luni, 15 octombrie 2018

DECLARAȚIILOR DE PRESĂ SUSȚINUTE DE PREȘEDINTELE PNL, LUDOVIC ORBAN, A VICEPREȘEDINȚILOR VIRGIL GURAN, VIRGIL POPESCU, LA FINALUL BIROULUI EXECUTIV AL PNL – 15 OCTOMBRIE 2018


Bună ziua,
Partidul Național Liberal condamnă Guvernul, că își bate joc în continuare de independența justiției, își bate joc de drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor, că îți bate joc în continuare de conlucrarea loială cu Comisia Europeană și cu celelalte instituții de la nivel european.
Astăzi, Guvernul a emis o OUG parșivă, o OUG în care modifică Legile justiției și în care încearcă să dezinformeze atât opinia publică românească, cât și instituțiile europene, privitoare la faptul că temeiul emiterii acestei OUG, sunt recomandările Comisiei de la Veneția.
Din nouă recomandări formulate de Comisia de la Veneția, nu sunt respectate decât două recomandări. Recomandarea privitoare la pensionarea anticipată a magistraților, în care nu sunt abrogate prevederile, ci numai se prorogă termenul de aplicare până la sfârșitul anului 2019, și, de asemenea, observația legată de dreptul de vot al persoanelor care reprezintă societatea civilă în CSM.
Punte de vedere extrem de importante care sunt formulate de Comisia de la Veneția, cum ar fi - Rolul echilibrat al președintelui României, al CSM și al ministrului Justiției, numirea procurorilor șefi. Modalitatea de formare, practic opoziția față de înființarea unei direcții speciale în cadrul PIICJ, pentru sancționarea infracțiunilor comise de judecători și procurori. Independența procurorului de caz, mai precis procurorul ierarhic poate să infirme o rezoluție a procurorului de caz și pe alte motive decât motivele de legalitate, respectiv pe motive de netemeinicie, precum și alte observații ale Comisiei de la Veneția nu sunt luate în seamă deloc.
Mai mult decât atât, fără să aibă nicio legătură cu punctele de vedere prezentate de Comisia de la Veneția, Guvernul l-a propunerea lui Tudorel Toader, face niște modificări suplimentare la Legile justiției, care de fapt urmăresc să crească puterea ministrului Justiției, prin aceea că ministrului Justiției i se arogă dreptul de a iniția sesizarea pentru acțiuni disciplinare a Inspecției Judiciare.
De asemenea, afectează procedura de numire a șefului Direcției Speciale de Investigare a Infracțiunilor comise de Procurori și Judecători, prin aceea că nu se mai ia decizia în plenul CSM, ci decizia se ia de către președintele CSM.
De asemenea, Guvernul l-a propunerea lui Tudorel Toader, adoptă o modificare la Legile justiției privind delegarea în funcții de demnitate publică a magistralilor, care a fost declarata neconstituțională la sesizarea Partidului Național Liberal.
Readucem aminte că Partidul Național Liberal este cel care a sesizat APCE, iar APCE la solicitarea Partidului Național Liberal, a sesizat Comisia de la Veneția, alături de președintele României. Punctele de vedere exprimate de Comisia de la Veneția, care urmează să fie adoptate în plenul Comisiei de la Veneția, spre finalul acestei săptămâni, constituie o bază pentru evaluarea progreselor făcute de justiția românească, în special prin cadrul MCV. A nu ține cont de punctele de vedere și de recomandările Comisiei de la Veneția, înseamnă a ignora punctul de vedere al experților care compun această Comisie de la Veneția și, mai mult decât atât, înseamnă a ignora punctele de vedere exprimate sistematic de instituțiile europene care solicită Guvernului și majorității parlamentare să modifice legislația în domeniul justiției ținând cont de punctele de vedere exprimare de Comisia de la Veneția.
Atragem atenția că această Ordonanță mincinoasă nu numai că nu îi va păcăli pe partenerii noștri, ci dimpotrivă va genera efecte negative, incalculabile asupra percepției României. Gândiți-vă că la nivelul Uniunii Europene, Comisia Europeană urmează să adopte raportul privind MCV.
Această minciună pe care o servește opiniei publice interne actualul Guvern, că ordonanța este făcută pentru a include în Legile justiției punctele de vedere formulate de Comisia de la Veneția, este o minciună cu picioare scurte care nu va ține nici în fața cetățenilor români și nici în fața instituțiilor europene, și care va agrava raportul care va fi adoptat de Comisia Europeană privind MCV și, de asemenea, există riscul să genereze motive suplimentare pentru orice fel de inițiativă la nivelul Uniunii Europene împotriva măsurilor pe care le ia actualul Guvern și actuala majoritate guvernamentală.
Câteva cuvinte înainte de a-i invita pe colegii mei să vă prezinte deciziile Biroului Executiv.
Privitor la decizia de azi a ministrului. Nu am comentat în niciun fel propunerea formulată de Tudorel Toader, privind numirea procurorului șef. Pe de altă parte, nu putem să nu tragem concluzia clară că, Tudorel Toader, nu este ministrul cetățenilor care respectă legea, nu este ministrul celor care aplică legea, judecători, procurori, nu este ministrul care să colaboreze loial cu CSM, care este organismul care prin Constituție veghează la respectarea independenței justiției, ci Tudorel Toader este ministrul infractorilor din partidele de guvernământ, este ministrul care nu face altceva decât să genereze o presiune permanentă asupra magistraților. Este ministrul care acționează ca un instrument politic al PSD, a lui Dragnea și al lui Tăriceanu, pentru a afecta independența justiției și pentru a putea pune punct oricărei lupte împotriva corupției în România.
Virgil Guran

Bună ziua,
S-a discutat această problemă referitor la autostrada Târgu Mureș-Iași-Ungheni. Noi o numim autostrada Unirii, pentru că este absolut necesară pentru a unii regiunile istorice ale României. După cum știți, o nouă aberație marca PSD – au stabilit că cele 3 miliarde de euro alocate pentru această autostradă din fonduri europene nu sunt necesare, că este mai bine un parteneriat public privat. O să aflăm până la urmă dedesubturile, pentru că logic nu este să dai cu piciorul la 3 miliarde de euro și să spui lasă să vină un partener care să creeze această autostradă, ca după aceea garanții guvernamentale o să își recupereze banii din taxe, pe care îi vor plăti românii. Deci aceasta este gândirea lor.
Chiar Corina Crețu, care este membru de marcă a PSD, a atras atenția și a spus că este o mare prostie ce se întâmplă acum, că se pierd banii și că ar trebui să se ia măsuri de urgență pentru a folosi acești bani. Parteneriatele publice private sunt necesare, dar acolo unde nu avem bani europeni. Pentru acest lucru, noi, am făcut următoarele demersuri – Scrisoare deschisă, prin care somăm atât Guvernul, cât și pe ministrul Șova, să ia legătura cu Comisia Europeană, să vadă ce este de făcut , pentru că mai sunt doar câteva luni și pierdem acești bani. Interpelarea în Parlament a conducerii PSD și a Guvernului pentru a vedea ce măsuri vor lua în acest sens. Inițiem o petiție prin care vom strânge semnături din zona Moldovei, pentru că acolo este o zonă care are un grad de dezvoltare mult redus față de țară. Pentru a sprijini demersul nostru și vom finaliza chiar cu inițiativă legislativă în acest sens, pentru ca autostrada Unirii să se realizeze.
Repet, nu înțelegem acest demers de a da cu piciorul la 3 miliarde de euro, bani existenți, ținând cont că și noi cotizăm la bugetul Uniunii Europene cu 1% din PIB. Dăm bani acolo, dar nu vrem să-i luăm înapoi să dezvoltăm.
Sunt convins că va fi un nou eșec și așa cum nu au realizat până acum aproape nimic din ce au propus, mai ales în domeniul infrastructurii, nu se va realiza și pierdem acest proiect, iar țara va fi păgubită de tot ce se poate realiza printr-o autostradă care aduce bunăstare și dezvoltare în zona în care este construită.

Virgil Popescu
Bună ziua,
Partidul Național Liberal cere în urma ședinței BEX de astăzi reluarea discuțiilor în Comisiile Camerei Deputaților, cu privire la Legea offshore, pentru că astăzi se împlinesc două săptămâni de la votul din plenul Camerei Deputaților, când raportul Legii offshore a fost retrimis pentru discuții și nimic nu s-a întâmplat.
Vreau să vă zic că în timp ce în interiorul coaliției PSD și ALDE se ceartă, fereastra de timp în care investitorii trebuie să ia decizia se îngustează, și ne vom trezi probabil în două, trei săptămâni că degeaba mai discutăm în Parlament, pentru că investițiile în România, în gazele din Marea Neagră, nu se vor mai face sau vor fi înghețate în cel mai bun caz. Dacă stau să mă gândesc că ei discută despre cât va câștiga statul român, nu se gândesc la faptul că un procent, indiferent cât va fi acela din potențialul câștig, va fi practic nerelevant, în condițiile în care aceste investiții nu se fac. De aceea, mimând scandalul și mimând că ar dori consens cu toate forțele politice din Parlament, majoritatea PSD-ALDE blochează discuțiile din Parlament.
Aș vrea să vă mai spun că de două săptămâni cerem în comisii și toată lumea este de acord, ca atât ANRM, cât și Ministerul de Finanțe, trebuie să vină cu niște cifre, exact cu ce zăcăminte potențiale se găsesc în Marea Neagră, ce investiții se fac acolo și cu un impact bugetar ar diferitelor scheme de impozitare pe care Ministerul de Finanțe ar trebui să le facă.
Gândiți-vă că a trecut atâta timp și niciuna din aceste autorități ale statului român nu prezintă aceste date. Ori este o crasă incompetență, ori este o crasă infracțiune, pentru că ascund date Parlamentului. Trebuie să se hotărască odată Liviu Dragnea, dacă le permite Ministerului de Finanțe, respectiv ministrului Teodorovici sau președintelui ANRM-ului să dea aceste date Parlamentului, pentru că nu le mai poate ascunde mult timp și ne pune și pe noi, pe toți parlamentarii din opoziție în fața unor decizii care se iau practic fără a avea toate datele în față.
Poziția Partidului Național Liberal a rămas consecventă, este aceea de a vota pentru cererea de reexaminare a președintelui României, pentru că dorim stabilitate și predictibilitate, și dorim ca banii obținuți din taxarea acestor gaze să se ducă către populația României, către îmbunătățirea condițiilor de trai a populației României. De aceea am depus acel amendament prin care dorim ca din aceste taxe să se finanțeze trei axe prioritate. Prima axă prioritară se referă la extinderea distribuției de gaze naturale către populație și în așa fel încât să creștem acel procent infim de 35-36%, către 60-70% de încălzire a populației cu gaze. A două axă prioritară este de repornire și relansare a industriei petrochimice cu consumatoare de gaze naturale și a treia axă prioritară este aceea de construcție și modernizare a CET-urilor, în așa fel încât și în orașele mari acolo unde avem CET-uri și acolo unde nu avem CET-uri, confortul termin să se îmbunătățească și factura populației de încălzire să scadă.
Dorim ca gazele din Marea Neagră, gazele românilor să fie consumate de către români, să nu ne mai plângem că ne iau ungurii gazele, ca se vor exporta gazele, Trebuie să facem ceva ca aceste gaze să fie consumate în România.
De aceea, încă o data, solicit ca în Comisiile reunite, pentru că pe ordinea de zi de mâine a Comisiei de industrie nu se găsește această lege offshore, să fie cât mai repede reluate, iar Parlamentul, Biroul permanent și Comisiile reunite, să respecte regulamentul Camerei, pentru că termenul de șapte zile care a fost dat de către plenul Camerei, în data de 03 octombrie, a fost demult depășit.
Mulțumesc.
Legat de această ordonanță, ne puteți spune dacă PNL ia în calcul să sesizeze Avocatul Poporului, pe anumite elemente de neconstituționalitate
Ludovic Orban
Am abordat acest subiect. Echipa juridică a partidului va analiza în amănunt această ordonanță, pentru că cel puțin articolul despre care v-am vorbit, și anume cu delegarea în funcție de demnitate publică a magistraților, a fost reintrodus deși el a fost declarat neconstituțional ca urmare a sesizării Partidului Național Liberal.
De asemenea s-au mai introdus fără să aibă vreo legătură cu observațiile Comisiei de la Veneția condiții legate de ocupare a funcțiilor de procurori șefi, s-a mărit vechimea. De asemenea s-au introdus condiții suplimentare legate de ocuparea funcțiilor de șefi de secție. Practic sunt modificări la cele trei legi ale justiției care ne arată cât de pompieristic lucrează majoritatea guvernamentală, cât de nesinceri sunt în raport cu cetățeanul român și cât de insensibili sunt față de observațiile pe care le primesc din partea experților independenți și din partea instituțiilor europene care le atrag atenția asupra gravelor abateri de la principiile care stau la baza statului de drept.
Există riscul blocării marilor dosare? Astăzi dl. Lazăr susținerea că prin eliminarea procurorilor se poate ajunge într-o astfel de situație

Acolo e vorba de delegări care probabil domnia sa știe foarte bine cum sunt anchetate evenimentele din 10 august și înțelege că există riscul ca cercetarea să fie întreruptă în cazul în care sunt aplicate prevederile la care face referire. Vom solicita și punctul de vedere din partea organismelor din cadrul sistemului de justiție și în cazul în care e necesar vom sesiza Avocatul Poporului.
În legătură cu moțiunea de cenzură ați mai luat în calcul această varianta?
Suntem în continuare în negocieri. Astăzi BEX a adoptat un proiect de hotărâre de demitere a lui Liviu Dragnea din funcția de președinte al Camerei Deputaților, care are la bază patru imputări majore pe care i le formulăm domnului Liviu Dragnea, toate bazate pe nerespectarea Constituției.
După cum știți a fost validată prin decizia CCR această procedură de demitere a președintelui unei Camere a Parlamentului de către majoritatea parlamentară, prin intermediul unui proiect de hotărâre, în cazul încălcării flagrante a prevederilor constituționale.
Astăzi am adoptat acest proiect de hotărâre. Există patru temeiuri extrem de solide privitoare la încălcări ale Constituției de către Liviu Dragnea, în calitate de președinte al Camerei Deputaților, cum ar fi refuzul de convocare a sesiunii parlamentare, cum ar fi folosirea funcției de președinte fără să aibă acordul plenului Camerei Deputaților în transmiterea de poziții publice către parteneri strategici. Dacă vă aduceți aminte scrisoare semnată de domnul Dragnea împreună cu domnul Tăriceanu către Departamentul de Stat. De asemenea, folosirea funcției de președinte în interes personal. Aduceți-vă aminte că, domnul Dragnea, l-a delegat să exercite funcția de președinte al Camerei Deputaților pe Florin Iordache numai cu scopul ca Florin Iordache să inițieze un demers în interesul personal al lui Liviu Dragnea.
Deci lista imputărilor este extrem de serioasă. Am mandatat grupul de la Camera Deputaților să hotărască momentul de inițiere al acestui proiect de hotărâre, astfel încât să scoatem acest furuncul de pe fața României, și să schimbăm dintr-o poziție atât de importantă în statul român cum este poziția de președinte al Camerei Deputaților, să dăm posibilitatea Parlamentului României, de a înlocui un om care ne face de râs atât în plan intern, cât și în toată lumea, posibilitatea de a alege un președinte care să nu ne pună într-o umbră negativă și care să poată să gireze această funcție fără să afecteze imaginea Parlamentului României, atât imaginea internă în fața cetățenilor, cât și imaginea externă.

Ați discutat și cu lideri ai altor partide ca să susțină acest demers?
Cu siguranță echipa care negociază se ocupă și de negocierea pe această temă.
Și care este evoluția pe această discuție, că e mai veche?
Sunt două proceduri, v-am spus. Prima procedură e modificarea regulamentului prin care se permitem inițierea de către o treime dintre deputați. Văzând că bate pasul pe loc această procedură, am luat decizia de a iniția cealaltă procedură, și anume depunerea unui proiect de hotărâre care să intre în dezbaterea Camerei Deputaților pentru demiterea lui Liviu Dragnea.
Tocmai pentru ca precedentul Anastase să poată să fie repetat totuși este nevoie de o majoritate.. 
Vom testa existența acestei majorități.
Când?
Zi de zi. Săptămână de săptămână până când se adună majoritate. Dacă deputații din majoritate se simt bine cu Dragnea pe post de președinte al Camerei Deputaților înseamnă că sunt duși cu capul. Înseamnă că nu mai au nicio urmă de respect și de bun simț față de cetățenii acestei țări. Dacă ei se simt bine cu Dragnea, să îl ia acasă, nu să ni-l țină în fruntea Camerei Deputaților. Dar eu cred că totuși nu se poate ca la nesfârșit deputații din majoritatea guvernamentală să țină în brațe un asemenea ipochimen.
Referitor la datorii. Știu că în acest moment Partidul Național Liberal nu mai are niciun fel de datorie
Suntem pe cale de a ne atinge obiectul pe care ni l-am stabilit ca până la sfârșitul anului să încheiem plata oricărei datorii, pentru că noi considerăm că Partidul Național Liberal trebuie să respecte toate contractele, să își achite toate obligațiile contractuale și sperăm până la sfârșitul anului să rezolvăm această problemă.



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu