miercuri, 27 februarie 2019

PARTIDUL NAȚIONAL LIBERAL, ROL DECISIV ÎN VICTORIA LAUREI CODRUȚA KOVESI ÎN PARLAMENTUL EUROPEAN


Pentru corecta informare a publicului larg, menționez că rolul celorlalți și în special al unui anumit partid care defilează și distribuie poze cu Laura Codruța Kovesi și sigla partidului este ZERO. 

Ludovic Orban a explicat rolul PNL-ului: "Menționez pentru corecta informare a oamenilor că, deși în Comisia LIBE PNL are un singur reprezentant, astăzi au fost prezenți și au votat pentru Laura Codruta Kovesi 5 europarlamentari PNL ( care au înlocuit alți parlamentari PPE care, practic, ne-au cedat locul ): Siegfried Muresan, Adina Valean, Marian Jean Marinescu, Cristian Busoi si Traian Ungureanu. Contributia lor a fost decisiva. Ganditi-va ca diferenta a fost de 4 voturi."

Eurodeputaţii PSD au depus toate eforturile pentru a obţine înfrângerea fostei şefe a DNA, negociind cu colegii bulgari să vină la vot, în comisia LIBE, în locul lor. Contra Laurei Codruţa Kovesi au votat social-democraţii Gabriela Zoană, Emilian Pavel, Ciprian Tănăsescu și Maria Grapini de la ALDE. 

Votul de azi, din Comisia LIBE a Parlamentului European, a fost și o bătălie teribilă între PNL și PSD, câștigată finalmente de PNL, printr-o mobilizare fantastică.

            digi24.ro
            Newsweek România
            ziariștii.com

PRESA STRĂINĂ DUPĂ VICTORIA LAUREI CODRUȚA KOVESI ÎN PARLAMENTUL EUROPEAN

La Libre Belgique: Va fi "doamna de fier" a României cea a Europei? Parlamentul European a decis!
Parlamentul European dorește să facă din "doamna de fier" a României cea a Europei. Laura Codruta Kovesi, care a devenit un simbol al luptei împotriva corupției în țara sa, a câștigat 26 voturi pentru a conduce Procuratura Europeană, într-un vot secret în Comisia pentru libertăți civile, justiție și afaceri interne (LIBE).

Kovesi a convins. Singură, împotriva guvernului din propria sa țară.
”Alegerea ei e meritată. Talentul, curajul și competența sa sunt exemplare”, a declarat Roberta Metsola, din Partidul Popular European (PPE). Eurodeputata Judith Sargentini a spus că social-democrații români au făcut lobby împotriva ei: "Numărul de mesaje pe care le primesc de la PSD, pentru a nu o vota pe Kovesi e incredibil”
PPE, ca și Verzii, și-a anunțat deja sprijinul față de candidatul român.

vineri, 22 februarie 2019

DECLARAȚIILE DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN - 22 FEBRUARIE 2019


Partidul Național Liberal salută decizia președintelui Klaus Iohannis de a ataca la CCR Legea bugetului de stat. Considerăm demersul președintelui un demers legitim perfect fundamentat și indispensabil pentru a readuce bugetul de stat în realitatea economică a României și pentru a  readuce bugetul de stat la adevărurile care există în economia românească.


Timp de 3 luni, liderii PSD-ALDE, au întârziat să vină cu o Lege a bugetului de stat și cu o Lege a bugetului asigurărilor sociale de stat. Atunci când Partidul Național Liberal a cerut în ianuarie convocarea unei sesiuni extraordinare pentru adoptarea acestor două legi fundamentale pentru România, domnul Dragnea și cu domnul Tăriceanu au preferat să plece în concedii, în destinații exotice, unu la soare și unul la schi.

Timp de 3 luni, Guvernul, și-a încălcat obligația legală de a da României un buget serios, un buget care să ofere minime garanții de dezvoltare economică a României și de îmbunătățire a vieții fiecărui român.

Pe toată perioada dezbaterii Legii bugetului, am avertizat coaliția guvernamentală că acest buget este un buget mincinos, care se bazează pe date false, un buget care nu are la bază realități economice. Am avertizat că este încălcat Tratatul la care România este parte și pe care l-a ratificat prin Legea 82. Pactul de stabilitate și creștere, pentru că este încălcată prevederea de asigurare a unui deficit structural de maxim 1%. Am avertizat că la baza bugetului de stat nu se ține cont de prevederile legii privind Legea care reglementează obligațiile fiscale în ceea ce privește alcătuirea Legii bugetului de stat, de asemenea că nu există un aviz din partea Consiliului Fiscal în baza legii responsabilității fiscal-bugetare. De asemenea, am avertizat că acest buget încalcă autonomia locală și duce la al doilea an consecutiv în care comunitățile locale sunt jefuite de către Guvern și sunt lăsate fără resursele financiare indispensabile pentru realizarea programelor de investiții și pentru asigurarea calității servicilor publice, care le furnizează autoritățile locale către cetățenii din comunitățile locale.

De asemenea, Partidul Național Liberal a atras atenția că acest buget lovește în cetățenii români care se află în cea mai dificilă situație. Toate aceste avertismente ale Partidului Național Liberal au fost ignorate de către coaliția guvernamentală care are majoritatea în Parlament.  Au făcut o Lege a bugetului de stat care nu oferă nicio garanție pentru dezvoltarea României și care riscă să arunce România în criză. Iată că președintele Iohannis a atacat Legea Bugetului de Stat la Curtea Constituțională, în mare parte, argumentele, temeiurile de neconstituționalitate pe care și noi ca partid le-am relevat pe toată perioada dezbaterilor, fiind incluse în acest atac la Curtea Constituțională.

Solicităm CCR să judece cu celeritate și să se aplece cu maximă seriozitate asupra obiecțiilor de neconstituționalitate formulate de Președinte, pentru că nu putem accepta o Lege a Bugetului de Stat atâta timp cât previziunile care stau la baza acestei legi, care sunt scoase din burtă de Guvernul PSD-ALDE sunt în flagrantă contradicție cu previziunile Comisiei Europene . Fără ca Guvernul să furnizeze vreun argument solid pentru a justifica această diferență majoră între previziunile Comisiei Europene și indicatorii economici care au stat la baza elaborării bugetului. Am să dau o singură cifră. Guvernul a construit bugetul pe o previziune de creștere economică de 5,5% ,în condițiile în care previziunea de creștere economică formulată de Comisia Europeană este de maxim 3,8%. Este o diferență de aproape 2 procente în ceea ce privește creșterea economică, iar Guvernul nu a justificat în niciun fel de unde apare această diferență pentru că nu are de unde să justifice, pentru că nu are niciun fel de fundament pentru această creștere economică umflată artificial care, de fapt, nu duce la altceva decât la generarea unor cheltuieli mai mari pentru care nu există resursele financiare necesare.

Un alt lucru extrem de important care arată iresponsabilitatea guvernanților este cel legat de faptul că ministrul Finanțelor, deși i s-a solicitat în plenul Camerelor reunite să semneze declarația pe propria răspundere privind veridicitatea datelor care stau la baza alcătuirii bugetului, a refuzat să facă acest lucru.

De asemenea, considerăm că legea bugetului de stat este o lege care nu asigură suportul necesar pentru susținerea investițiilor atât la nivel național cât și la nivelul localităților. Ca și în anii trecuți, deși sunt trecute fictiv sume de bani importante alocate investițiilor, dacă te uiți la lista obiectivelor de investiții, dacă analizezi stadiul real în care se găsesc aceste obiective de investiții, se vede cu ochiul liber că resursele financiare alocate pentru investiții nu vor depăși un procent mai mare de 3,5 -3,6% din PIB și că de fiecare dată Guvernul, așa cum a făcut în anii anteriori, pentru a reduce în mod artificial deficitul bugetar, va tăia din cheltuielile pentru investiții.

Prin acest buget nu se oferă nicio garanție că se va realiza vreun tronson important de autostradă cum este tronsonul Sibiu-Pitești, tronsonul Târgu Mureș-Iași-Ungheni, Autostrada Unirii, Autostrada de Centură a Bucureștiului, drumul expres Craiova- Pitești sau finalizarea tronsoanelor de pe Autostrada Transilvania care să facă legătura între Târgu Mureș și Borș. Actualul buget nu oferă resursele financiare necesare pentru realizarea spitalelor regionale pentru care, culmea, avem la dispoziție sute de milioane de euro din bugetul Uniunii Europene, bani pe care actuala guvernare riscă să-i piardă pentru că avem convingerea că, de fapt, nu vor să construiască aceste spitale regionale, să îmbunătățească calitatea serviciilor de sănătate pe care le furnizează către  cetățenii români.

Considerăm că, pe lângă temeiurile de neconstituționalitate care au stat la baza sesizării Președintelui, mai există extrem de multe alte vicii de fond ale actualului buget și că actualul buget, cu siguranță, nu răspunde așteptărilor și nevoilor societății românești și orice modalitate prin care această Lege a Bugetului de Stat poate fi îndreptată, Partidul Național Liberal o va susține.


PNL a sesizat, de asemenea, bugetul la CCR?

În mare parte, temeiurile de neconstituționalitate identificate de specialiștii noștri sunt cuprinse în sesizarea depusă de președinte și ca atare, nu mai are practic nici un rost să mai atacăm și noi la CCR.

Ce se întâmplă cu alocațiile pentru copii pentru care au tot fost discuții în ultima perioadă?

Alocațiile pentru copii vor crește de la 1 martie. Dacă Guvernul nu va crește alocațiile pentru copii de la 1 martie, va fi singurul vinovat. Nimeni nu a obligat Guvernul ca în momentul în care a emis OUG să lege majorarea alocațiilor pentru copii de intrarea în vigoare a bugetului de stat.

De altfel, după cum bine știți, se află  în dezbaterea Camerei Deputaților și urmează să intre la vot final și se poate ajunge la vot final în cursul săptămânii viitoare, proiectul de lege inițiat de PNL privind creșterea alocațiilor pentru copii. Nu există nicio scuză pentru actuala guvernare să nu majoreze alocațiile pentru copii de la 1 martie.


Ordonanța dată de Guvern spune că începând cu data de întâi a lunii următoare intrării în vigoare a bugetului de stat pe 2019

Așa cum au dat OUG pot să modifice OUG, să nu creeze nicio legătură între intrarea în vigoare a Legii bugetului de stat și majorarea alocațiilor pentru copii. Pentru că vă repet, bani să crească indemnizațiile pentru parlamentari, fără să fie în vigoare noua Lege a bugetului de stat au avut. Ca atare, nu pot să motiveze că nu majorează alocațiile pentru copii pentru că nu au în vigoare Legea bugetului de stat.

Resursele financiare există, cu siguranță atacul la CCR inițiat de președintele României nu afectează articolul referitor la majorarea alocațiilor pentru copii. Așa cum au dat OUG pot să mai dea o OUG și pur și simplu să spună că de la 1 martie se majorează alocațiile pentru copii iar dacă nu mai vor să de o  ordonanță de modificare  a OUG atunci, să susțină proiectul de lege inițiat de PNL, să fie adoptat în cursul săptămânii viitoare pentru că în cazul în care este adoptat în cursul săptămânii viitoare el poate intra în vigoare astfel încât de la 1 martie să se majoreze alocațiile pentru copii.

Vă așteptați ca judecătorii CCR să se ocupe de acest dosar repede?

În mod normal trebuie să judece cu celeritate fiind vorba de o lege fundamentală cum este Legea bugetului de stat dar în același timp le solicităm să nu judece numai cu celeritate ci să judece cu obiectivitate, în litera și în spiritul Constituției pentru că în această sesizare sunt lucruri extrem de clare care ne indică neconstituționalitatea. V-am explicat, România alături de alte 23 de țări europene a aderat la acest Tratat privind stabilitatea, guvernanța. Conform Constituției, în momentul în care România ratifică un Tratat, prevederile Tratatului respectiv la care România este parte fac parte din dreptul intern, ca atare, toate prevederile Tratatului trebuie respectate. Ori Legea bugetului de stat nu a respectat Tratatul. Este clar din Legea responsabilității fiscal-bugetare că exista obligația ca la baza proiectului bugetului de stat să existe această declarație pe proprie răspundere a celor care au făcut bugetul, că datele care stau la baza alcătuirii bugetului sunt reale, sunt adevărate. Ori, vă readuc aminte, chiar în plenul Camerelor reunite, ministrul Finanțelor a refuzat să semneze declarația respectivă și la baza bugetului nu există această declarație.  Nu mai vorbim de autonomie locală, încălcarea evidentă a  autonomiei locale, nemaivorbind de punerea în pericol a unor categorii vulnerabile cum sunt persoanele cu dizabilități, pentru că este pusă sub semnul întrebării capacitatea  autorităților locale de a putea susține financiar indemnizațiile persoanelor cu dizabilități și salariile asistenților personali care se ocupă de persoanele cu dizabilități pentru că foarte multe localități nu au resursele financiare necesare pentru a asigura aceste cheltuieli.

(Am văzut proteste ale magistraților prin toată țara pe OUG privind Legile justiției. Îi cer președintelui  să sesizeze CCR cu privire la un conflict instituțional între Guvern și Parlament. Aveți aceeași solicitare către președinte?

Magistrații cer lucrul acesta?

Da!

Mă îndoiesc că magistrații pot să ceară lucrul acesta. Există un precedent care este bine-cunoscut pentru aceia care într-adevăr vor să cunoască realitatea într-un domeniu, și anume, precedentul legat de OUG13 în care a fost declanșat un conflict de natură constituțională, a fost soluționat de CCR care a decis că nu poate exista un conflict de natură constituțională atunci când Guvernul emite OUG.

Deci, cine îi solicită președintelui să inițieze acest demers înseamnă că fie nu cunoaște această decizie a CCR, fie se face că nu cunoaște această decizie a CCR.

În ceea ce privește magistrații, considerăm perfect legitimă manifestarea opoziției magistraților față de ultimele ordonanțe emise de Guvern și în general față de toate modificările ticăloase ale Legilor justiției ale Codurilor și ale altor legi care afectează Justiția, care au fost realizate de actuala guvernare. Este din ce în ce mai evident prin ultimele ordonanțe că PSD-ALDE vor să controleze politic procurorii și judecătorii. Este clar că acea secție specială pentru magistrați se va transforma într-un pluton de execuție la comandă politică a magistraților curajoși care îndrăznesc să efectueze anchete penale privitoare la ilegalitățile și infracțiunile săvârșite de potentații zilei.

Există riscul de pierdere a independenței Justiției, de subordonare drastică a Justiției de către politic, de către cei care se află astăzi la guvernare. Există clar riscul ca magistrații, procurorii și judecătorii, să nu-și poată exercita profesia în condiții de deplină independență și legalitate.

Ca atare, orice protest al magistraților este un protest legitim pe care PNL îl sprijină și după cum bine știți, am solicitat Avocatului Poporului să atace la CCR ordonanțele.

Am pregătit sesizarea pe care o vom adopta luni și o vom trimite Adunării Parlamentare a Consiliului Europei pentru a sesiza Comisia de la Veneția privind aceste ultime două ordonanțe și OUG 90 și OUG 92. Considerăm că orice demers care poate să ducă la împiedicarea aplicării acestor prevederi din OUG este un demers legitim.

Cum ați văzut reacția domnului Ciorbea care spune că încă așteaptă niște argumente, niște motivări venite din partea celor care cer sesizarea CCR? Nu se știe când va sesiza CCR sau dacă va mai face acest lucru, iar mandatul dumnealui expiră în două luni.

Domnul Ciorbea nu are în cap decât un singur lucru, să execute toate comenzile politice ale lui Liviu Dragnea și ale lui Tăriceanu pentru a fi sprijinit pentru un nou mandat. Ca atare, Victor Ciorbea nu mai este de mult Avocatul Poporului și este sluga lui Dragnea și a lui Tăriceanu. Știți foarte bine că la Parlament am demarat procedura de demitere a lui Victor Ciorbea din funcția de Avocat al Poporului și de asemenea, suntem pe cale să generăm o procedură juridică care să ne ducă la excepție de neconstituționalitate, care să permită CCR să judece solicitarea noastră care spune că Acocatul Poporului nu are dreptul, ci este obligat ca atunci când există temeiuri solide de neconstituționalitate, care sunt semnalate de societate privitor la OUG, Avocatul Poporului trebuie să aibă obligația de a ataca la CCR pentru declanșarea controlului constituțional privitor la OUG. Știți, de asemenea, că Partidul Național Liberal a inițiat un Proiect de Lege în cadrul constituțional, destul de restrâns pe care îl avem, prin care urmărim să declanșăm controlul de constituționalitatea, prealabil, în cazul OUG și altfel decât prin intermediul Avocatului Poporului, astfel încât CCR să poată pronunța asupra constituționalități OUG.

As vrea să revin la buget și să vă întreb dacă aveți semnale sau daca ați vorbit cu primarii PNL, autoritățile locale vor avea de suferit pentru că bugetul nu este încă în vigoare?

Autoritățile locale au avut de suferit în primul rând, datorită acestui buget care pentru 75% din localități a însemnat un jaf nou făcut resurselor locale. Întârzierea bugetului de 3 luni se datorează nesimțirii, indolenței Guvernului, pentru că Guvernul în loc să dea României un buget a preferat să dea OUG în speranța de al scăpa pe Dragnea și pe acoliții lui de pușcărie. Ca atare, nu există nemulțumire din partea autorităților locale privitoare la acest buget, pentru că majoritatea autorităților locale vor modificarea prevederilor din actualul buget care se referă la finanțarea autorităților locale. Vă readuc aminte că, din 2012 de când a revenit PSD la guvernare, ponderea alocărilor bugetare către autoritățile locale raportat la PIB a scăzut constant, iar cel mai mult a scăzut în 2018 și acum conform Legii Bugetului de Stat în 2019. De la 9,1% din PIB au ajuns la 7,5% din PIB alocările către bugetele locale.

Ați găsit candidatul pentru primul loc? Mă refer la alegerile europarlamentare.

După cum bine știți acum consultpm candidații ca să stabilim o dată care sa permită fiecărui candidat să vină in fața Biroului Executiv să își susțină candidatura, vom anunța data când vom stabili și la data respectivă vom decide lista si o vom face publică.

Partidele politice vor primi mai mulți bani anul acesta și îi vor putea folosi și în campaniile electorale. Cum vă ajută această modificare a legislației?

Știți foarte bine că Partidul Național Liberal a formulat un amendament la Legea Bugetului de Stat, așa cum am anunțat, în care am solicitat scăderea sumelor alocate către partidele politice. Mi se pare, cu adevărat, o nesimțire din partea PSD-ALDE, în condițiile în care se plâng că nu au resurse financiare să facă creșteri de venituri pentru cetățeni, să crească alocațiile către partidele politice la niște sume, după parerea mea mult prea mari față de nevoile reale ale partidului și mie imi este clar că, de fapt, Dragnea își dorește să folosească banii publici în campania electorală. Acesta este motivul pentru care au permis utilizarea subvenției de la buget pentru finanțarea cheltuielilor de campanie. Partidul Național Liberal nu este de acord cu această propunere.

Partidul Național Liberal nu este de acord cu această prevedere legală. Subvenția pentru partidele politice trebuie să fie folosită în exclusivitate pentru asigurarea funcționării partidelor politice și nu pentru a susține cheltuieli de campanie electorală. Nu întâmplător, vedeți, Liviu Dragnea, îl propune șef la AEP tocmai pe acela care este subiectul unei cercetări penale la DNA, pentru cheltuirea banilor din subvenția publică, pentru bolizi de lux și pentru alte cheltuieli care nu au nicio legătură cu nevoile reale ale partidelor politice.

De asemenea, mă miră faptul că Tăriceanu, care se dă om de afaceri și om cu un nivel cu un standing peste medie, să susțină o asemenea aberație și anume majorarea cheltuielilor subvenției pentru partidele politice, în condițiile în care este evident pentru orice om care este implicat în politică că partidele politice nu au nici ce să facă cu atâția bani. Dacă sunt corecte și cinstite și dacă consumă resursele efectiv pe cheltuielile care țin de buna funcționare a partidului politic.

În legătură cu domnul Călin Popescu Tăriceanu, ce veți face cu acea solicitare de urmărire penală?

Liderul grupului parlamentar din Senat, Florin Cîțu, a solicitat finalizarea în Comisia juridică a raportului și înaintarea către plen până săptămâna viitoare. Este clar că PSD-ALDE, amână în mod deliberat pronunțarea Senatului pe această cerere de urmărire penală formulată în privința lui Tăriceanu și continuă să facă scut în jurul liderilor suspectați pentru fapte de corupție din cadrul coaliției majoritare, folosind Parlamentul și majoritatea guvernamentală ca un paravan care să împiedice anchetele penale care îi vizează.

V-aș mai întreba cum vedeți faptul că ministrul Justiției a declanșat procedura de numire a viitorului Procuror General și încă nu i-a expirat mandatul lui Augustin Lazăr?

Nu există atribut, adjectiv care să mai poată să fie folosit pe lângă ce s-a folosit în privința lui Tudorel Toader. Deci e dovadă de idioțenie din partea ministrului Justiției, de o rupere totală de realitatea legii. Nu poți să inițiezi procedura de numire pe o funcție care nu este vacantată.

De asemenea, în OUG sunt niște aberații cu termenul maxim pentru numirea unui procuror-șef de 45 de zile, cu interzicerea delegărilor. Păi, în condițiile acestei OUG există posibilitatea ca Parchete să rămână fără șefi pentru că s-au interzis delegările. Pot apărea foarte multe situații în care e necesară delegarea pe o anumită perioadă a unui procuror până la derularea procedurilor legale de numire.

Spre exemplu, să ne imaginăm o situație că este numit un procuror, procuror șef la DNA, este atacată decizia de numire în instanță și instanța suspendă, pe o perioadă nelimitată până la judecarea în fond, actul administrativ de numire. Într-o condiție de genul asta, practic, un Parchet ar rămâne fără șef, dar de altfel nu ne miră, pentru că scopul real al PSD în doi pași, este în primă fază să rupă dinții procurorilor, să îi lase fără conducători care să le dea curajul de a face anchetele în cazul potentaților zilei, iar pasul doi este să controleze ei Parchetele, pentru a folosi Parchetele împotriva oponenților.

Duminică, protest USR și  Plus, cred că au spus că participă. Veți participa si dv?

Ca la toate protestele care s-au făcut împotriva aberațiilor actualei guvernări, ca lider de partid i-am încurajat pe toți membri și simpatizanții noștri să participe la aceste proteste. Pe de altă parte, nici nu cred că este utilă o politizare a acestor proteste, pentru că ar putea furniza muniția adversarilor politici. Sunt convins că orice formă de protest împotriva acestor acte normative emise în domeniul justiției este legitimă și orice român are tot dreptul să participe la proteste împotriva acestor două OUG.

Vă mulțumesc!

joi, 14 februarie 2019

COMUNICAT DE PRESĂ AL PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN: DESFIINȚAREA SECȚIEI SPECIALE DE ANCHETARE A MAGISTRAȚILOR, INSTRUMENT POLITIC DE PRESIUNE ȘI INTIMIDARE, ESTE ANGAJAMENTUL PNL LA PRELUAREA GUVERNĂRII

↗️Acțiunea declanșată de Secția specială de anchetare a magistraților împotriva candidatului român la șefia Parchetului European, într-un moment deloc întâmplător, este confirmarea avertismentului lansat de Partidul Național Liberal încă de la moment prezentării „tezelor” de la 23 august 2017 de ministrul Justiției, Tudorel Toader, pentru modificarea Legilor Justiției.
↗️PSD-ALDE a înființat o structură manevrată politic în interiorul sistemului de justiție cu scopul de a pune presiune asupra magistraților, de a-i intimida și de a se răzbuna în momente critice pentru a-i da drept exemplu pe cei care își permit să desfășoare anchete de mare corupție ce îi pot viza pe mai marii zilei. Astăzi este străveziu faptul că tocmai în acest sens acționează acest organism.
↗️Secția specială a fost înființată în ciuda avizului negativ al Consiliului Superior al Magistraturii, în ciuda pozițiilor critice exprimate în cadrul Comisiei parlamentare speciale care a dezbătut modificările aduse Legilor Justiției, în ciuda criticilor asociațiilor profesionale, ale Opoziției parlamentare și ale societății civile.
↗️În sesizarea adresată Curții Constituționale, PNL a subliniat neconstituționalitatea înființării secției speciale de anchetare a magistraților. În pofida acestui lucru, CCR a apreciat a fi justificată și constituțională înființarea secției speciale, în contradicție cu raportul Ad-hoc pe România al GRECO din 19 – 23 martie 2018, care a solicitat abandonarea inițiativei referitoare la secția specială.
↗️După ce PNL a cerut sesizarea Comisiei de la Veneția, fapt refuzat atât de judecătorii constituționali cât și de majoritatea parlametară PSD-ALDE, a obținut acest lucru prin intermediul Adunării Parlamentare a Consiliului Europei.
↗️Comisia de la Veneția a exprimat serioase rezerve legate de înființarea acestei secții speciale, evidențiind riscul de a deveni un instrument de presiune și intimidare asupra judecătorilor și procurorilor, iar acest fapt a fost accentuat de emiterea OUG 90/2018.
↗️Comisia Europeană, prin Raportul MCV din 13 noiembrie 2018, solicită „suspendarea imediată” de la punerea în aplicare a modificărilor aduse Legilor Justiției și a ordonanțelor de urgențe subsecvente, inclusiv a normelor privind înființarea secției speciale pentru anchetarea magistraților. Totodată, Comisia Europeană cere implementarea recomandărilor din cadrul MCV, ale Comisiei de la Veneția și ale GRECO.
↗️Având în vedere toate aceste poziții exprimate de experții europeni, Partidul Național Liberal își ia angajamentul de a desființa secția specială de anchetare a magistraților, de a implementa toate recomandările formulate în privința sistemului de Justiție, astfel încât România să obțină ridicarea Mecanismului de Cooperare și Verificare prin îndeplinirea angajamentelor asumate odată cu aderarea la Uniunea Europeană.
↗️În ceea ce privește cazul fostului procuror general și fost șef al DNA, Laura Codruța Kovesi, considerăm că acțiunea declanșată în cazul său nu poate fi pusă sub semnul coincidenței, ci mai degrabă sub acela al unei răzbunări politice orchestrată de ministrul Justiției, Tudorel Toader, sub coordonarea directă a președintelui PSD, Liviu Dragnea.
↗️Cu atât mai mult, pare un semn al disperării faptul că persoana care desfășoară ancheta în cazul Laura Codruța Kovesi este aceeași care a fost propusă în repetate rânduri de către Tudorel Toader ca succesoare la șefia DNA, după ce ministrul Justiției a obținut demiterea forțată a Laurei Codruța Kovesi.
↗️Așadar, există deja elemente care evidențiază un serios conflict de interese în acest caz, cu atât mai mult cu cât în plenul CSM chiar Adina Florea a declarat: „nu am fost niciodată un procuror independent”. Dacă în mod normal apartenența politică la PSD a membrilor familiei sale nu ar trebui să fie pusă în discuție, prin conduita domniei sale, dar și prin pozițiile publice exprimate de membri ai familiei domniei sale, demonstrează un partizanat politic evident.
↗️Așa cum s-a angajat public, încă de la momentul anunțării listei scurte a candidaților pentru poziția de procuror șef al Parchetului European, reprezentanții PNL sunt angajați la nivelul Parlamentului European într-o acțiune de lobby politic astfel încât să obțină un vot favorabil candidatului din partea României, întrucât această poziție deosebit de importantă la nivelul Uniunii Europene este în primul rând o șansă pentru țara noastră de a avea reprezentanți în astfel de poziții cheie.

sâmbătă, 9 februarie 2019

DECLARAȚII DE PRESĂ SUSȚINUTE DE LIDERUL SENATORILOR PNL, FLORIN CÎȚU ȘI DE VICEPREȘEDINTELE PNL, DAN VÎLCEANU – 8 FEBRUARIE 2019

↗️Florin Cîțu

Este adevărat, 7 ar fi fost mai bine decât 8 dar asta este, orice zi contează. Astăzi se pare că o să avem o variantă de buget aprobată în Guvern. Bineînțeles că nu știe nimeni această variantă, este secretă. Cea pe care a pus-o în dezbatere Ministerul Finanțelor Publice nu mai este de actualitate.
Legal și frumos ar fi fost ca ministrul Finanțelor Publice să pună mai întâi această variantă în dezbatere publică și apoi să o aprobe în Guvern dar, nu ne așteptăm la așa ceva de la acest Guvern.
Întârzierea aceasta are mai multe cauze și aș vrea să vă anunț astăzi, aici, că am depus la Biroul Permanent al Senatului o cerere de constituire a unei Comisii de anchetă pentru execuția bugetară din 2018. Măsluirea datelor execuției bugetare din 2018 reprezintă, din punctul nostru de vedere, cauza principală a amânării bugetului pe 2019.
Această Comisie de anchetă se va uita la execuția bugetară pentru 2018, în special la capitolul venituri nefiscale și venituri din fonduri europene pentru acele proiecte ex-post pentru că știm foarte bine că acolo s-ar putea să fie câteva nereguli, în jur de 12 miliarde de lei, sursele care stau în spatele acestor 12 miliarde de lei trebuie să fie investigate.
În același timp, Comisia de anchetă se va uita și la cele două rectificări bugetare din 2018.
Pentru 2019, câteva repere importante, în primul rând este clar că bugetul nu ține cont de contextul economic și este foarte ciudat cu Comisia Națională de Prognoză nu face estimări bazându-se pe ce s-a întâmplat în 2018. Pentru că, de exemplu, în 2018 Comisia Națională de Prognoză ne spunea că o să avem o creștere economică de 6,2% cu o inflație, o creștere a prețurilor în economie de 2,1%.
Cele mai recente estimări arată o creștere economică în jur de 4% dar cu o creștere a prețurilor cu 6,1%. Deci aceasta arată o deteriorare a economiei în perioada 2018. La sfârșitul lui 2018 având în vedere execuția proastă bugetară și promisiunile pentru 2019, Guvernul a introdus această OUG 114.
Este ridicol, și cred că orice persoană care a lucrat un minut în viața reală, știe că este aproape imposibil să ai o accelerare a economiei într-un moment în care tu introduci taxe. Deci, când introduci taxe în economie este ridicol să crezi că economia va accelera, nu, economia va stagna în cel mai bun caz sau va da înapoi. Deci, aceste estimări de accelerare în 2018 sunt ridicole, din punctul nostru de vedere.
Mai mult, execuția bugetară în ceea ce privește TVA, de trei ani de zile, acest Guvern ne spune că în fiecare an TVA va fi mai mare, cu 7-8 miliarde de lei față de anul trecut. Nu se întâmplă așa ceva, TVA ca procent din PIB rămâne în general la fel.
Pentru 2019 din nou se supraestimează aceste venituri. Din nou vedem în buget veniturile din vânzările de licențe pentru 5G. au fost băgate în bugetul anului trecut și sunt băgate și în bugetul anului acesta, deși Grindeanu a spus că nu se va întâmpla vânzarea acestor licențe nici în 2019, mai ales o suprataxare a sistemului de telecomunicații. Acolo cifrele se bat cap în cap, pe de o parte spui că aceste companii vor vinde licențe pe de altă parte le suprataxezi. Nu funcționează așa.
Este un buget mincinos și aș merge mai departe, aș spune că este un buget care manipulează și asta a făcut PSD de trei ani de zile cu bugetul, a manipulat. O să vă dau un exemplu foarte clar, de fiecare dată vin și spun la început de an 2017, 2018 și 2019 că este anul investițiilor. În buget sunt alocate sume importante din punct de vedere istoric ca procent din PIB. De exemplu, în 2017 ne spuneau că 5% din PIB este pentru investiții, execuția a fost de 3,2% dar strategia fiscală și bugetul multianual arăta că în 2019 investițiile vor ajunge la 6,7 din PIB. Bineînțeles că 2018 a fost la fel, 2019 în aceeași situație. Promisiuni foarte mari la început de an, bani alocați în buget pentru investiții, execuția la jumătate.
Ce se întâmplă în timpul anului? Acești bani sunt luați de la investiții și duși către cheltuielile cu pensiile și salariile. Avem în 2019 un buget care are alocați pentru salarii 10% din PIB, pentru pensii în jur de 7% din PIB iar pentru investiții 4,7, bineînțeles că vor fi 3% din PIB. Deci, o economie care ia resursele productive și le aruncă către partea neproductivă și vorbim aici de salarii în sectorul bugetar, ceea ce înseamnă taxe mai mari pentru sectorul privat.
Este o schemă copiată după CARITAS care nu poate să sfârșească decât într-un faliment al României. Deja piețele s-au prins, au văzut acest lucru și nu mai finanțează statul român cu așa o mare bucurie cum o făceau, decât dacă statul român plătește dobânzi mai mari decât plătea anul trecut.
Anul trecut am văzut că s-au plătit din dobânzi aproape 13 miliarde de lei, veți vedea, cam cu 20% mai mult decât în 2017 , lucrurile acestea continuă.
Este un buget care manipulează și vreau să mai atrag atenția asupra unui aspect, veniturile fiscale și de ce trebuie să anchetăm execuția fiscală în 2018, pentru că în 2018 veniturile fiscale au ajuns la un minim istoric, 15% din PIB. Și totuși, la sfârșitul anului, miraculos ne-am trezit cu 10 miliarde în plus. Această evoluție a veniturilor fiscale ne arată un lucru foarte clar, că economia are probleme foarte mari în interior, în același timp vedem apariția acestor venituri extraordinare care pot să fie de oriunde și dea ceea avem nevoie să înțelegem.
Pentru viitor s-a creat o structură economică care se poate dărâma imediat. Într-un context internațional în care economiile încetinesc, economia României dacă încetinește, singura sursă de venit o să fie veniturile fiscale și atunci, cu venituri fiscale în scădere, deficitul bugetar poate să explodeze. De aici și avertismentele care vin de la Comisia Europeană, de aici avertismentul care vine de la Consiliul Fiscal, pentru că veniturile sunt supraestimate, de aici avertismentul nostru de a avea datele transparente, în primul rând pentru 2018, să știm exact care a fost execuția bugetară, să știm pe ce ne bazăm și de a avea o discuție transparentă pe bugetul anului 2019.
Până acum nu a avut loc așa ceva, toate discuțiile au avut loc în coaliția de guvernare PSD-ALDE-UDMR, cu ușile închise, fără dezbatere publică. Acum ne vor trimite la parlament un buget și vom vedea care sunt cifrele și va fi totul pe repede înainte. Prin urmare, cerem transparență și realism pentru că nimeni nu are de câștigat din umflarea cifrelor, până la urmă toți vom plăti nota de plată atunci când economia va încetini și vom vedea că toate aceste cifre sunt nerealiste.

↗️Dan Vîlceanu

Bună ziua! Domnul Președinte v-a explicat documentul, la Ordonanța 114, care stă la baza construirii acestui buget, domnul Cîțu v-a explicat modul în care sau contextul general al acestui buget, faptul că avem parte doar de promisiuni.
Îmi revine datoria să vă explic care sunt măsurile pe care Partidul Național Liberal consideră de cuviință să le ia în Parlament, atunci când se va dezbate acest buget și care sunt principalele subiecte ale amendamentelor pe care Partidul Național Liberal le va formula atunci când va fii discutată legea bugetului. Practic, ne interesează în primul rând respectarea legii și dezvoltarea României, astfel în ceea ce privește educația, susținem acordarea de sume pentru burse și dotarea școlilor profesionale și burse pentru elevii care merg la școlile profesionale și sumele necesare pentru dotarea acestor școli având în vedere că din punctul acesta de vedere sunt grave carențe. De asemenea, ne interesează generalizarea programului After School, masa diversificată în școli a fost un proiect pilot la care Guvernul a renunțat, pe noi ne interesează generalizarea și reintroducerea acestui program de masă diversificată, generalizată în toate școlile.
În ceea ce privește sănătatea, ne interesează foarte tare ca sumele alocate pentru medicina de familie să crească. Nu poți să consideri că ai o populație sănătoasă dacă nu faci nimic pentru prevenție, practic în acest moment România se axează în principal pe alocarea de sume privind tratarea bolilor, dar nu există niciun fel de interes din partea guvernanților pentru prevenția în ceea ce privește sănătatea populației.
Un alt amendament pe care considerăm că ar trebui să îl adopte Parlamentul se referă la construirea spitalelor regionale. Știți foarte bine că este un întreg foileton în legătură cu sumele pentru cofinanțare, sumele pe care România trebuia să le atragă de la Uniunea Europeană pentru finanțarea celor 3 spitale regionale Craiova, Cluj și Iași. În ceea ce privește domeniul administrației este foarte important ca aceste cheltuieli cu asistența socială să fie decontate 90% de Guvern, de bugetul central, așa cum se întâmplă acum. Măcar să rămână această variantă dacă, oricum, cei de la PSD au renunțat la promisiunea pe care o făceau în campania electorală de deconta 100% aceste cheltuieli de către bugetul central. Acum, ei doresc să trimită aceste cheltuieli către autoritățile locale și practic să asigure falimentul autorităților locale.
De asemenea, ne interesează ca impozitul pe venit să fie distribui 100% către administrațiile locale, 60% către primării, 20% către consiliile județene și 20% către sumele de echilibrare a bugetelor locale și insist asupra unui aspect, acest lucru să fie prevăzut și în legătură cu salariile și în legătură cu pensiile, veniturile din pensii peste 2000 de lei.
Ne interesează de asemenea, și credem că este important pentru ca România să se dezvolte, să se înființeze un fond pentru cofinanțarea proiectelor europene, pentru că așa cum știți autoritățile locale de foarte multe ori au o mare greutate în a-și asigura sume de cofinanțare pentru proiectele europene. Finanțarea proiectelor de infrastructură. Autostrada Unirii Iași-Ungheni-Târgu Mureș, autostrada Sibiu-Pitești, Comarnic-Brașov, Centura Bucureștiului și nu în ultimul rând drumul expres Pitești-Craiova.
În ceea ce privește partea de pensii este foarte important ca legea în vigoare să fie respectată și pensionarilor să nu li se taie dreptul pe care îl au prevăzut în lege. Pensiile trebuiau indexate începând cu 1 ianuarie cu 9%. Acest lucru nu s-a făcut și practic cei mai nevoiași dintre români, plătesc acum inflația indusă de acest Guvern PSD-ALDE.
Nu în ultimul rând, pentru consolidarea Pilonului 2 de pensii, astfel încât cei care astăzi lucrează să aibă parte de o pensie decentă este foarte important ca alocarea de sume pentru Pilonul 2, să se facă într-un procent de 5% începând chiar cu bugetul acestui an. Deci, practic, în primul an, anul acesta să se distribuie la Pilonul 2 de pensii 5%, urmând ca în anii următori să putem trece la ceea ce prevedem în acest moment, adică 6% din contribuție. Acestea sunt principalele amendamente pe care Partidul Național Liberal le va formula la proiectul de buget.

vineri, 8 februarie 2019

DECLARAȚII DE PRESĂ ALE PREȘEDINTELUI PNL, LUDOVIC ORBAN – 08 FEBRUARIE 2019

Mulțumim că ați onorat invitația noastră de a participa la această conferință de presă. Subiectele de astăzi se referă la OUG 114 și la Legea bugetului de stat și a bugetului asigurărilor sociale de stat pentru anul 2019. Eu mă voi referi la OUG 114.

În cadrul mecanismului din semestrul european, Comisia Europeană elaborează un raport anual privitor la economia fiecărei țări din Uniunea Europeană. M-aș fi așteptat din partea Guvernului să facă public draftul de raport pe care l-a primit și la care trebuie să formuleze observații, evident că acest lucru nu s-a întâmplat și evident că toate observațiile critice care sunt cuprinse în acest raport privind România, privind măsurile guvernamentale, în special în domeniul economic, au fost trecute sub tăcere.
Noi am obținut acest draft de raport care are o parte consistentă privitoare la măsurile aberante cuprinse în OUG 114. Experții europeni critică în termeni extrem de duri prevederile OUG 114 adoptată fără dezbatere publică, fără niciun avertisment la finalul anului trecut.
Experții europeni atrag atenția că investițiile private ar putea fi reduse, pentru că nerealizarea proiecțiilor bugetare inițiale ale Guvernului în 2018 ar putea duce la noi taxe și impozite în acest an, iar absența unui buget pentru 2019 provoacă și mai multă incertitudine și stabilitate, adică exact ceea ce se întâmplă astăzi în România.
În privința măsurilor care se referă la Pilonul 2 de pensii, raportul face următoarele observații pe care le citez: „Modificările aduse Pilonului 2 de pensii fac impredictibile funcționarea fondurilor private de pensii, le vor afecta negativ rezultatele financiare și, atenție, vor crește riscul ieșirii administratorilor privați de pe piață.
Aș vrea să dau un mesaj către cei 7 milioane de români care sunt contribuabili la Pilonul 2 de pensii. PSD- ALDE au premeditat crima împotriva Pilonului 2 de pensii, distrugerea sau naționalizarea Pilonului 2 de pensii încă dinainte de a ajunge la putere. Nu le-a ieșit până astăzi pentru că, pentru a ucide Pilonul 2 de pensii au apelat la interlopi din Craiova, din Alexandria și au simțit nevoia să angajeze asasini profesioniști, în persoana lui Vâlcov și Orlando Teodorovici.
Menținerea prevederilor din OUG 114 vor duce la dispariția Pilonului 2 de pensii. Chiar dacă nicio firmă privată nu declară lucrul acesta, este evident pentru orice om care cunoaște cât de cât mecanismul funcționării acestor societăți de administrare că, practic, nicio companie nu va mai avea interes să rămână pe piața românească, să administreze fondurile de pensii. Capitalul social obligatoriu care este cerut prin intermediul OUG 114 este de unsprezece ori mai mare decât capitalul subscris astăzi.
Practic, până astăzi, investițiile inițiale făcute de administratorii fondurilor de pensii încă nu au fost recuperate integral. Cu apariția obligației de creșterea a capitalului social în funcție de mărimea activelor, practic, recuperarea activelor necesare se va face în funcție de administratorul privat în perioade de timp între 35 și 50 de ani.
Nimeni nu investește într-o afacere în care recuperarea investiției se realizează în 50 de ani. Ca atare, din punctul nostru de vedere, este foarte clar că obiectivul real al modificărilor din OUG 114 este alungarea firmelor specializate în administrarea fondurilor private. Banii contribuabililor, care reprezintă aproape 11 miliarde de euro, vor ajunge pe mâna unor infractori, a unor hoți profesioniști cum sunt Liviu Dragnea, Darius Vâlcov și alții, care vor ajunge, practic, în situația de a administra acești bani pe care vor să-i prăduiască în tot felul de proiecte fără nici un fel de fundamentare economică.
Prevederile din OUG 114 privitoare la Pilonul 2 de pensii vor lăsa toți cetățenii români activi astăzi, care contribuie la Pilonul 2 de pensii, vor fi lăsați fără dreptul la o pensie suplimentară decentă care să fie rezultatul contribuțiilor pe care l-au făcut în toată perioada activă a vieții și îi vor condamna la sărăcie atunci când vor ajunge la vârsta de pensionare.
În ceea ce privește prevederile din OUG referitoare la sistemul financiar-bancar, respectiv supra taxa pe activele bancare, Experții Comisiei Europene apreciază că aceste noi taxe vor avea un impact negativ major, vor afecta stabilitatea sistemului bancar și vor duce la o reducere a activității de creditare în întreaga economie. Mai precis, băncile vor fi puse în imposibilitatea de a susține procesul de finanțare a companiilor, procesul de finanțare a cetățenilor români, în special în achiziționarea bunurilor de folosință îndelungată. Toate acestea vor duce la o stagnare economică, la o reducere a perspectivelor de creștere economică care deja este prezentă în economia românească și toate analizele privitoare la evoluțiile viitoare ale economiei românești prevestesc acest lucru, o reducere a creșterii economice, dacă nu chiar o încetare a creșterii economice la care vor contribui.
De asemenea, în domeniul energiei, experții Comisiei Europene consideră că suprataxarea companiilor din sectorul energetic și din comunicații va duce la reducerea investițiilor din aceste sectoare și la amânarea investițiilor în producția de gaze de la Marea Neagră.
PNL revine cu un mesaj categoric către Guvern: Abrogați OUG 114!
Treziți-vă în ceasul al doisprezecelea și renunțați la aceste taxe aberante, la aceste taxe absurde care nu fac altceva decât să distrugă cele mai importante sectoare ale economiei românești și care riscă să ducă la dispariția creșterii economice în economia românească și la reducerea oricărei perspective de creștere a veniturilor pentru cetățenii români. În cazul în care Guvernul nu va accepta abrogarea acestei Ordonanțe, imediat după adoptarea bugetului, Partidul Național Liberal va solicita procedură de urgență pentru respingerea în Parlament a prevederii OUG 114. De asemenea, așa cum am anunțat, deși după acest raport îmi dau seama că materialul nostru informativ adresat Comisiei Europene, pe care îl pregătim pentru săptămâna viitoare, aproape își pierde rosul pentru că din analiza făcută de experții Comisiei Europene se vede foarte clar că există deja o evaluare făcută privind impactul extrem de negativ al acestor măsuri pentru economia românească.
Închei prin a manifesta o nedumerire. Eu nu pot să înțeleg ce s-a întâmplat cu Tăriceanu care era premier al Partidului Național Liberal, atunci când a fost adoptată legea care a reformat sistemul de pensii prin care s-a introdus, practic, Pilonul 2 și Pilonul 3 de pensie, ca formă de asigurare a unei pensii suplimentare, pensiei obținute din sistemul public absolut necesară pentru a putea permite populației active de astăzi să beneficieze de o pensie decentă atunci când vor ajunge la vârsta de pensie.
Eu nu pot să cred că a putut să își piardă mințile într-un asemenea hal, încât să ajungă să lupte împotriva unui proiect pe care practic l-a inițiat în perioada în care a guvernat. De asemenea, nu pot să cred că UDMR care era membru al Guvernului, atunci când a fost inițiată reforma pensiilor în guvernarea 2005-2008, ar putea să sprijine asemenea aberații care ar putea să ducă la distrugerea Pilonului 2 de pensii și care să lase milioane de români fără perspectiva unei pensii decente și care să fie puși în fața unui pericol, ca banii lor să ajungă pe mâna unor tâlhari care să-i risipească în proiecte care nu vor duce la nimic bun.

Voiam să vă întreb, ați fost la DNA, ne puteți spune în ce context?
Un fost coleg de partid a formulat o plângere penală ridicolă, atunci când a fost exclus din partid și a generat o ancheta a DNA, în aceasta anchetă a DNA, evident, au fost chemați toți participanții la decizie și am fost invitat ca să îmi fie înmânată rezoluția de clasare pentru că nu există fapte penale, apropo de asta nici nu știam despre ce este vorba.
Vă referiți la domnul Cataramă?
Da!
Lista pentru Europarlamentare, se aproprie data de 15 februarie, zi la care spuneați că ar trebui să fie gata această listă. În acest moment mai sunt discuții sau negocieri?
Vom stabili data reuniunii Biroului Executiv și cel mai probabil 15-16 februarie, vom permite fiecărui candidat să își prezinte candidatura, argumentele după care vom face un vot competitiv în Biroul Executiv, după ce vom vota în Biroul Executiv, vom convoca Biroul Politic Național unde propunerea de listă votată în Biroul Executiv va fii supusă validării.
Aveți omul care deschide lista?
Avem foarte mulți oameni care pot să deschidă lista. Avem o echipă de europarlamentari, care cu siguranță, va fii cea mai puternică echipă pentru România. Pentru că astăzi, Partidul Național Liberal este singura forță politică respectată, apreciată, care este parte a unei familii politice care conduce Europa de multe mandate și are posibilitatea de a influența deciziile care se iau la nivelul Uniunii Europene, astfel încât aceste decizii să genereze avantaje, câștiguri, beneficii pentru cetățenii români.
Cu domnul Crin Antonescu ați mai discutat, rămâne pe listă?
O să vă dau rezultatul votului Biroului Politic Național, care va decide lista.
Vreau să vă întreb, ați invocat datele din acest draft al Comisiei Europene.
Cu siguranță, de aceea am preferat să mă refer la Ordonanța 114, pentru că Ordonanța 114 generează niște efecte extrem de grave de disturbare a economiei românești. În primul rând, afectează sistemul financiar – bancar, care practic este cel care pompează sânge, bani în economia românească și este cel care asigură suportul dezvoltării afacerilor, suportul creșterii puterii de cumpărare, iar disfuncționalitățile majore ale sistemului financiar – bancar care vor fii provocate de către reglementările din Ordonanța 114 vor avea consecințe negative pentru fiecare român, pentru că fiecare român se va împrumuta mai greu, în niște condiții de creditare mult mai dificile, probabil cu dobânzi mai mari, ca să poată să facă față la menținerea profitabilității în condițiile suprataxei absurde. De asemenea, fiecare companie din România, în special companiile românești pentru că sunt companii străine care pot să ia credite de la bănci din alte țări, să spun banca de unde provin, în timp ce companiile românești sunt dependente de finanțările pe care le primesc de la băncile din România, deci vor fii extrem de afectate companiile românești, în toate planurile lor de afacere și în toate planurile lor de dezvoltare, deci toată lumea va suferi de pe urma dezechilibrelor majore care vor fii provocate în sistemul financiar – bancar. În domeniul energetic încă nu se simte și nu se vede, dar vă spun și am mai spus, crește prețul la energie, crește prețul la gaz, pentru companii în primă fază, după aceea pentru consumatorii casnici. Noile taxe vor duce la falimentul mai multor companii din domeniu sau o restrângere a profitabilității companiilor din domeniu, iar multe companii ca să poată să supraviețuiască o să mărească tarifele și prețurile. În ceea ce privește companiile care încheie contracte de furnizare a energiei electrice pe termen mediu și lung, deci nu cele care vând pe piață pentru ziua următoare, o să mă refer și la asta, deja au primit notificări în care furnizorii de curent electric care au contracte de furnizare le-au spus că prețul va crește cu între 30 și 50%. Gândiți-vă ce înseamnă o creștere a prețului energiei electrice care va duce la o creștere a costurilor cu energia, care vor duce la o creștere a prețurilor și tarifelor pentru toate companiile, în special pentru companiile care utilizează energie multă și au în structura costului un procent important de costuri cu energia electrică.
La fel este cu gaz. Nu știu cum o să reglementeze, de exemplu, problema rețelelor centralizate din marile orașe, pentru că toate CET-urile care consumă gaz o să cumpere gaz la prețurile de pe piață. Deci, practic, energia electrică produsă pe gaz și energia termică produsă pe gaz va crește cu acel tarif. Ca urmare a prevederilor ordonanței care instituie 2% pe cifra de afaceri pentru întreg lanțul, de la lanțul de producție, transport, distribuție, furnizare.

În ceea ce privește companiile din comunicații, una din criticile care există, de exemplu, în acest raport, este faptul că nu există un plan de digitalizare. Nici pentru digitalizarea economiei, nici pentru digitalizarea administrației și știm foarte bine că de doi ani de zile de când a venit PSD la putere nu a pus în practică niciun plan de informatizare, de digitalizare în administrație sau în interfața dintre administrație și companii sau cetățeni.
Au obligat, de exemplu, firmele să-și cumpere noile sisteme fiscale, în schimb ei nu și-au cumpărat serverele pe care trebuiau să înmagazineze toata informația care este primită de la casele de marcat fiscale, iar în mod evident pentru Pilonul 2 de pensii, menținerea în viață a acestor reglementări, înseamnă dispariția Pilonului 2 de pensii, înseamnă naționalizarea sistemului Pilonului 2 de pensii, pentru că repet, firmele care administrează, care sunt firmele profesioniste, care sunt firme specializate în investiții, în utilizarea banilor, care au avut randament, randament mediu pe primii 10 ani de zile a fost de 8,06. Suntem pe locul 2 ca randamente între țările europene privitor la randamentele fondurilor de pensii.
Companii care au asigurat o creștere, de exemplu, a depunerilor inițiale în perioada asta cu 1,4 miliarde de euro, adică au înmulțit banii deponenților prin investițiile inteligente care le-au fost făcute.
Gândiți-vă că la ora actuala Pilonul 2 de pensii, banii oamenilor care sunt în Pilonul 2 de pensii finanțează inclusiv bugetul de stat. 20% din totalul titlurilor de stat care există pe piață au fost cumpărate de administratorii Pilonului 2 de pensii, nici măcar statul nu o să mai aibă, plus, investind în bursă, Pilonul 2 de pensii reprezintă una dintre resursele de bază pentru dezvoltarea bursei de valori din România la statutul de piață energentă, obiectiv care este asumat și care din păcate, nu a fos susținut în niciun fel prin măsurile care au fost luate de actualul guvern.
Repet, abrogarea OUG 114 este o necesitate absolută. A menține în vigoare OUG 114 înseamnă o crimă împotriva economiei românești și înseamnă un atentat la bunăstarea fiecărui cetățean român.
În acest draft există și referiri, de exemplu, la problema aderării României la spațiul Schengen? După cum bine știți, ieri, a avut loc, o primă zi a Consiliului JAI, iar în cadrul acestor discuții doamna ministru, Carmen Dan, a susținut că s-ar fi discutat și despre acest aspect.
A mințit cu nerușinare și știm lucrul asta. Deci pe agenda Consiliului UE pe Justiție și Afaceri Interne, la partea de Afaceri Interne nu a existat acest subiect pe ordinea de zi, nu s-a discutat nici măcar informal.
Deci este o minciună gogonată și asta am și reproșat Guvernului României că nu și-a asumat răspunderea de a se bate pentru români și de a încerca să atingă acest obiectiv al României de aderare la spațiul Schengen. Toți românii trebuie să știe astăzi că nu suntem în spațiul Schengen numai și numai din cauza Guvernului PSD-ALDE, din cauza atitudinii ostile pe care o au față de tot ce înseamnă valoare, principiu de la reglementare, de la nivelul UE și prin conflictul pe care l-au deschid cu instituțiile europene, un conflict care se datorează atitudinilor complet anti-europene.
Principalul vinovat pentru că România nu este în Schengen, repet, este actualul Guvern, care nici măcar nu și-a fixat ca obiectiv, nici măcar nu a încercat să introducă pe ordinea de zi acest subiect.
În acest draft există vreo referire la situația României..
Am analizat, am avut un timp foarte scurt să îl analizez. M-am concentrat pe valorile făcute în special în domeniul economic, dar sunt multe elemente critice în acest raport. El va trebui să fie făcut public de guvernanți și probabil după ce va primii observațiile Comisiei Europene va ține cont de observațiile pertinente care sunt făcute de Guvern și va face public raportul asta.
Legat de posibile amendamente la proiectul de buget. În acest proiect de buget se prevede o subvenție substanțială, aproape dublă față de anul trecut alocată pentru partidele politice, aproximativ 0,04% din PIB. Înseamnă foarte mulți bani pentru partidele politice.
Nu avem nevoie de o astfel de finanțare. Cu siguranță vom analiza un amendament de reducere a alocărilor pentru partide.
De ce este nevoie în momentul de față de astfel de sume?
Întrebați partidele de guvernământ. Nu noi am luat decizia, nu noi am solicitat, să nu cumva să identificați vreo răspundere pentru creșterea alocărilor pentru partide la noi. Veți vedea la proiectul de buget că noi vom susține reducerea acestor sume alocate către partide.
Revenind la alegeri, au apărut informații cum domnul Rareș Bogdan ar putea fi candidat din partea PNL la europarlamentare și chiar să deschidă această listă. Puteți să lămuriți aceste zvonuri?
Nu, nu pot să lămuresc aceste zvonuri, componența listei va fi făcută publică după ce va fi adoptată decizia în Biroul Politic Național.
L-ați măsurat pe Rareș Bogdan în sondaje?
Știți foarte bine că am realizat un sondaj pe aproape 26 de mii de subiecți. Nu, nu l-am măsurat.
Ați avut o discuție cu Rareș Bogdan pentru o posibilă candidatură la europarlamentare?
Am avut foarte multe discuții cu Rareș Bogdan și m-aș bucura să am discuții în continuare, mai ales la emisiunea domnului Rareș Bogdan, că nu am mai fost de mult, dar nu din cauza lui Rareș Bogdan.
Legat de lista pentru europarlamentare, cu domnul Klaus Iohannis ați mai purtat discuții?
Am anunțat public faptul că președintele a spus foarte clar că nu interferează în decizia partidului privitoare la componența listei pentru alegerile pentru Parlamentul European. Este decizia PNL.
Și vă întâlniți cu dânsul să-i prezentați deciziile?
M-ați mai întrebat pe tema aceasta, în condițiile în care decizia alcătuirii listei este decizia PNL, normal că președintele nu se va implica în alcătuirea listei.
Pentru că ați spus că vreți să reduceți această subvenție, care va fi propunerea pentru folosirea banilor în momentul de față? Dacă veți propune o reducere, cât va fi această reducere și unde să se ducă restul de bani?
Comisia noastră de buget-finanțe încă este în curs de elaborare a amendamentelor cerând, evident, propuneri de amendamente de la toate celelalte comisii de specialitate. Deja am adoptat un set de amendamente, vor mai veni propuneri de amendamente care vor fi susținute de PNL. Nu pot să vă spun cum va fi amendamentul, decât că vom cere reducerea alocărilor de la buget pentru partidele politice.
Dacă nu vă vor fi acceptate aceste amendamente, luați în calcul protestul, adică să nu mai participați la dezbaterile pe buget?
Nu sunt adeptul părăsirii câmpului de luptă. Ne vom bate, ne vom susține amendamentele, cu siguranță vom vota împotriva bugetului, în cazul în care nu ne vor fi aprobate amendamentele cele mai importante, dar să părăsim câmpul de luptă, nu prea ne stă în fire.