joi, 31 ianuarie 2019

DECLARAȚII DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN - 31 IANUARIE 2019

Domnule președinte, pentru că tot vorbeam despre economie, aș vrea să vă întreb despre euro care a crescut foarte mult, s-a devalorizat leul, ce poate face opoziția?


Nu noi trebuie să facem ceva ci Guvernul trebuie să facă. În ceea ce privește prăbușirea leului, cauzele acestei prăbușiri sunt politicile guvernamentale falimentare care au determinat grave dezechilibre economice, care au pus o presiune enormă asupra cursului de schimb, care au generat neîncredere, neliniște în toată economia.
Este foarte greu să menții un raport leu-euro atâta timp cât deficitul balanței comerciale a ajuns 15 miliarde de euro, atâta timp cât emiți peste noapte acte normative precum OUG 114 prin care ataci cu suprataxare, fără nici un fel de avertisment, domenii vitale ale economiei, cum sunt domeniul financiar-bancar, domeniul energetic, domeniul comunicațiilor și, de asemenea, fondurile de pensii administrate privat.
Nu numai căderea leului ne îngrijorează, uitați-vă că Guvernul nu este în stare, din cauza lipsei de credibilitate, să obțină finanțări pentru finanțarea datoriei publice. Au fost patru tentative de a obține finanțare prin emisia de titluri de stat care toate au înregistrat un eșec, repet, din cauza lipsei de credibilitate a actualului Guvern, din cauza faptului că investitorii nu se așteaptă la nimic bun din partea Guvernului.

În ceea ce privește un alt subiect, legat de apa de la robinet, am văzut ca este un adevărat scandal între Apa Nova și Ministerul Sănătății. Apa Nova spune că apa de la robinet poate fi folosită, în urma analizelor făcute de Apa Nova, de cealaltă parte, ministrul Sănătății a ieșit public și le-a recomandat bucureștenilor să nu folosească apa pentru că depășește limita cantității de clor.

Dacă mai stă mult la primărie, primarul PSD, Firea , în curând nu vom mai putea consuma apa potabilă de la robinete din București și o să fim obligați să bem apă numai din sticle de apă plată. Evident, calitatea apei este determinată prin analiză de laborator, evident că Ministerul Sănătății, Direcțiile de sănătate publică au obligația să efectueze aceste analize iar dacă nu sunt respectați parametrii, compoziția, exigențele în ceea ce privește calitatea apei, este normal ca Ministerul Sănătății să emită avertismente pe tema aceasta.
Dacă este așa și dacă apa nu este potabilă iar Primăria Capitalei și Apa Nova nu au anunțat acest lucru, înseamnă că acest lucru este extrem de grav. Pentru că a pune în pericol sănătatea populației prin a pune în rețeaua de apă o apă care nu îndeplinește condițiile de calitate stabilite de lege este un lucru extrem de grav.

Dar cum vedeți faptul că Ministerul Sănătății spune ceva iar Apa Nova spune altceva?

Lucrurile acestea se pot demonstra prin analize de laborator. Nu pot să vă spun pentru că nu sunt chimist de profesie. Evident că cei care fac analizele trebuie să facă publice aceste analize și care sunt motivele pentru care susțin un punct de vedere sau altul. Oricum, eu îi sfătuiesc pe bucureșteni să nu bea apă de la robinet pentru că, acuma ca să vă spun drept, nu am încredere nici în Ministerul Sănătății, nu am încredere nici în Primăria Capitalei conduse de PSD.

 Având în vedere că avem niște declarații în care ministrul Sănătății spune să nu consumăm apa de la robinet dar în cealaltă parte, ministrul Educației, Ecaterina Andronescu, menționa că ar trebui să folosim apa tocmai pentru a ne proteja de gripă. Aceste informații sunt date diferit de fiecare ministru în parte, se bat cap în cap.

Să bea doamna Andronescu apă de la robinet în fața camerelor TV.

Este vorba de o decizie a Curții de Apel București, Curtea de Apel cere anularea decretului prin care Klaus Iohannis a semnat prelungirea mandatului ...

A suspendat până la judecarea pe fond. Nu am obiceiul să comentez deciziile instanțelor, nu cunosc motivele care au stat la baza acestei decizii dar revin și spun și ceea ce am spus și înainte, demersul ministrului Apărării, Gabriel Leș, a fost un demers iresponsabil care a pus în pericol buna funcționare a Armatei Române. Nu pot să nu remarc faptul că o astfel de decizie se ia tocmai în ziua în care are loc o reuniune informală a miniștrilor Apărării din Uniunea Europeană, ziua în care secretarul general al NATO a avut o întrevedere cu președintele României, Klaus Iohannis. În rest, nu comentez deciziile instanțelor.

Ce părere aveți despre faptul că viceprimarul Capitalei a mințit procurorii în legătură cu protestul din 10 august?

Aici, ce este important de constatat este faptul că PSD are ceva de ascuns. Dacă PSD a determinat un membru al PSD cu o răspundere atât de importantă, cum e răspunderea de viceprimar al Capitalei, să mintă privitor la evenimentele din 10 august, în faţa procurorilor, înseamnă că PSD are ceva de ascuns. Ce poate să aibă de ascuns altceva decât implicarea în reprimarea brutală a manifestanţilor paşnici din 10 august.
Am încredere că cei care cercetează cele peste 800 de plângeri depuse de cetăţenii agresaţi fără motiv, de cetăţenii care au suferit răni, vătămări corporale, de cei care au fost supuşi unui tratament agresiv din partea forţelor de ordine, repet, am convingerea că aceste plângeri vor fi cercetate şi că vom afla adevărul, iar acest adevăr, după mine, este foarte clar. Jandarmeria nu a intervenit de capul ei, Jandarmeria a executat un ordin politic care, din punctul meu de vedere, a fost un ordin politic dat direct de Dragnea. Şi am încredere că cercetarea care se desfăşoară la Parchetul de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi la Parchetul Militar va releva acest adevăr.

Care este mesajul dvs. către Executiv având în vedere nemulțumirea primarilor privind bugetul?

Mesajul este foarte simplu, Dragnea și acest Guvern își bat joc de cetățenii români și de comunitățile locale. Mai mult decât atât, dezinformează în mod intenționat, cu intenția de a manipula opinia publică în ceea ce privește alocările de fonduri către autoritățile locale. Și PSD face ceea ce știe cel mai bine, cu o mână dă și cu două sau trei mâini ia. Am să vă și explic. Ce au dat? Nu au dat nimic. În programul de guvernare al guvernelor PSD-ALDE era prevăzut încă de la 1 ianuarie 2018 ca impozitul pe venit, în integralitatea sa să se facă sursă de venit la bugetele locale, inclusiv impozitul pe venitul din pensii.
Guvernul s-a făcut că respectă solicitările reprezentanților autorităților locale, și anume, să transfere impozitul pe venit către autoritățile locale, în cota pe care și noi am susținut-o, și anume 60% direct la bugetele locale ale primăriilor, 20% la nivel județean și 20% pentru echilibrare pentru a asigura cheltuielile de funcționare ale fiecărei administrații locale. Dar cu trei mâini ia. O mână cu care ia este mâna prin care nu și-au îndeplinit obligațiile din programul de guvernare de a transfera către bugetele locale impozitul pe venitul din pensie. A doua mână cu care ia este reducerea sumelor transferate din TVA pentru autoritățile locale, iar a treia mână cu care ia este mâna cu care se transferă integral cheltuielile de asistență socială în sarcina bugetelor locale. Anul trecut 90% erau suportate de la bugetul de stat și doar 10% erau suportate de la bugetele locale.
Pe analizele noastre, după ce anul trecut autoritățile locale au pierdut peste 7,5 miliarde roni venituri în bugetele locale, în 2019 autoritățile locale vor pierde peste 4,5 miliarde de roni. Per ansamblu, exact datorită celor trei mâini cu care PSD-ul Ia fără să spună că ia. De fapt, PSD este ca un șut care se face că îți dă un leu pe stradă și în timpul acesta îți bagă mâna în buzunar și îți fură portofelul.

Proiectul de buget ar urma să intre săptămâna viitoare în Parlament. Considerați că această perioadă este suficientă pentru dezbateri, propuneri?

Este o bătaie de joc față de cetățeanul român. În primul rând, Guvernul a încălcat grav legea. Obligația Guvernului era să prezinte Parlamentului bugetul până în data de 15 noiembrie, anul 2018. Suntem în 31 ianuarie, imediat intrăm în februarie și încă nu avem un buget prezentat spre dezbatere. În toate țările democratice din Europa și din lumea aceasta, cea mai importantă dezbatere care are loc, de regulă, la nivelul societății și a Parlamentului care decide este dezbaterea asupra bugetului pentru că această dezbatere influențează în mod decisiv evoluția unei țări. Pe ei nu-i interesează ce spun cetățenii acestei țări, nu-i interesează ce spun patronate, sindicate, asociații profesionale, toate categoriile de actori sociali care în mod normal trebuie implicați în această dezbatere asupra bugetului, ei vin cu un dictat care este, de fapt, ticluit în ascuns de câțiva oameni și care, practic, nu va fi supus unei dezbateri reale în societatea românească iar acest buget este o minciună, vă spun din capul locului.
Dacă el se va construi pe cifrele pe care le anunță Comisia de Prognoză, ca baze de alcătuire a bugetului, adică bătaie de joc, deci euro a ajuns 4,76 de roni iar ei își fundamentează bugetul pe un leu de 4,67. Probabil au greșit și au schimbat o cifră. Bătaie de joc, este o minciună. Și bugetul anului trecut la fel a fost făcut. Perspectivele de creștere economică sunt diminuate de toți actorii internaționali care au expertiză în domeniu la sub 4% iar ei își construiesc bugetul pe o creștere economică de 5,5%, care este o creștere din burtă. De asemenea, în ceea ce privește rata inflației, merg pe menținerea ratei inflației anualizate, 4,6% ceea ce, după părerea mea, este imposibil. Pentru că OUG 114, prăbușirea leului, toate dezechilibrele economice vor genera inflație mult crescută. Vă spun numai atât că prețul la energie electrică, prețul la gaz și implicit prețul la energie termică, toate care sunt costuri incluse în costuri importante ale diferitelor companii au crescut între 30 și 50% și se vor simții imediat în costurile tuturor produselor.
În ceea cec privește importurile, și aici readuc aminte, suntem o țară care importăm mai mult decât exportăm. Toate produsele importate din Uniunea Europeană vor fi vândute la prețuri mai mari pentru că este normal, dacă s-a prăbușit leul în raport cu euro, prețul în lei la care vor cumpăra românii va fi mult mai mare.
Deci va fi un nou puseu inflaționist și nu vor fi în stare să respecte această țintă de inflație ca atare, din start, înainte a de a vedea bugetul , vă spun că acest buget nu are baze solide și este construit pe nisip.

Mihai Tudose și Adrian Țuțuianu și-au anunțat demisiile din PSD în ultima perioadă, vă mai gândiți la o moțiune de cenzură în sesiunea următoare?

Am dat răspunsul la această întrebare, cu siguranță vom depune o moțiune de cenzură în această sesiune. Vom decide care este cel mai potrivit moment în baza analizei pe care o facem privitor la creșterea numărului de parlamentari care să voteze împotriva actualei guvernări.

miercuri, 23 ianuarie 2019

ORTACII LUI DRAGNEA CONFUNDĂ COMISIA LIBE CU ”AMVONUL” GUVERNULUI ROMÂNIEI

COMUNICAT DE PRESĂ AL PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN: TUDOREL TOADER ȘI CARMEN DAN AU FĂCUT DE RÂS ROMÂNIA ÎN PARLAMENTUL EUROPEAN, AVÂND O PRESTAȚIE ÎN BĂȘCĂLIE

Miniștrii Carmen Dan și Tudorel Toader și-au dat măsura imposturii, ipocriziei și incompetenței în Parlamentul European, în cadrul audierilor din Comisia LIBE, unde au fost puși la colț de europarlamentarii din toate grupurile politice pentru atacul asupra statului de drept.
Audierea celor doi miniștri a arătat imensa problemă de credibilitate pe care o are actualul Guvern la nivelul Uniunii Europene.
Tudorel Toader a refuzat să-și ia angajamentul de a nu iniția alte modificări asupra legislației din domeniul Justiției și din domeniul penal fără a avea în prealabil avizul Comisiei de la Veneția, după ce i s-a solicitat în mod expres acest lucru. Mai mult, nu a explicat în niciun fel poziția sa asupra Raportului MCV, preferând în schimb să mintă în mod ordinar asupra implementării recomandărilor Comisiei de la Veneția în legislația românească. Prestația de astăzi a ministrului Justiției va produce grave prejudicii României la nivelul Uniunii Europene, care vor fi cu atât mai mari în condițiile deținerii de către România a președinției Consiliului UE.
Carmen Dan a anunțat, în mod halucinant, că România refuză să facă următorii pași pentru aderarea la Spațiul Schengen, respectiv de a cere evaluarea privind corectitudinea aplicării aquis-ului comunitar. Practic, Guvernul României anunță de la sine putere blocarea procesului de aderare la Schengen, „în acest moment sau pe viitor”. Pentru ca impostura și ipocrizia să fie deplină, ministrul de Interne a susținut că România își propune ridicarea MCV, în vreme ce ministrul Justiției nu a suflat o vorbă, aceasta în condițiile în care Guvernul și majoritatea PSD-ALDE nu doar că nu au respectat niciuna dintre recomandările ultimului Raport MCV, dar au acționat vădit exact împotriva acestora!
Europarlamentarii PPE, familie politică din care PNL face parte, au insistat ca actualul Guvern să oprească orice modificări asupra Legilor Justiției, Codului Penal și Codului de Procedură Penală făcute fără avizul Comisiei de la Veneția și să respecte întocmai recomandările formulate până la acest moment.
Singura cale pe care România trebuie să o urmeze pentru a fi respectată în Uniunea Europeană, pentru a putea ridica Mecanismul de Cooperare și Verificare și pentru a adera la Spațiul Schengen este aceea ca acești politruci care sunt trimiși să reprezinte țara la Bruxelles să înțeleagă că nu pot minți oficialii europeni și trebuie să respecte întocmai și în totalitate recomandările Comisiei de la Veneția, ale Comisiei Europene prin Raportul MCV și ale Parlamentului European din Rezoluția adoptată în noiembrie 2018. În caz contrar, România va deveni tot mai marginalizată în Uniunea Europeană și va fi privată de șansa de a fructifica beneficiile apartenenței la UE, cu riscul de a-i fi blocate sau reduse fonduri necesare dezvoltării și echilibrării bunăstării la nivelul celorlalte statelor membre.
Ludovic Orban,
Președintele PNL

luni, 21 ianuarie 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN, 21 IANUARIE 2019

           Bună ziua!

Din păcate, previziunile noastre se adeveresc. Leul s-a prăbușit, cursul de schimb leu-euro a atins un prag istoric în care euro a ajuns 4,7 ron iar prăbușirea leului continuă. De asemenea, pe piața de energie la tranzacțiile pentru ziua următoare s-au atins maxime istorice pentru prețul energiei.
Toate aceste fenomene reprezintă de fapt, consecințe ale politicii economice dezastruoase duse de guvernele PSD- ALDE, în special datorită ultimei trăsnăi fiscale care a fost adoptată la sfârșitul anului trecut și anume, Ordonanța 114 cea care instituie suprataxe pentru activele bancare, suprataxe pentru producătorii, transportatorii, distribuitorii și furnizorii de energie, suprataxe pentru toate companiile din domeniul comunicațiilor și stabilește alte aberații care nu au nici un fel de fundament în legitățile economiei de piață.
Prăbușirea cursului de schimb este și o consecință a deficitului comercial crescând care a ajuns la aproape 15 miliarde de euro în anul 2018. Presiunea acestui deficit comercial pusă asupra leului, practic a contribuit într-o măsură semnificativă la căderea leului. Căderea leului va continua pentru că, de fapt, raportul dintre leu și euro reflectă niște date economice reale, nu cele coafate care sunt prezentate opiniei publice, care în momentul de față sunt extrem de defavorabile în aprecierea activității Guvernului.
PNL a luat decizia astăzi să demareze strângerea de semnături atât la Cameră, cât şi la Senat, în tenativa noastră de convocare a unei sesiuni parlamentare extraordinare. Am solicitat convocarea unei sesiuni parlamentare extraordinare încă de acum două săptămâni. Din păcate, în timp ce România nu are buget, pe Dragnea şi pe Tăriceanu i-a durut la umbrelă, pentru că erau cu burta la soare sau pe pârtiile de schi, sau i-a durut în beţele de la schi că România nu are buget. Au refuzat convocarea sesiunii extraordinare pentru adoptarea unor acte normative fundamentale, pentru rezolvarea unor situaţii grave din societatea românească. Obiectivul convocării sesiunii extraordinare prin intermediul semnăturilor unei treimi dintre parlamentarii din Camera Deputaţilor, respectiv de la Senat, este acela de a găsi soluţii imediate pentru probleme majore care afectează societatea românească. În primul rând lipsa bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat.
În al doilea rând, solicităm respingerea în procedură de urgenţă a OUG 114, prin dezbatere parlamentară, ca un ultim semnal de alarmă pe care îl tragem către aceşti indivizi care îşi bat joc de economia românească. De asemenea, considerăm că este necesar un răspuns imediat faţă de creşterea dramatică, îngrijorătoare a fenomenului infracţional în special din cauza celor aproape 14 mii de deţinuţi care au fost eliberaţi din detenție înainte de termen, ca urmare a legii recursului compensatoriu.
Considerăm că este vital ca în cazul în care Guvernul se face că nu vede ce se întâmplă pe piața energiei, în condițiile în care Guvernul se face că nu vede care este situația în domeniul financiar-bancar, și aici mai fac o singură observație, Ministerul Finanțelor și Guvernul au încercat să se împrumute prin emiterea de titluri de stat și nu au reușit la niciuna dintre tentative să obțină toți banii solicitați, și anume 400 de milioane de ron. Asta arată clar un răspuns nu numai din partea sistemului financiar-bancar, un răspuns din partea cumpărătorilor de titluri de stat care au contribuit la finanțarea cheltuielilor bugetare până acum, că nu mai există nici un pic de încredere în Guvern, că nu mai există nici un pic de încredere în capacitatea Guvernului de a avea politici bugetare și financiare care să confere cu adevărat posibilitatea rambursării acestor bani împrumutați de pe piața financiar-bancară.
De asemenea, astăzi am luat o decizie în care solicităm oficial, în numele Biroului Executiv al PNL, ministrului Apărării să retragă de urgenţă plângerea prealabilă şi acţiunea în contencios împotriva decretului preşedintelui României de prelungire cu un an de zile a mandatului generalului Ciucă la şefia Statului Major al Apărării.
Nicăieri, în nicio țară normală nu există o asemenea situație în care ministrul Apărării să pună la îndoială autoritatea și legitimitatea comenzii militare, să conteste numirea făcută constituțional și legal a comandantului militar al Armatei Române. Ministrul Apărării prin acțiunea pe care a inițiat-o riscă să lase Armata Română fără comandat militar.
De asemenea, solicităm primului-ministru, în cazul în care ministrul Apărării nu își retrage plângerea prealabilă, să propună demiterea din funcție pentru afectarea gravă a siguranței naționale și a capacității de apărare a României. Tot ce se întâmplă în zona Apărării este scandalos, niciodată nu a existat o asemenea tentativă de politizare agresivă a armatei și în general la zona Apărării cum s-a întâmplat în ultima perioadă. Vă readuc aminte că secretarul de stat de la Ministerul de Interne care a coordonat acțiunea Jandarmeriei de reprimare brutală a manifestanților pașnici din 10 august, a fost numit secretar de stat la Ministerul Apărării, creând un precedent care este de neacceptat, nu s-a întâmplat niciodată în ultimii 29 de ani, ca la Ministerul Apărării să fie numit secretar de stat un reprezentat al Ministerului de Interne. Mai deunăzi marele Bădălău, specialist în îmbunătățiri funciare, care face pe ministrul Economiei ce a crezut el de cuviință că dacă este președintele PSD Giurgiu poate să schimbe un general și un colonel, specialiști care reprezentau Armata în Consiliul de Administrație al ROMARM și să-i înlocuiască cu doi politruci în persoana a două doamne: președinta organizației de femei a PSD Giurgiu și fostul prefect numit de PSD la Giurgiu.
La ora actuală nicio achiziție în domeniul înzestrării militare care s-a derulat prin procedură competitivă nu este finalizată, sunt blocate s-au întârziate, repet nicio achiziție făcută prin intermediul procedurii competitive, mai mult decât atât s-a întâmplat un lucru absolut aiuristic și anume: secretarul de stat, responsabil de înzestrare, cu acordul ministrului Apărării să facă plângere la Parchet pe o procedură care este derulată chiar de Ministerul Apărării, aceasta este curată nebunie, nu s-a mai întâmplat nicăieri, în nicio țară, cum adică cei care conduc Ministerul Apărării și care sunt responsabili cu derularea procedurilor de achiziție sunt cei care reclamă existența unei ilegalități în procedurile de achiziție, înseamnă că se autoacuză sau pur și simplu au vrut să găsească un pretext ca să anuleze o licitație, ceea ce este la fel de grav. Gândiți-vă ce imagine negativă aruncă asupra Armatei Române, asupra Ministerului Apărării, asupra legalității procedurilor derulate pentru achizițiile publice în domeniul militar, o astfel de plângere care este făcută de secretarul de stat cu acordul ministrului Apărării. Pot spune fără riscul de a greșii că actuala guvernare urmărește distrugerea capacității de apărare a României și contestă autoritatea și legitimitatea conducerii militare. Nu s-a mai întâmplat niciodată în istoria României un fapt atât de grav, iar cred că nu putem să ne permitem, cu atât mai mult cu cât suntem țara care deține Președinția Consiliului UE, să continuăm pe această linie, iar aici decizia, după opinia mea, este foarte simplă - sa-l trimitem pe domnul Leș acasă.
În fine, am stabilit astăzi să depunem proiectul de lege privind abrogarea legii 169 privind recursul compensatoriu însoțit, de asemenea, de o serie de modificări ale Codului penal privitoare la modalitatea de eliberare înainte de termen pentru a mării, practic, durata detenției în special pentru infracțiunile comise cu violență.
Tot astăzi, Biroul Executiv a susţinut propunerea formulată de mine pentru demiterea din funcţia de preşedinte a actualului preşedinte al PNL Giurgiu pentru încălcarea gravă a deciziilor politice ale partidului şi ale poziţiilor politice ale partidului referitor la principalele teme aflate în dezbatere.

 Ministrul Justiție a anunțat că va da o Ordonanță de Urgență pe acele protocoale secrete, după decizia Curții Constituționale. Cum vedeți acest lucru?

Nu are nicio bază în această decizie a Curții Constituționale, PSD-ALDE au o obsesie, amnistia și grațierea, neavând posibilitatea sau curajul să emită un astfel de act normativ, încearcă să ajungă la același rezultat, respectiv de amnistie și grațiere prin toate subterfugiile posibile. Să ne aducem aminte că din 2013, PSD a încercat să adopte legea amnistiei și grațierii și doar datorită opoziției Partidului Național Liberal această lege nu a fost adoptată și nici până astăzi nu este adoptată tot datorită opoziției Președintelui Iohannis și a Partidului Național Liberal. Sigur că ne este foarte dificil să influențăm deciziile la nivelul Curții Constituționale și au generat nenumărate conflicte false între autorități pentru a obține decizii ale Curții Constituționale care să le creeze diferite avantaje celor care sunt în proces, celor care au comis infracțiuni și urmează să fie condamnați și de asemenea, celor care au fost condamnați definitiv. Să vii acum să spui că dai Ordonanță de Urgență ca să-i repui în termen pe cei care au fost condamnați, mi se pare profund neconstituțional și nu are nicio bază in decizia Curții Constituționale, sigur nu am văzut încă motivația și de multe ori diavolul se ascunde în detalii. S-a văzut la mai multe motivații ale Curții Constituționale că au generat conduita diferitelor instituții, nu prin deciziile Curții, ci prin motivările pe care le-au dat, dar în conformitate cu decizia nu există niciun fel de temei pentru emiterea unei astfel de Ordonanțe de Urgență, iar cei care au fost condamnați trebuie să-și ispășească pedeapsa.

Până la această Ordonanță vom mai avea însă un act similar pe o altă decizie a Curții Constituționale, pe completul de 5 judecători. Care credeți că ar putea să fie efectele și pericolele? 

Și aici s-au făcut cererile de revizuire referitoare la completele de 5 pentru că era vorba de completele de 5, s-au făcut cererile de revizuire în baza deciziilor. Ce Ordonanță să mai pui în temă, mai sunt unii care au scăpat , probabil din gașca lor, pe care vor să-i ajute să scape, nu pot să-mi imaginez ce altă cazuistică vor să rezolve. Repet, este tot o formă de amnistie și grațiere sau de a permite celor care au fost condamnați pentru săvârșirea de infracțiuni de corupție sau similare infracțiunilor de corupție pentru a-i face scăpați.

O Ordonanță de Urgență pe recursul compensatoriu care ar putea acumula sau nu propunerile PNL și ale USR, vedeți oportună un astfel de act normativ?

Trebuie găsită o soluție imediat la problema care există, am spus și repet, de 2 ani de zile PSD-ALDE guvernează doar pentru infractori sau pentru cei care urmează să fie condamnați, pentru pușcăriași sau pentru pușcăriabili. Au creat un fenomen social, au pus în pericol viață, integritatea și avutul personal al fiecărui cetățean român, eliberând înainte de termen aproape 14 mii de deținuți dintre care foarte mulți au recidivat și au comis infracțiuni împotriva cetățenilor români. Practic, fiecare cetățean român a fost transformat într-o posibilă victimă a infracțiunilor comise de acești indivizi eliberați strict de PSD-ALDE. Aici sunt mai multe soluții pe care le-am repetat de-a lungul timpului de mai multe ori, serviciul de probațiune așa cum era el organizat nu făcea față nici eliberărilor care erau previzionate fără adoptarea acestei legi pentru că serviciul de probațiune este acela care trebuie să se ocupe de reintegrarea socială a celor ieșiți din detenție. Ce să mai vorbim, cum să facă față unui asemenea val de eliberări. În poliție sunt mii de posturi vacante tot datorită prostiilor făcute de actualul Guvern care au modificat legea pensiilor pentru militari și în același timp le-au permis să iasă la pensie pe capete celor care îndeplineau condițiile de pensionare cu acordul expres al ministrului Carmen Dan, se știe foarte clar. Nu au făcut nimic ca să umple posturile care au fost vacantate în urma pensionărilor anticipate și la ora actuală, poliția este văduvită de efective importante și capacitatea poliție de a putea ține la respect fenomenul infracțional este diminuată drastic tot din cauza prostiilor făcute de actualul Guvern.

Având în vedere că acel sondaj național pe care l-ați făcut pe județe, s-a finalizat, v-aș întreba dacă în opinia dumneavoastră, dar și în baza acelui sondaj, domnul Crin Antonescu îndeplinește condițiile unui loc eligibil la alegerile Europarlamentare?

Nu o să vă pot răspunde la această întrebare, m-ați mai întrebat de-a lungul timpului, fie dumneavoastră, fie alții. Nu voi face nicio referire la niciun candidat din cei 49 de candidați care și-au depus candidatura. Fiecare are șansa lui, decizia partidului privind structura listei se va lua democratic în Biroul Politic Național, în momentul în care vom avea lista votată, o vom prezenta opiniei publice.

 Ne puteți spune dacă în cadrul acestui sondaj ați testat și numele unor personalități care nu sunt în momentul de față în Partidul Național Liberal?

Am testat foarte multe lucruri în acest sondaj, dar nu înțeleg întrebarea.

În momentul de față luați în considerare posibilitatea ca pe listele partidului să existe și o persoană din afara acestui partid.

Pe lista Partidului Național Liberal pot să candideze doar membrii ai Partidului Național Liberal

Dacă o persoană din afara Partidului Național Liberal își depune adeziunea în perioada următoare? 

În calitate de președinte al partidului am fost mandatat de Consiliul Național să propun primul loc. Voi face această propunere la momentul potrivit.

Cu domnul Antonescu a-ți discutat după ce a apărut această informație conform căreia domnia sa nu va fi pe un log eligibil? Pentru că spunea că aștepta această explicație.

Această informație nu este de la mine și cred că nimeni nu putea să dea această informație pentru că nimeni nu deține această informație. Este pur si simplu o intoxicare care nu are niciun fel de fundament în realitate, deocamdată nu s-a luat niciun fel de decizie despre candidatura nimănui. Cu domnul Antonescu comunic, normal.

După ce a apărut această informație ați mai discutat cu dânsul?

V-am spus că am o comunicare constantă cu domnul Antonescu.

Referitor la dreptul dumneavoastră de a numi o persoană pe primul loc, ce ne puteți spune, este dreptul dumneavoastră să veniți peste decizia BPN-ului?

Orice candidatură trebuie aprobată de Biroul Politic Național, mi s-a rezervat dreptul de a propune.

Dar se va supune la vot propunerea dumneavoastră?

Cu siguranță! Orice candidat, chiar și primul candidat, cel care va fi primul pe listă, va trebui să întrunească voturile Biroului Politic Național.

Atunci, pentru că decizia vă aparține, un candidat, membru vechi de partid ar avea în opinia dumneavoastră mai multe șanse să ocupe acest prim loc decât o persoană surpriză, să spunem?

Vă voi comunica în momentul în care voi avea ceva relevant de comunicat.

Mai există în momentul de față locomotive electorale în PNL?

Cu siguranță!

Ne puteți da un exemplu?

Deci există locomotive electorale, sunt mii de oameni care se bucură de încredere, de respect și care îmbunătățesc imaginea partidului.

Mă refer la acel model de candidat care în trecut a funcționat, omul care poate să aducă voturi și din afara bazei electorale al PNL, a votanților PNL tradiționali.

În privința listei pentru Parlamentul European contează, să spun, în primul rând capacitatea unui candidat de a putea reprezenta interesele României la nivelul instituțiilor europene, care depinde de mai multe lucruri, de competența pe care o are într-un domeniu, pentru că fiecare europarlamentar își desfășoară activitatea într-o Comisie.
Dacă el este apreciat poate să influențeze deciziile, poate să dobândească poziția de raportor, poate să negocieze mecanismul tripartit de adoptare a actelor normative în cadrul mecanismului de codecizie și în general, poate să aibă o relație cu comisarul european sau comisarii europeni aferenți Comisiei din care face parte, poate să conducă Comisia din care face parte.
Pe de altă parte, trebuie să aibă o minimă experiență în relații internaționale, trebuie să aibă capacitatea de a dezvolta sistemul de relații, repet, pentru atingerea obiectivelor pe care le are România la nivel european. Deci, multe calități, decizia nu este foarte simplă dar ne apropiem de finish și pe data de 15 februarie vom anunța.

Întâlnirea cu președintele Iohannis - săptămâna aceasta vă întâlniți sau ați stabilit un calendar lunar de întâlniri?

Acum nu o să vă spunem chiar la fiecare întâlnire, ne vedem periodic și comunicăm. Important este că există o comunicare, există o coordonare a pozițiilor, împreună susținem tot ceea ce considerăm că este bine pentru România și cred că importanța președintelui României în perioada în care România exercită președinția Consiliului European crește foarte mult pentru că este la ora actuală, liderul român cu cea mai mare credibilitate la nivelul Uniunii Europene și practic, singurul care are capacitatea de a putea îmbunătății imaginea României, grav deteriorată de acțiunile coaliției majoritare PSD-ALDE.
De altfel, ați văzut, PNL a fost singurul partid din România care a votat mandatul pentru regulamentul care practic instituie sancțiuni financiare pentru guvernele care nu respectă prevederile articolului 2 al Tratatului privind statul de drept.
În timp ce PSD-ALDE-UDMR, europarlamentarii PSD-ALDE-UDMR au votat împotrivă, în timp ce familiile lor politice, și aici vă spun, la ALDE au fost numai două voturi împotrivă dintre care, un vot a fost al reprezentantului ALDE prezent. La socialiști, din 180 de voturi, au fost 18 voturi contra, dintre care 10 sau 11 ale PSD. Iar la UDMR, UDMR-ul a votat cum a votat FIDES. PPE, formațiunea politică din care noi facem parte a susținut acest proiect de regulament.
De ce am dat aceste informații? Pentru că am vrut să arăt foarte clar că PSD din România și ALDE din România sunt deraiați complet față de liniile politice ale formațiunilor europene din care fac parte fiind marginali, nefrecventabili și căpătând treptat, treptat statutul de paria chiar de la familiile lor politice.

Varianta ca președintele să convoace referendumul pe Justiție în ziua alegerilor europarlamentare, evident, în funcție de decizia CCR, ar avantaja PNL?

Deocamdată este în procedură. După ce va lua CCR o decizie, vom discuta.

Ar avantaja PNL? În condițiile în care avem asemenea modificări operate prin OUG ...

Eu consider că este necesar. Referendumul reprezintă forma desăvârșită a democrației și oricând se poate cere părerea cetățenilor români pe o temă importantă pentru evoluția României, această părere poate fi cerută. Depinde foarte mult de legislație, depinde de decizia CCR și depinde mai ales de situațiile care vor apărea de-a lungul campaniei pentru Parlamentul European.

Dar ar fi recomandat ca în ziua alegerilor să se facă acest Referendum, cu alte cuvinte să fie campanii paralele pe cele două teme, Justiție și europarlamentare?

Dacă se va face, în mod evident nu putem să-l inițiem noi, ca și partide. Dacă președintele are vreo intenție în acest domeniu sunt convins că o va comunica.

Și va susține PNL campania?

PNL, v-am spus, este într-un parteneriat corect, normal, care este stabilit practic prin angajamentele pe care ni le-am luat în momentul în care președintele Iohannis a câștigat funcția de președinte, fiind candidat al PNL, și cu siguranță ne coordonăm pozițiile și ne susținem reciproc.

Ați spus că vă vedeți foarte de des cu președintele Iohannis, ce înseamnă acest lucru, vă vedeți o dată pe lună, o dată la două săptămâni, ce înseamnă foarte des?

Ați mai pus astfel de întrebări, nu vă pot da informații.

Chiar dvs. ați anunțat că aveți acest parteneriat, această colaborare. De ce nu putem știm cum ați stabilit că vă veți vedea de acum încolo?

Depinde de situații, depinde de importanța momentelor, depinde de ce evenimente apar. Credeți că este așa, stabilim o întâlnire periodică? Nu este.

Președintele v-a invitat atunci, v-a convocat la acea întâlnire sau dumneavoastră ați apelat la expertiza domniei sale?

A fost o înțelegere comună între domnul președinte și președintele PNL. Cu siguranță că ne-a invitat președintele pentru că președintele a fost gazdă și îi mulțumim că a fost gazdă.

Nu vă gândiți că cei de la putere vor profita de asta și vor lansa în spațiul public o eventuală suspendare a președintelui?

Nu există nici un temei constituțional pentru a iniția procedura de suspendare dar, dacă vor să se umple de ridicol și vor să încaseze o înfrângere rușinoasă, pot să inițieze.

Adică, dacă nu-i implicare politică cu un partid al președintelui?

Președintele Iohannis, spre deosebire de tătucul PSD, Ion Iliescu, și spre deosebire ce celălalt președinte, nu a spus niciodată: Votați cu PNL și nu s-a manifestat. Faptul că se consultă cu noi este normal, este firesc, practic suntem partidul pe care l-a condus, partidul cu care s-a prezentat în alegeri, împreună ne-am angajat pentru atingerea anumitor obiective și este normal să existe o relație mai apropiată între președintele României și PNL, cu atât mai mult cu cât, în mod evident, vor fi alegeri prezidențiale în cursul acestui an iar PNL a luat decizia în Consiliul Național de a-l sprijini pe președintele Iohannis pentru un nou mandat.

Vă mulțumim!

Si eu vă mulțumesc! Vă doresc o săptămână frumoasă!                                                     

vineri, 11 ianuarie 2019

DISCURSUL LUI DONALD TUSK, PREȘEDINTELE CONSILIULUI EUROPEAN LA ATENEUL ROMÂN, 10 IANUARIE 2019

Donald Tusk, Președintele Consiliului European

Președintele Consiliului European, Donald Tusk, a susținut joi seara la Ateneu un impresionant discurs în limba română, cu prilejul ceremoniei de preluare a președinției Consiliului UE de către România.


„Sunt foarte mândru și fericit că voi conduce împreună cu dvs. afacerile europene, în timpul primei președinții a Consiliului UE. Sunt convins că veți interpreta cu înțelepciune o adevărată „rapsodie română.”

Și nu o spun doar pentru că ne aflăm la Ateneu, ci pentru că știu cât de rezistentă și creativă este națiunea română. Cred că veți găsi sunetul potrivit și veți face tot ce puteți ca echipă pentru a lucra pentru interesele Europei. Veți fi gazde și sunt sigur că veți acționa în spiritul proverbului: „Omul sfințește locul.” Am încredere că veți respecta regulile și atașamentul față de principii.

După cum spunea Nichita Stănescu, „se apropie viitorul, se aude, se vede.” În mare măsură, depinde acum de România. Avertisment sever, la reuniunea de la Sibiu va fi în joc concepția comună în ceea ce privește viitorul Europei.

Dragi prieteni, Dacia 1300 a fost prima mașină a socrului meu. Mai mult ca mașinile românești mă fascinează intelectualii, la fel ca sportivii precum Nadia Comăneci și Simona Halep încântă publicul. Dar cel mai mult m-a încântat finala din 1986, când Steaua București a învins Barcelona.

Fac apel la toți românii să apere libertatea, integritatea, respectarea adevărului în viața publică, statul de drept și Constituția. Să le apere cu aceeași atitudine cu care Helmuth Duckadam a apărat cele patru penalty-uri. Și atunci părea imposibil, dar a reușit. Și sunt sigur că și voi veți reuși”

DISCURSUL PREȘEDINTELUI KLAUS IOHANNIS LA ATENEUL ROMÂN, 10 IANUARIE 2019

20:20 | 10 Ianuarie 2019 | Uniunea Europeană
Președintele României, domnul Klaus Iohannis, a susținut joi, 10 ianuarie a.c., la Ateneul Român, un discurs în cadrul ceremoniei de lansare a Președinției României la Consiliul Uniunii Europene.


„Domnule Președinte al Parlamentului European, dear Antonio Tajani,
Domnule Președinte al Consiliului European, dear Donald Tusk,
Domnule Președinte al Comisiei Europene, dear Jean-Claude Juncker,
Domnule Președinte al Senatului,
Doamnă Prim-ministru,
Distinși membri ai Colegiului Comisiei Europene,
Distinși invitați,
Doamnelor și domnilor,

Este o deosebită plăcere pentru mine să particip împreună cu dumneavoastră la lansarea oficială a primei Președinții a țării noastre la Consiliul Uniunii Europene.

La 12 ani de la aderarea la Uniunea Europeană, România preia un rol de prim-plan la nivel european.

Dacă privim puțin în urmă, întoarcerea țării noastre în familia europeană a reprezentat un deziderat de o importanță aparte, pentru care am depus toate eforturile la nivel național și pentru care cu toții am lucrat cu dedicație și profesionalism, având convingerea fermă că proiectul european este o construcție unică în lume, o construcție de pace și prosperitate, și singura cale de a asigura progresul comun al statelor europene.

Astăzi, cu aceeași convingere preluăm exercitarea Președinției Consiliului Uniunii Europene, cu obiectivul principal de a contribui la consolidarea unui Europe mai coezive, mai unite, mai puternice.

Doamnelor și domnilor,

Primul semestru al anului 2019 va fi definitoriu pentru dinamica viitoare a Uniunii Europene. Uniunea se confruntă în prezent cu diverse provocări, atât interne, cât și externe, precum procesul de retragere a Marii Britanii din Uniune, migrația și securitatea în vecinătatea sa imediată și dincolo de continentul european.

Construirea Uniunii Europene de astăzi a fost posibilă pentru că părinții fondatori au crezut în proiectul european, în idealurile și în valorile sale.

Noi credem astăzi, mai mult ca oricând, că Uniunea Europeană este în mod incontestabil un proiect de succes, un proiect puternic și un proiect viabil.

Cei peste 60 de ani de pace de care s-a bucurat cea mai mare parte a continentului nostru stau mărturie forței, temerității și încrederii tuturor în capacitatea noastră de a coopera în mod eficient și sustenabil.

Ei sunt dovada că «uniți în diversitate» nu este un simplu motto, ci expresia faptului că Uniunea noastră este un proiect peren, capabil să se remodeleze mereu, fără a renunța la principiile și valorile fondatoare.

Distinși invitați,

Ca parte integrantă a acestei comunități europene, României îi revine acum misiunea de a avansa agenda noastră comună.

Știm cu toții că exercitarea unei Președinții este o misiune de înaltă responsabilitate, care presupune deopotrivă angajament și pragmatism pentru a putea răspunde de o manieră concretă, adecvată și realistă tuturor provocărilor.

Mai multă unitate și coeziune - aceasta este calea pe care o propunem pentru următoarele șase luni și pe care va trebui să o urmărim cu toții cu consecvență.

Avem o serie de dosare importante pe agenda europeană, precum negocierile privind viitorul Cadru Financiar Multianual post-2020, iar contextul Președinției României va fi marcat de alegerile pentru viitorul Parlament European.

Pe acest fond, va trebui să demonstrăm că, prin unitate și consens, putem defini o nouă pagină a proiectului nostru comun. Avem nevoie de mai multă coeziune în toate acțiunile noastre la nivelul Uniunii Europene, indiferent că vorbim de o Europă a convergenței, de o Europă mai sigură, de o creștere a rolului Europei ca actor global sau de valorile noastre comune. Coeziunea este, în viziunea noastră, un aspect esențial pentru a asigura avansarea proiectului european.

După cum spuneam, pe parcursul mandatului nostru de Președinție a Consiliului Uniunii Europene vor avea loc momente marcante pentru evoluția Uniunii Europene și avem încrederea că reuniuni de o semnificație aparte, precum Summitul de la Sibiu, vor oferi noi perspective Europei de mâine.

Îmi exprim dorința și speranța ca 9 mai 2019 să rămână în istoria proiectului european ca un moment de reafirmare a narativului unei Uniuni puternice și unite.

Doamnelor și domnilor,

Astăzi avem plăcerea de a marca împreună începutul unei perioade de șase luni importante pentru țara noastră și pentru Uniune.

Ne propunem să reușim împreună, pe parcursul acestor luni, să consolidăm unitatea și coeziunea, într-un moment cu teste și mize importante pentru Uniunea noastră, Uniunea noastră Europeană, a tuturor.

Vă doresc succes și vă mulțumesc!”

marți, 8 ianuarie 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN, 8 IANUARIE 2019

Suntem în data de 8 ianuarie și România nu are buget, nu e adoptată Legea Bugetului de stat și Legea Bugetului asigurărilor sociale de stat. Guvernul a călcat în mod grosolan legea. Nu și-a îndeplinit obligația legală de a depune la Parlament proiectul de buget până în data de 15 noiembrie a anului 2018, și nici astăzi nu a finalizat proiectul de buget pentru a-l transmite spre dezbatere Parlamentului.

Biroul Executiv al Partidului Național Liberal somează Guvernul să finalizeze de urgență proiectul de buget, să îl adopte în ședințe de guvern și să îl transmită spre dezbaterea Parlamentului cel târziu până la data de 14 ianuarie.

De asemenea, solicităm conducerii celor două Camere, celor doi președinți, Liviu Dragnea  și Călin Popescu Tăriceanu să convoace sesiune extraordinară pentru dezbaterea și adoptarea Legii Bugetului de stat, Legii Bugetului asigurărilor sociale de stat și de asemenea, solicităm dezbaterea în procedură de urgență a proiectului de lege de adoptare a Ordonanței 114,  ordonanța adoptată  șestache, fără dezbatere publică pe final de an, care dă o nouă lovitură în mediul de afaceri,  care pune noi biruri pentru companii, care vor afecta viața de zi cu zi a cetățeanului. Pentru că în condițiile în care noi am depus sesizare la Avocatul Poporului, datorită comportamentului total împotriva legii, Victor Ciorbea a refuzat pănă astăzi, în ultimul an jumate, să sesizeze Curtea Constituțională în privința tuturor ordonanțelor de urgență pe care noi le-am considerat că au prevederi neconstituționale și că este necesară declanșarea controlului de constituționalitate.

De asemenea, astăzi, am luat decizia în Biroul Executiv de a finaliza până la sfârșitul săptămânii viitoare o acțiune în contencios contra Avocatului Poporului, pentru a-l obliga să atace această ordonanță de urgență la Curtea Constituțională.

De asemenea, intenționăm în cursul acestei acțiuni pe care o declanșăm în conteciosul administrativ să invocăm o excepție de neconstituționalitate privitoare la Legea Avocatului Poporului, astfel încât să determinăm Curtea Constituțională să se pronunțe asupra obligativității Avocatului Poporului de a declanșa controlul de constituționalitate prealabil în cazul ordonanțelor de urgență emise de guvern, deoarece în așezământul  constituțional actual singura instituție care poate declanșa acest control constituțional prealabil în cazul ordonanțelor de urgență este Avocatul Poporului, iar până astăzi Avocatul Poporului a refuzat sistematic, chiar și când a fost vorba de o ordonanțe cu un vădit și clar  conținut neconstituțional,  să declanșeze acest control de constituționalitate.

Vor fi două căi de atac, una la CCR și una în contencios, sau una singura?

Noi am sesizat Avocatul Poporului în care fundamentat cu argumente, arătând care sunt criticile noastre de neconstituționalitate legate de conținutul acestei ordonanțe de urgență să sesize Curtea Constituțională. În paralel,  înaintăm o acțiune în instanță, în instanța de contencios, o acțiune cu obligația de a face, care să oblige Avocatul Poporului să sesizeze Curtea Constituțională și de asemenea, intenționăm în cursul acestui proces, că se pot invoca excepții de neconstituționalitate pe parcursul proceselor, să invocăm o excepție de neconstituționalitate care să determine Curtea Constituțională să se pronunțe asupra modului de interpretare a acestui atribut al Avocatului Poporului, repet, care este singura instituție care poate declanșa controlul de constituționalitate prealabil în cazul ordonanțelor de urgență care sunt adoptate de guvern, pentru că în cazul legilor se știe foarte clar că pot fi atacate de președinte, de grupurile parlamentare, asa cum facem.

De asemenea, am solicitat în cazul Ordonanței 114, în cadrul sesiunii extraordinare să fie inclusă pe ordinea de zi, sa fie dezbătută în procedură de urgență, astfel încât fie să o respingem , fie în cazul în care nu reușim respingerea ei să putem să o atacăm la Curtea Constituțională ca și grup parlamentar al Partidului Național Liberal.

De asemenea, am luat decizia de a convoca Biroul Politic Național al partidului pentru data de 28 ianuarie. Am decis convocarea Biroului Politic Național având în vedere mai multe obiective, mai multe puncte pe ordinea de zi, în primul rând dezbaterea strategiei și a modului de derulare a precampaniei pentru alegerile pentru Parlamentul European, de asemenea, stabilirea strategiei pentru sesiunea parlamentară care începe la 1 februarie și prioritățile legislative ale PNL.
La reuniunea Biroului Național al partidului vom beneficia de prezența unui important lider al Partidului Popular European, este vorba despre secretarul general al PPE, domnul Antonio López-Istúriz, care va participa la dezbaterea noastră privind pregătirea campaniei pentru alegerile europene.

Va mai participa și altcineva la acest Birou Politic?

Deocamdată nu am stabilit decât prezența domnului secretar general al PPE.

Aveți intenția de a-l invita pe președintele Klaus Iohannis?

Nu.

Lista pentru europarlamentare este gata?

În cazul în care va fi gata va fi aprobată la această reuniune, dacă nu va fi gata, cel târziu până în data de 15 februarie ne-am stabilit ca obiectiv să finalizăm lista.

Câți candidați sunt până acum și ce nume?

49 de candidați.

Crin Antonescu, Vasile Blaga?

Vasile Blaga, Mircea Hava, Siegfried Mureșan,  Cristian Bușoi, Vlad Nistor, Violeta Alexandru, fosta ministră a dialogului social, Ligia Popescu, președinta Comisiei de politică externă, Hildegard Brandl, avem candidaturi extrem de serioase, este o competiție foarte acerbă și strânsă.

Dumneavoastră veți candida la aceste alegeri?

Nu. Am spus, un partid nu poate fi condus de la Bruxelles. Eu sunt candidatul partidului la funcția de prim-ministru, îmi dedic în integralitate timpul, energia, inteligența pe care pot să o pun la dispoziția partidului, pentru conducerea partidului și pentru pregătirea alternativei de guvernare a Partidului Național Liberal, astfel încât să avem capacitatea de a câștiga alegerile.

Apropo de asta, unde credeți că se plasează în acest moment candidatul dumneavoastră pentru șefia țării?

Klaus Iohannis? Conform cercetărilor noastre este de departe candidatul cu cea mai mare șansă și avem convingerea că președintele României, Klaus Iohannis, va câștiga alegerile prezidențiale. De altfel, considerăm că este vital pentru România ca alegerile prezidențiale să fie câștigate de Klaus Iohannis pentru că este singura garanție a faptului că România se va duce pe o direcție bună, își va menține parcursul european, va valorifica la maxim, pentru cetățenii români,  avantajele prezenței la nivelul Uniunii Europene și de asemenea, va putea să fie o garanție pentru democrație, pentru o economie de piață funcțională și pentru un curs ascendent al României.

În intenția de vot este urmat în acest moment Klaus Iohannis, este drept , la distanță, de președintele PSD. Cum vedeți o cursă electorală între cei doi?

Aș prefera să nu intru acum în niciun fel de comentariu, vă spun că și pe cercetările noastre sociologice, care sunt trei la număr, dintre care o cercetare care este în curs de finalizare, este o cercetare amplă pe 25 de mii de subiecți, Klaus Iohannis este personalitatea politică românească care se bucură de cea mai mare încredere, care de departe are cea mai mare intenție de vot și care, așa cum ne arată datele astăzi, are prima șansă pentru câștigarea alegerilor prezidențiale.

Nu am înțeles foarte clar, domnul Crin Antonescu este sau nu pe lista pentru europarlamentare?

Este înscris în această competiție dar, vă repet, nu pot să fac referiri personale legate în mod individual de candidați pentru că ar trebui să mă refer la 49 de candidați, ceea ce mi-ar lua foarte mult timp și nu cred că aveți răbdare.

Ați stabilit data închiderii listelor?

Noi am stabilit ca obiectiv ca  dacă nu reușim până pe 28 Ianuarie, când oricum o să fie o reuniune a Biroului Politic Național, extrem de bogată în teme și substanțe, cel târziu până în data de 15 Februarie.

În momentul de față avem doi miniștrii interimari, cum afectează acest lucru președinția Consiliului UE,  sau afectează în vreun fel?

Exercitarea președinției Consiliului Uniunii Europene este afectată negativ de calitatea extrem de slabă a premierului, a miniștrilor din Guvern, de faptul că sunt incompetenți, că nu cunosc problematica la nivel național d-apoi să cunoască problematica la nivel european. Cea mai bună dovadă este faptul că România, care deține președinția Consiliului Uniunii Europene și are printre obiectivele prioritare adoptarea bugetului Uniunii Europene, tocmai noi care avem acest obiectiv și deținem președinția Consiliului Uniunii Europene, actualul Guvern nu a fost în stare să adopte Legea bugetului de stat în România.

Ați văzut valul de critici în media Europeană împotriva lui Liviu Dragnea, împotriva Guvernului, împotriva coaliției guvernamentale. Cartonașele galbene pe care le-au primit, atât Tăriceanu cât și Dragnea, pentru agresiunea sistematică pe care au provocat-o democrației, independenței sistemului judiciar, luptei anti-corupție, drepturilor si fundamentăților fundamentale ale cetățenilor. Acestea sunt lucrurile care afectează negativ capacitatea României de a exercita președinția Consiliului UE în mod eficient cu beneficii pentru România. Noroc cu președintele Iohannis și noroc cu imaginea președintelui Iohannis care de bine, de rău reușește să salveze capacitatea României de a exercita această președinție în condiții normale.

V-ati mai întălnit în ultima perioadă cu președintele Iohannis?

V-am spus că avem întâlniri periodice, ne consultăm periodic, discutăm pe temele importante, ne coordonăm pozițiile. Se și vede în comunicarea publică că suntem alături de președinte pe toate temele pe care le considerăm importante

Guvernul dorește să atace în instanță decretul prin care Președintele țării a prelungit mandatul domnului Nicolae Ciucă

Executivul, Ministrul Apărării și cu Prim Ministrul ar fi trebuit să pună mâna pe carte și să citească legea și să nu formuleze o propunere care contravine prevederilor legale. Ei au formulat o propunere de Șef al Statului Major al Armatei, care era împotriva legii, care nu respecta condițiile legii. În aceste condiții singura soluție care era la îndemâna Președintelui pentru a asigura funcționarea Armatei, menținerea comandamentului armatei, e vorba de Armata Română nu este vorba de o instituție lipsită de importanță. Este vorba de unele dintre cele mai importante instituții ale României pentru funcționalitatea acestei instituții, președintele a ales calea legală și anume prelungirea mandatului domnului general Ciucă cu un an de zile, prevedere legală foarte clară care există în lege. Președintele a acționat în conformitate cu legea, corect pentru a asigura buna funcționare a Armatei, în timp ce Guvernul s-a comportat ca un repetent care a arătat că nici măcar nu cunoaște prevederile legii în momentul în care au formulat o propunere care era contrară legi.

Președintele Klaus Iohannis a știut legea atunci când a semnat singur decretul fără să fie o propunere de la Ministrul Apărării, fără să fie contra semnat de Premier?

Îmi pare rău că trebuie să vă spun, dar avea acest drept legal de a semna acest decret. Este dreptul Președintelui de a prelungi cu un an de zile mandatul Șefului Statului Major al Armatei, domnul general.

În ce lege scrie, domnule Orban?

Haideți că nu facem acum un extemporal pe tema Legii. Repet, Guvernul a înaintat o propunere ilegală, iar Președintele României a prelungit mandatul Generalului Ciucă în conformitate cu prevederile legale și așa cum era normal și firesc pentru a asigura continuitatea, pentru a asigura conducerea Armatei, o instituție fundamentală pentru România.

Nu se putea ajunge la dialog cu premierul și cu Ministrul Apărării în acest context ? 

Cred că președintele a dat dovadă de prea multă disponibilitate la dialog cu niște indivizi care nu cunosc legea și care acționează sistematic împotriva legii, așa cum a acționat Tudorel Toader revenind cu propunerea pentru șefia DNA în persoana Adinei Florea, cu același viciu procedural, cu aceeași încălcare a Legii și anume fără să aibă adeverință de colaborare sau de necolaborare cu securitatea din partea Colegiului CNSAS.

Au apărut niște informații pe surse despre o posibilă fuziune între PMP și PNL, vreau să ne spuneți în ce stadiu sunt aceste discuții?

 Nu pot să comentez niște informații care nu au nicio legătură cu realitatea și care sunt complet neserioase și nu au la bază niciun fel de element veridic.

Nu s-a discutat nicio secundă despre o astfel de fuziune?

Este un non subiect.

În an electoral se mai pune problema de o alianță sau o alăturare a partidelor de dreapta?

Partidul Național Liberal este cel mai puternic partid din Opoziție, ultimele sondaje arată cu precizie o evoluție ascendentă a Partidului Național Liberal și capacitatea Partidului Național Liberal de a câștiga alegerile. Suntem într-un parteneriat și o colaborare permanentă, ne coordonăm acțiunile, lucru care s-a văzut cu partenerii noștri de la nivelul Parlamentului din Opoziție, alături de care am întreprins de comun acord cele mai multe acțiuni, de la sesizări la CCR până la moțiuni și alte proceduri, dar ceea ce privește alegerile pentru Parlamentul European, Partidul Național Liberal este membru in cea mai puternică formațiune la nivel european, respectiv PPE,  merge pe liste proprii și cu siguranță Partidul Național Liberal va fii unul dintre cele mai puternice de la nivel european. Pentru alegerile prezidențiale lucrurile sunt simple pentru noi, Partidul Național Liberal încă din martie susținerea Președintelui Klaus Iohannis pentru al doilea mandat la alegerile care vor avea loc la sfârșitul acestui an, deci Partidul Național Liberal sprijină candidatura lui Klaus Iohannis.

Despre alianța dreptei

La guvernare, da. Cu siguranță în turul II, toți aceia care nu susțin PSD-ul, vor susține candidatura președintelui Klaus Iohannis, dacă nu cumva președintele Klaus Iohannis va câștiga din primul tur.

Mai luați în calcul o moțiune de cenzură pentru sesiunea următoare?

Cu siguranță! Din nou vom relua o dată cu începutul sesiunii parlamentare, activitatea noastră de a-i convinge pe parlamentarii din zona puterii, parlamentari PSD, ALDE, UDMR că fac un rău imens României dacă mai țin în viață  prin respirație artificială acest guvern care este total incapabil să facă bine României.

Vă mulțumesc!