cu simpatii gen Hitler și Stalin, neo-marxiști și aventurieri.
Permanent își arogă merite, de cele mai multe ori inexistente, în lupta cu PSD, omițând faptul că fără PNL cea mai importantă forță a Opoziției și fără Președintele Klaus Iohannis, sunt ca un fulg în bătaia furtunii PSD-iste.
Pentru binele României, în al doisprezecelea ceas, USR trebuie să-și reconsidere poziția față de ceilalți colegi din Opoziție și să pună umărul constructiv alături de PNL și PMP la acțiunile împotriva dușmanului țării și al democrației - PSD. 
Dacă vor continua ca în prezent, vor fi părtași cu PSD-ul la distrugerea totală a țării și nu vor fi altceva decât o ”UseReaLă” după cum scria cineva pe facebook.

Dumitru Dima: ”Când eram eu puștan și mă dădeam băiat de cartier, aveam în limbaj cuvinte nu foarte elegante gen: "vrăjeală", "abureală", "prosteală", "lăbăreală".Acum sunt om în toată firea și n-ași mai folosi astfel de cuvinte. Așa că propun să introducem în vocabular un cuvânt nou, care să le înlocuiască pe acestea. Pe fiecare în parte și pe toate la un loc. Cuvântul "Usereală"Îl vom putea folosi de sine stătător sau în diferite expresii:"Usereală ieftină", "Usereală de doi bani", "Usereală pe față", "Usereală pentru fraieri", "Ce usereală!", "Lasă usereala!", "Nu mă mai useri!" și multe altele. Sunt convins că acest cuvânt ar putea cu ușurință intra în limbajul cotidian.

PS. Aceasta e o postare serioasă, nu o USeReală!”

vineri, 12 octombrie 2018

O NOUĂ VICTORIE ÎN LUPTA CU PSD


În lupta continuă și încrâncenată cu PSD, Președintele României și PNL au obținut o nouă victorie. Astăzi CCR a declarat în unanimitate de voturi ca neconstituționale și a admis în unanimitate de voturi ca obiecție de neconstituționalitate, modificările făcute de PSD la Codul de procedură penală, astfel toate articolele dorite de Dragnea au fost respinse de magistrații constituționali.
Prevederile modificate și declarate neconstituționale aici: HotNews.ro

Ludovic Orban, președintele PNL: „Victorie aproape totală la CCR pentru Președinte și PNL. 64 de modificari ale Codului de procedură penală adoptate de majoritatea parlamentară pe repede înainte au fost declarate neconstituționale, multe dintre ele care erau cu dedicație pentru Dragnea și alți inculpțti din coaliția majoritară.Este a 27- a sesizare a PNL la care Curtea Constituționala ne dă dreptate și oprește intrarea în vigoare ale unor prevederi neconstituționale dăunatoare. Asteptăm si poziția Comisiei de la Veneția, sesizată tot de Președinte și de PNL.”