luni, 21 ianuarie 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN, 21 IANUARIE 2019

           Bună ziua!

Din păcate, previziunile noastre se adeveresc. Leul s-a prăbușit, cursul de schimb leu-euro a atins un prag istoric în care euro a ajuns 4,7 ron iar prăbușirea leului continuă. De asemenea, pe piața de energie la tranzacțiile pentru ziua următoare s-au atins maxime istorice pentru prețul energiei.
Toate aceste fenomene reprezintă de fapt, consecințe ale politicii economice dezastruoase duse de guvernele PSD- ALDE, în special datorită ultimei trăsnăi fiscale care a fost adoptată la sfârșitul anului trecut și anume, Ordonanța 114 cea care instituie suprataxe pentru activele bancare, suprataxe pentru producătorii, transportatorii, distribuitorii și furnizorii de energie, suprataxe pentru toate companiile din domeniul comunicațiilor și stabilește alte aberații care nu au nici un fel de fundament în legitățile economiei de piață.
Prăbușirea cursului de schimb este și o consecință a deficitului comercial crescând care a ajuns la aproape 15 miliarde de euro în anul 2018. Presiunea acestui deficit comercial pusă asupra leului, practic a contribuit într-o măsură semnificativă la căderea leului. Căderea leului va continua pentru că, de fapt, raportul dintre leu și euro reflectă niște date economice reale, nu cele coafate care sunt prezentate opiniei publice, care în momentul de față sunt extrem de defavorabile în aprecierea activității Guvernului.
PNL a luat decizia astăzi să demareze strângerea de semnături atât la Cameră, cât şi la Senat, în tenativa noastră de convocare a unei sesiuni parlamentare extraordinare. Am solicitat convocarea unei sesiuni parlamentare extraordinare încă de acum două săptămâni. Din păcate, în timp ce România nu are buget, pe Dragnea şi pe Tăriceanu i-a durut la umbrelă, pentru că erau cu burta la soare sau pe pârtiile de schi, sau i-a durut în beţele de la schi că România nu are buget. Au refuzat convocarea sesiunii extraordinare pentru adoptarea unor acte normative fundamentale, pentru rezolvarea unor situaţii grave din societatea românească. Obiectivul convocării sesiunii extraordinare prin intermediul semnăturilor unei treimi dintre parlamentarii din Camera Deputaţilor, respectiv de la Senat, este acela de a găsi soluţii imediate pentru probleme majore care afectează societatea românească. În primul rând lipsa bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat.
În al doilea rând, solicităm respingerea în procedură de urgenţă a OUG 114, prin dezbatere parlamentară, ca un ultim semnal de alarmă pe care îl tragem către aceşti indivizi care îşi bat joc de economia românească. De asemenea, considerăm că este necesar un răspuns imediat faţă de creşterea dramatică, îngrijorătoare a fenomenului infracţional în special din cauza celor aproape 14 mii de deţinuţi care au fost eliberaţi din detenție înainte de termen, ca urmare a legii recursului compensatoriu.
Considerăm că este vital ca în cazul în care Guvernul se face că nu vede ce se întâmplă pe piața energiei, în condițiile în care Guvernul se face că nu vede care este situația în domeniul financiar-bancar, și aici mai fac o singură observație, Ministerul Finanțelor și Guvernul au încercat să se împrumute prin emiterea de titluri de stat și nu au reușit la niciuna dintre tentative să obțină toți banii solicitați, și anume 400 de milioane de ron. Asta arată clar un răspuns nu numai din partea sistemului financiar-bancar, un răspuns din partea cumpărătorilor de titluri de stat care au contribuit la finanțarea cheltuielilor bugetare până acum, că nu mai există nici un pic de încredere în Guvern, că nu mai există nici un pic de încredere în capacitatea Guvernului de a avea politici bugetare și financiare care să confere cu adevărat posibilitatea rambursării acestor bani împrumutați de pe piața financiar-bancară.
De asemenea, astăzi am luat o decizie în care solicităm oficial, în numele Biroului Executiv al PNL, ministrului Apărării să retragă de urgenţă plângerea prealabilă şi acţiunea în contencios împotriva decretului preşedintelui României de prelungire cu un an de zile a mandatului generalului Ciucă la şefia Statului Major al Apărării.
Nicăieri, în nicio țară normală nu există o asemenea situație în care ministrul Apărării să pună la îndoială autoritatea și legitimitatea comenzii militare, să conteste numirea făcută constituțional și legal a comandantului militar al Armatei Române. Ministrul Apărării prin acțiunea pe care a inițiat-o riscă să lase Armata Română fără comandat militar.
De asemenea, solicităm primului-ministru, în cazul în care ministrul Apărării nu își retrage plângerea prealabilă, să propună demiterea din funcție pentru afectarea gravă a siguranței naționale și a capacității de apărare a României. Tot ce se întâmplă în zona Apărării este scandalos, niciodată nu a existat o asemenea tentativă de politizare agresivă a armatei și în general la zona Apărării cum s-a întâmplat în ultima perioadă. Vă readuc aminte că secretarul de stat de la Ministerul de Interne care a coordonat acțiunea Jandarmeriei de reprimare brutală a manifestanților pașnici din 10 august, a fost numit secretar de stat la Ministerul Apărării, creând un precedent care este de neacceptat, nu s-a întâmplat niciodată în ultimii 29 de ani, ca la Ministerul Apărării să fie numit secretar de stat un reprezentat al Ministerului de Interne. Mai deunăzi marele Bădălău, specialist în îmbunătățiri funciare, care face pe ministrul Economiei ce a crezut el de cuviință că dacă este președintele PSD Giurgiu poate să schimbe un general și un colonel, specialiști care reprezentau Armata în Consiliul de Administrație al ROMARM și să-i înlocuiască cu doi politruci în persoana a două doamne: președinta organizației de femei a PSD Giurgiu și fostul prefect numit de PSD la Giurgiu.
La ora actuală nicio achiziție în domeniul înzestrării militare care s-a derulat prin procedură competitivă nu este finalizată, sunt blocate s-au întârziate, repet nicio achiziție făcută prin intermediul procedurii competitive, mai mult decât atât s-a întâmplat un lucru absolut aiuristic și anume: secretarul de stat, responsabil de înzestrare, cu acordul ministrului Apărării să facă plângere la Parchet pe o procedură care este derulată chiar de Ministerul Apărării, aceasta este curată nebunie, nu s-a mai întâmplat nicăieri, în nicio țară, cum adică cei care conduc Ministerul Apărării și care sunt responsabili cu derularea procedurilor de achiziție sunt cei care reclamă existența unei ilegalități în procedurile de achiziție, înseamnă că se autoacuză sau pur și simplu au vrut să găsească un pretext ca să anuleze o licitație, ceea ce este la fel de grav. Gândiți-vă ce imagine negativă aruncă asupra Armatei Române, asupra Ministerului Apărării, asupra legalității procedurilor derulate pentru achizițiile publice în domeniul militar, o astfel de plângere care este făcută de secretarul de stat cu acordul ministrului Apărării. Pot spune fără riscul de a greșii că actuala guvernare urmărește distrugerea capacității de apărare a României și contestă autoritatea și legitimitatea conducerii militare. Nu s-a mai întâmplat niciodată în istoria României un fapt atât de grav, iar cred că nu putem să ne permitem, cu atât mai mult cu cât suntem țara care deține Președinția Consiliului UE, să continuăm pe această linie, iar aici decizia, după opinia mea, este foarte simplă - sa-l trimitem pe domnul Leș acasă.
În fine, am stabilit astăzi să depunem proiectul de lege privind abrogarea legii 169 privind recursul compensatoriu însoțit, de asemenea, de o serie de modificări ale Codului penal privitoare la modalitatea de eliberare înainte de termen pentru a mării, practic, durata detenției în special pentru infracțiunile comise cu violență.
Tot astăzi, Biroul Executiv a susţinut propunerea formulată de mine pentru demiterea din funcţia de preşedinte a actualului preşedinte al PNL Giurgiu pentru încălcarea gravă a deciziilor politice ale partidului şi ale poziţiilor politice ale partidului referitor la principalele teme aflate în dezbatere.

 Ministrul Justiție a anunțat că va da o Ordonanță de Urgență pe acele protocoale secrete, după decizia Curții Constituționale. Cum vedeți acest lucru?

Nu are nicio bază în această decizie a Curții Constituționale, PSD-ALDE au o obsesie, amnistia și grațierea, neavând posibilitatea sau curajul să emită un astfel de act normativ, încearcă să ajungă la același rezultat, respectiv de amnistie și grațiere prin toate subterfugiile posibile. Să ne aducem aminte că din 2013, PSD a încercat să adopte legea amnistiei și grațierii și doar datorită opoziției Partidului Național Liberal această lege nu a fost adoptată și nici până astăzi nu este adoptată tot datorită opoziției Președintelui Iohannis și a Partidului Național Liberal. Sigur că ne este foarte dificil să influențăm deciziile la nivelul Curții Constituționale și au generat nenumărate conflicte false între autorități pentru a obține decizii ale Curții Constituționale care să le creeze diferite avantaje celor care sunt în proces, celor care au comis infracțiuni și urmează să fie condamnați și de asemenea, celor care au fost condamnați definitiv. Să vii acum să spui că dai Ordonanță de Urgență ca să-i repui în termen pe cei care au fost condamnați, mi se pare profund neconstituțional și nu are nicio bază in decizia Curții Constituționale, sigur nu am văzut încă motivația și de multe ori diavolul se ascunde în detalii. S-a văzut la mai multe motivații ale Curții Constituționale că au generat conduita diferitelor instituții, nu prin deciziile Curții, ci prin motivările pe care le-au dat, dar în conformitate cu decizia nu există niciun fel de temei pentru emiterea unei astfel de Ordonanțe de Urgență, iar cei care au fost condamnați trebuie să-și ispășească pedeapsa.

Până la această Ordonanță vom mai avea însă un act similar pe o altă decizie a Curții Constituționale, pe completul de 5 judecători. Care credeți că ar putea să fie efectele și pericolele? 

Și aici s-au făcut cererile de revizuire referitoare la completele de 5 pentru că era vorba de completele de 5, s-au făcut cererile de revizuire în baza deciziilor. Ce Ordonanță să mai pui în temă, mai sunt unii care au scăpat , probabil din gașca lor, pe care vor să-i ajute să scape, nu pot să-mi imaginez ce altă cazuistică vor să rezolve. Repet, este tot o formă de amnistie și grațiere sau de a permite celor care au fost condamnați pentru săvârșirea de infracțiuni de corupție sau similare infracțiunilor de corupție pentru a-i face scăpați.

O Ordonanță de Urgență pe recursul compensatoriu care ar putea acumula sau nu propunerile PNL și ale USR, vedeți oportună un astfel de act normativ?

Trebuie găsită o soluție imediat la problema care există, am spus și repet, de 2 ani de zile PSD-ALDE guvernează doar pentru infractori sau pentru cei care urmează să fie condamnați, pentru pușcăriași sau pentru pușcăriabili. Au creat un fenomen social, au pus în pericol viață, integritatea și avutul personal al fiecărui cetățean român, eliberând înainte de termen aproape 14 mii de deținuți dintre care foarte mulți au recidivat și au comis infracțiuni împotriva cetățenilor români. Practic, fiecare cetățean român a fost transformat într-o posibilă victimă a infracțiunilor comise de acești indivizi eliberați strict de PSD-ALDE. Aici sunt mai multe soluții pe care le-am repetat de-a lungul timpului de mai multe ori, serviciul de probațiune așa cum era el organizat nu făcea față nici eliberărilor care erau previzionate fără adoptarea acestei legi pentru că serviciul de probațiune este acela care trebuie să se ocupe de reintegrarea socială a celor ieșiți din detenție. Ce să mai vorbim, cum să facă față unui asemenea val de eliberări. În poliție sunt mii de posturi vacante tot datorită prostiilor făcute de actualul Guvern care au modificat legea pensiilor pentru militari și în același timp le-au permis să iasă la pensie pe capete celor care îndeplineau condițiile de pensionare cu acordul expres al ministrului Carmen Dan, se știe foarte clar. Nu au făcut nimic ca să umple posturile care au fost vacantate în urma pensionărilor anticipate și la ora actuală, poliția este văduvită de efective importante și capacitatea poliție de a putea ține la respect fenomenul infracțional este diminuată drastic tot din cauza prostiilor făcute de actualul Guvern.

Având în vedere că acel sondaj național pe care l-ați făcut pe județe, s-a finalizat, v-aș întreba dacă în opinia dumneavoastră, dar și în baza acelui sondaj, domnul Crin Antonescu îndeplinește condițiile unui loc eligibil la alegerile Europarlamentare?

Nu o să vă pot răspunde la această întrebare, m-ați mai întrebat de-a lungul timpului, fie dumneavoastră, fie alții. Nu voi face nicio referire la niciun candidat din cei 49 de candidați care și-au depus candidatura. Fiecare are șansa lui, decizia partidului privind structura listei se va lua democratic în Biroul Politic Național, în momentul în care vom avea lista votată, o vom prezenta opiniei publice.

 Ne puteți spune dacă în cadrul acestui sondaj ați testat și numele unor personalități care nu sunt în momentul de față în Partidul Național Liberal?

Am testat foarte multe lucruri în acest sondaj, dar nu înțeleg întrebarea.

În momentul de față luați în considerare posibilitatea ca pe listele partidului să existe și o persoană din afara acestui partid.

Pe lista Partidului Național Liberal pot să candideze doar membrii ai Partidului Național Liberal

Dacă o persoană din afara Partidului Național Liberal își depune adeziunea în perioada următoare? 

În calitate de președinte al partidului am fost mandatat de Consiliul Național să propun primul loc. Voi face această propunere la momentul potrivit.

Cu domnul Antonescu a-ți discutat după ce a apărut această informație conform căreia domnia sa nu va fi pe un log eligibil? Pentru că spunea că aștepta această explicație.

Această informație nu este de la mine și cred că nimeni nu putea să dea această informație pentru că nimeni nu deține această informație. Este pur si simplu o intoxicare care nu are niciun fel de fundament în realitate, deocamdată nu s-a luat niciun fel de decizie despre candidatura nimănui. Cu domnul Antonescu comunic, normal.

După ce a apărut această informație ați mai discutat cu dânsul?

V-am spus că am o comunicare constantă cu domnul Antonescu.

Referitor la dreptul dumneavoastră de a numi o persoană pe primul loc, ce ne puteți spune, este dreptul dumneavoastră să veniți peste decizia BPN-ului?

Orice candidatură trebuie aprobată de Biroul Politic Național, mi s-a rezervat dreptul de a propune.

Dar se va supune la vot propunerea dumneavoastră?

Cu siguranță! Orice candidat, chiar și primul candidat, cel care va fi primul pe listă, va trebui să întrunească voturile Biroului Politic Național.

Atunci, pentru că decizia vă aparține, un candidat, membru vechi de partid ar avea în opinia dumneavoastră mai multe șanse să ocupe acest prim loc decât o persoană surpriză, să spunem?

Vă voi comunica în momentul în care voi avea ceva relevant de comunicat.

Mai există în momentul de față locomotive electorale în PNL?

Cu siguranță!

Ne puteți da un exemplu?

Deci există locomotive electorale, sunt mii de oameni care se bucură de încredere, de respect și care îmbunătățesc imaginea partidului.

Mă refer la acel model de candidat care în trecut a funcționat, omul care poate să aducă voturi și din afara bazei electorale al PNL, a votanților PNL tradiționali.

În privința listei pentru Parlamentul European contează, să spun, în primul rând capacitatea unui candidat de a putea reprezenta interesele României la nivelul instituțiilor europene, care depinde de mai multe lucruri, de competența pe care o are într-un domeniu, pentru că fiecare europarlamentar își desfășoară activitatea într-o Comisie.
Dacă el este apreciat poate să influențeze deciziile, poate să dobândească poziția de raportor, poate să negocieze mecanismul tripartit de adoptare a actelor normative în cadrul mecanismului de codecizie și în general, poate să aibă o relație cu comisarul european sau comisarii europeni aferenți Comisiei din care face parte, poate să conducă Comisia din care face parte.
Pe de altă parte, trebuie să aibă o minimă experiență în relații internaționale, trebuie să aibă capacitatea de a dezvolta sistemul de relații, repet, pentru atingerea obiectivelor pe care le are România la nivel european. Deci, multe calități, decizia nu este foarte simplă dar ne apropiem de finish și pe data de 15 februarie vom anunța.

Întâlnirea cu președintele Iohannis - săptămâna aceasta vă întâlniți sau ați stabilit un calendar lunar de întâlniri?

Acum nu o să vă spunem chiar la fiecare întâlnire, ne vedem periodic și comunicăm. Important este că există o comunicare, există o coordonare a pozițiilor, împreună susținem tot ceea ce considerăm că este bine pentru România și cred că importanța președintelui României în perioada în care România exercită președinția Consiliului European crește foarte mult pentru că este la ora actuală, liderul român cu cea mai mare credibilitate la nivelul Uniunii Europene și practic, singurul care are capacitatea de a putea îmbunătății imaginea României, grav deteriorată de acțiunile coaliției majoritare PSD-ALDE.
De altfel, ați văzut, PNL a fost singurul partid din România care a votat mandatul pentru regulamentul care practic instituie sancțiuni financiare pentru guvernele care nu respectă prevederile articolului 2 al Tratatului privind statul de drept.
În timp ce PSD-ALDE-UDMR, europarlamentarii PSD-ALDE-UDMR au votat împotrivă, în timp ce familiile lor politice, și aici vă spun, la ALDE au fost numai două voturi împotrivă dintre care, un vot a fost al reprezentantului ALDE prezent. La socialiști, din 180 de voturi, au fost 18 voturi contra, dintre care 10 sau 11 ale PSD. Iar la UDMR, UDMR-ul a votat cum a votat FIDES. PPE, formațiunea politică din care noi facem parte a susținut acest proiect de regulament.
De ce am dat aceste informații? Pentru că am vrut să arăt foarte clar că PSD din România și ALDE din România sunt deraiați complet față de liniile politice ale formațiunilor europene din care fac parte fiind marginali, nefrecventabili și căpătând treptat, treptat statutul de paria chiar de la familiile lor politice.

Varianta ca președintele să convoace referendumul pe Justiție în ziua alegerilor europarlamentare, evident, în funcție de decizia CCR, ar avantaja PNL?

Deocamdată este în procedură. După ce va lua CCR o decizie, vom discuta.

Ar avantaja PNL? În condițiile în care avem asemenea modificări operate prin OUG ...

Eu consider că este necesar. Referendumul reprezintă forma desăvârșită a democrației și oricând se poate cere părerea cetățenilor români pe o temă importantă pentru evoluția României, această părere poate fi cerută. Depinde foarte mult de legislație, depinde de decizia CCR și depinde mai ales de situațiile care vor apărea de-a lungul campaniei pentru Parlamentul European.

Dar ar fi recomandat ca în ziua alegerilor să se facă acest Referendum, cu alte cuvinte să fie campanii paralele pe cele două teme, Justiție și europarlamentare?

Dacă se va face, în mod evident nu putem să-l inițiem noi, ca și partide. Dacă președintele are vreo intenție în acest domeniu sunt convins că o va comunica.

Și va susține PNL campania?

PNL, v-am spus, este într-un parteneriat corect, normal, care este stabilit practic prin angajamentele pe care ni le-am luat în momentul în care președintele Iohannis a câștigat funcția de președinte, fiind candidat al PNL, și cu siguranță ne coordonăm pozițiile și ne susținem reciproc.

Ați spus că vă vedeți foarte de des cu președintele Iohannis, ce înseamnă acest lucru, vă vedeți o dată pe lună, o dată la două săptămâni, ce înseamnă foarte des?

Ați mai pus astfel de întrebări, nu vă pot da informații.

Chiar dvs. ați anunțat că aveți acest parteneriat, această colaborare. De ce nu putem știm cum ați stabilit că vă veți vedea de acum încolo?

Depinde de situații, depinde de importanța momentelor, depinde de ce evenimente apar. Credeți că este așa, stabilim o întâlnire periodică? Nu este.

Președintele v-a invitat atunci, v-a convocat la acea întâlnire sau dumneavoastră ați apelat la expertiza domniei sale?

A fost o înțelegere comună între domnul președinte și președintele PNL. Cu siguranță că ne-a invitat președintele pentru că președintele a fost gazdă și îi mulțumim că a fost gazdă.

Nu vă gândiți că cei de la putere vor profita de asta și vor lansa în spațiul public o eventuală suspendare a președintelui?

Nu există nici un temei constituțional pentru a iniția procedura de suspendare dar, dacă vor să se umple de ridicol și vor să încaseze o înfrângere rușinoasă, pot să inițieze.

Adică, dacă nu-i implicare politică cu un partid al președintelui?

Președintele Iohannis, spre deosebire de tătucul PSD, Ion Iliescu, și spre deosebire ce celălalt președinte, nu a spus niciodată: Votați cu PNL și nu s-a manifestat. Faptul că se consultă cu noi este normal, este firesc, practic suntem partidul pe care l-a condus, partidul cu care s-a prezentat în alegeri, împreună ne-am angajat pentru atingerea anumitor obiective și este normal să existe o relație mai apropiată între președintele României și PNL, cu atât mai mult cu cât, în mod evident, vor fi alegeri prezidențiale în cursul acestui an iar PNL a luat decizia în Consiliul Național de a-l sprijini pe președintele Iohannis pentru un nou mandat.

Vă mulțumim!

Si eu vă mulțumesc! Vă doresc o săptămână frumoasă!                                                     

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu